AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Den ene av 5 neon-tetraer står plutselig loddrett i vannet, (med halen ned og hodet opp) og jumper og higer. Mens de andre svømmer på normal måte. Ser jo ikke godt ut. Lider han? Burde vi avlive han? Eller skal han bare stå sånn? Anonymous poster hash: cfcea...59b
Jens Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Den ene av 5 neon-tetraer står plutselig loddrett i vannet, (med halen ned og hodet opp) og jumper og higer. Mens de andre svømmer på normal måte. Ser jo ikke godt ut. Lider han? Burde vi avlive han? Eller skal han bare stå sånn? Anonymous poster hash: cfcea...59b Han er nok død idag. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Har du hatt erfaringer med det før da? Hva skyldes dette? Nei, han begynte allerede i gårkveld og svømme normalt igjen. Merkelig. Anonymous poster hash: cfcea...59b
Jens Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Vi har hatt maaaange av den arten. Min erfaring er at de aldri blir friske og dør etter noe sånt.
Nephthys Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Kan det ha vært mye/lite luft i svømmeblæren hans/hennes? Min ene neon tetra ble slik på sine eldre dager (han ble fem år!!). Siden han bodde i en bolle der jeg byttet ut vannet annenhver dag, ble det mye oksygen i vannet når det var "nytt". Da slet han helt forferdelig med å svømme (sto loddrett, lå på siden ol, Null kontroll), og jeg måtte rett og slett slutte å bytte vannet så ofte.. Etter noen timer eller en dag etter vannskifte var han tilbake til normalen..
Nephthys Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Min levde slik i 1,5 år.. Så er jo mulig han sliter med oksygenrikt vann, og kan leve en stund til!
Havtorn Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Neontetra "sjokker" også lett - de kan bli pinnstive og spastiske og være helt fine igjen dager senere. Opplevd det mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå