Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg prøver å skaffe alt jeg trenger til baby kommer. Når får man behov for brystpumpe? Er det noe jeg bør ha klart før baby kommer? Hvilket merke er best?

Anonymous poster hash: c5b1d...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si noe om hvilket merke som er best. Men det er lurt å ha klart til fødselen ja. Noen blir så sår at de ikke klarer å amme og da er det lurt å ha ei brystpumpe, for det gjør ikke like vondt.

Anonymous poster hash: a1109...e76
Skrevet

Stort sett vil jeg si at man ikke har behov for pumpe. Dessuten er det bare å stikke innom nærmeste apotek om man finner ut at man trenger. Altså ikke 14-1500 kroner man trenger å bruke unødvendig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg og samboer diskuterte det for ca 30 min siden. Vi skal vente og se det an, er ikke sikkert at jeg trenger det, ikke alle gjør det. Det er flere apotek og andre butikker som selger brystpumper her vi bor, så vi får tak i brystpumpe innen kort tid om det blir nødvendig.

Har ikke satt meg inn i merker men om vi skal kjøpe så kjøper vi en elektrisk!

Endret av Yesterday
Skrevet

Vent og se det an! Anbefaler Medela swing om du får bruk for.

Anonymous poster hash: a64d0...4fb

Skrevet

Vi ventet med det. Etter 4 dager dro mannen ut for å kjøpe mendela swing (elektrisk) pumpe siden jeg hadde mye spreng og ville pumpe til å ha i fryseren. Denne er jeg veldig fornøyd med. Men det er jo greit å vente med det siden det koster litt.

Skrevet (endret)

Man får vel lånt på sykehuset om det trengs sånn umiddelbart. Men det er jo lurt å ha undersøkt og bestemt seg for hva man vil ha så det ikke er noe å lure på om man plutselig må haste ut og kjøpe.

Så kan man jo kjøpe brukt og spare noen hundrelapper også. Jeg viste at jeg kom til å trenge pumpe av og til uansett(*) så jeg hadde kjøpt (brukt) elektrisk, Medela Swing. Jeg fikk faktisk bruk for den første dagen så det var greit. I tillegg er det greit å ha tilgjengelig om man får tilstoppede melkeganger/brystbetennelse. Og hvis man skal ha en frikveld av og til eller reise bort f eks.

* har ammet uten noen problemer før så jeg var ganske sikker på at det skulle gå bra denne gangen og.

Endret av siebaeo
Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg hadde planer om å vente, men kom over en kjempe billig på finn som var nesten ubrukt så da endte jeg opp med å kjøpe nå før mini er født.

Jeg hadde avent sin elektriske sist jeg ammet, men var ikke særlig fornøyd med den så denne ganger prøver jeg medela.

Skrevet

Takk for svar!

Ts

Anonymous poster hash: c5b1d...d07

Skrevet

For min del har jeg aldri hatt bruk for det, så det ville vært bortkastede penger. Vent og se :)

Anonymous poster hash: 1ee21...ae0

Skrevet

Har lest flere plasser at folk anbefaler Medela :)

Skrevet

Det spørs jo om

- du trenger det pga. Ammeproblemer, det vet du jo ikke nå. Ift. Det, kan man jo vente

- du trenger det fordi pappan eller andre skal passe babyen innimellom. Da er det greit å ha pumpet litt ekstramelk til å ha i fryseren.

Babyen min hang på puppen konstant de første månedene, så bare jeg skulle være borte en halvtime, trengte vi pumpa melk. Pumper fortsatt (vesla er 6mnd) slik at jeg kan være borte noen timer og pappan kan mate. Har prøvd både håndpume og elektrisk pumpe. Håndpumpen var tortur.

Veldig fornøyd med min Medela Freestyle

Skrevet

Hadde ikkje første gang, det går faktisk an å pumpe litt melk heilt uten pumpe! (Sånn i tilfelle nokon ikkje tenker på det) Hadde alltid litt melk i frysen i tilfelle behov. Men her var problemet at babyen (verken nr 1 eller 2) tok flaske. Verken ferskpumpa melk, frosen melk, eller erstatning. Dermed hadde eg heller ikkje behov for pumpe.

Likevel kjøpte eg ei brukt manuell Avent til andre gang. Fungerte fint for meg, men som sist pumpa eg berre innimellom for å ha i frysen/øve med flaske.

Hadde aldr kjøpt dyr elektrisk pumpe før behovet er der.

Skrevet

Det er ikke engang sikkert at man trenger pumpe for å fylle frysen. Med min første så var puppene så tjukke i melk at jeg trengte kun sette en fing på brystet, så fylte flasken seg helt alene.

Hadde vært bortkastede penger å kjøpt pumpe da, gitt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte en elektrisk avent før fødselen.

Var glad for det, da det viste seg at jeg trengte den. Hadde selvsagt gått greit å kjøpe etter fødselen også, men var fint å ha den på plass da vi kom hjem. Så slapp jeg å begynne og lure på hvilket merke og type jeg skulle ha, da jeg hadde mer enn nok å tenke på :)

Jeg tenkte at jeg skal mest sannsynlig ha flere barn, og av og til er det greit å kunne pumpe seg. Så jeg ville ha pumpe uansett, uavhengig av ammeproblemer/ spreng osv. :)

Elektrisk avent har fungert fint for meg. Men etter å ha testa Mendela på sykehuset, kunne jeg godt ha tenkt meg den i stedet. (Den var STOR da, så hadde vært uaktuelt uansett)

Skrevet

Jeg kjøpte ikke før fødselen, for var så usikker på om jeg fikk bruk for den. Men når jeg på barsel ble kjempesår på brystvortene så var det bedre å pumpe litt for å lette puppen. Så vi kjørte innom apoteket på vei hjem og jeg kjøpte en Medela. En manuell pumpe.

Den funka ok. Men jeg brukte den ikke veldig mye. Kun for å lette spreng og om jeg trengte litt ekstra melk til mini :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...