Gå til innhold

Kabel-tv i studentbolig, hvordan fungerer det?

Freaky Fly

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er kanskje på noen måter et litt dumt spørsmål, men jeg lurer rett og slett på hvordan opplegget er med kabel-tv?

I studentboligen jeg nå bor i er det inkludert kabel-tv, men noe mer enn det vet jeg ikke, og har aldri vært borti kabel-tv som jeg kan huske. Må man ha en spesiell dekoder? Om kabel-tven feks er levert av canal digital, må man da ha en dekoder fra canal digidal? Må dekoderen også være spesielt for kabel-tv, eller vil en hvilken som helst dekoder funke?

Hvordan vet jeg i såfall hvilken dekoder jeg skal ha tak i, og hva er ca priser - om noen vet?

Kan være det er enklere å bare spørre de jeg leier av, men tipper jeg får kjappere svar her enn å vente til i morgen :)

Vanligvis er jeg ikke helt tilbakestående når det gjelder elektronikk, men dette med kabeltv har jeg virkelig ikke peiling på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å putte ledninga i veggen rett i tven?

Anonymous poster hash: 0b17d...035
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje det er greia.. Det hadde jo vært veldig greit. Har dere anelse om hva en slik kabel heter/koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Har bodd med kabel-tv både i studentbolig og i privatleid leilighet. Bare å plugge i veggen. Vet ikke hva sånn kabel heter, men fulgte hvertfall med tv-en min. Har du den ikke, tipper jeg du kommer langt med å gå i en butikk som selger tv-er og si "jeg skulle hatt en sånn tv-kabel til kabel-tv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...