AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Vet noen av dere om en oppskrift som er enkel? Jeg har ikke heklet før, men er generelt ganske god i håndarbeid, er så sta at jeg SKAL få til ting Anonymous poster hash: ae319...ccb
JotunHuldra Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Hva med bestemorruter? De er jo enkle, og du får det i den størrelsen du vil. Ellers finnes det jo mange forskjellige oppskrifter på nettet på heklede ruter du kan hekle sammen til sengetepper. Drops har jo mange gratis oppskrifter, men vet ikke om det er noen sengetepper der Men tepper kan utvides
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Her er video av hvordan hekle bestemorruter - http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=84 Du kan hekle dem i hvilken størrelse som helst (tom bare en diger) og sy eller hekle sammen til teppe. Her er det smart å starte kanskje - hovedsiden til garnstudio/drops sine heklevideoer, her kan du lære deg selv å hekle http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2 Det går dessverre ikke å linke til et søk på deres sider, men de har en stor mønsterdatabase, så søk på hekling og interiør. Anonymous poster hash: 59f38...cb0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for tips Prøver meg på bestemorruter, så ser jeg nok fort om det er helt uoverkommelig mulig det blir julegave om noen år Men har lest noen plasser at det er anbefalt to enkle sengetepper istedenfor ett dobbelt! Detta pga tyngde, vask osv. Hva syns dere? Erfaringer? Er jo egentlig ett fett for meg hva jeg lager...Anonymous poster hash: ae319...ccb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Jeg lagde et babypledd av bestemorruter første gang jeg heklet. Det er veldig lett. Ble en prøvdelapp først bare. Anonymous poster hash: 71eb6...237
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for tips Prøver meg på bestemorruter, så ser jeg nok fort om det er helt uoverkommelig mulig det blir julegave om noen år Men har lest noen plasser at det er anbefalt to enkle sengetepper istedenfor ett dobbelt! Detta pga tyngde, vask osv. Hva syns dere? Erfaringer? Er jo egentlig ett fett for meg hva jeg lager...Anonymous poster hash: ae319...ccb Det har jeg ikke tenkt på - lager bare babytepper så der blir ikke vekta et problem. Men ser den, et teppe til dobbeltseng hadde jeg neppe kunnet vaske i min maskin. Syntes det hørtes smart å heller lage to enkle ja Anonymous poster hash: 59f38...cb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå