Gå til innhold

Kabel-tv i studentbolig, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er kanskje på noen måter et litt dumt spørsmål, men jeg lurer rett og slett på hvordan opplegget er med kabel-tv?

I studentboligen jeg nå bor i er det inkludert kabel-tv, men noe mer enn det vet jeg ikke, og har aldri vært borti kabel-tv som jeg kan huske. Må man ha en spesiell dekoder? Om kabel-tven feks er levert av canal digital, må man da ha en dekoder fra canal digidal? Må dekoderen også være spesielt for kabel-tv, eller vil en hvilken som helst dekoder funke?

Hvordan vet jeg i såfall hvilken dekoder jeg skal ha tak i, og hva er ca priser - om noen vet?

Kan være det er enklere å bare spørre de jeg leier av, men tipper jeg får kjappere svar her enn å vente til i morgen :)

Vanligvis er jeg ikke helt tilbakestående når det gjelder elektronikk, men dette med kabeltv har jeg virkelig ikke peiling på...

Fortsetter under...

Gjest Wilhelmine

Har bodd med kabel-tv både i studentbolig og i privatleid leilighet. Bare å plugge i veggen. Vet ikke hva sånn kabel heter, men fulgte hvertfall med tv-en min. Har du den ikke, tipper jeg du kommer langt med å gå i en butikk som selger tv-er og si "jeg skulle hatt en sånn tv-kabel til kabel-tv".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...