AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Når det gjelder ting i familielivet generelt? Høytider,bursdager,oppdragelse.. Hva er vanlig hos dere?Anonymous poster hash: f1920...0cf
stortsettglad Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Absolutt ingenting!!! De kan komme med råd, men det er så klart foreldrene som skal bestemme alt innenfor sin egen familie. I samråd med store barn. 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Bryllup da? Hvis de skal være med å betale noe av bryllupet, fordi dette er gjort med andre søsken. (Jeg vil egentlig betale hele bryllupet selv) skal foreldre/svigerforeldre få bestemme noe ang. Bryllup..?Anonymous poster hash: f1920...0cf
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Ang bryllup så sa jeg at vi bestemmer, om dere ikke godtar det så sier vi neitakk til pengene. Det kommer selvfølgelig hva de ønsker å bestemme, noe er greit å inngå kompromisser om, andre ting har brudeparet veto på, uansett. Anonymous poster hash: b3ec7...d51 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Spørs litt hva det er liksom. Pappa vil gjerne ha mokkakake og bestemor fruktsalat på kakebordet - og de lager det selv også - det er helt i orden for meg mer personlige ting som hvilken kjole er uaktuelt at andre får bestemme, eller hvem som er faddere Anonymous poster hash: 7ea3e...6ec 3
Gjest Yellowrose Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Absolutt ingenting! Hvorfor skulle de det? De kan komme med råd men hvis de prøver på noe annet fordi de blir for ivrige må de tåle tilsnakk
Missy1 Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 De skal ikke bestemme noe som helst. De kan gjerne komme med råd i beste mening da så lenge det ikke blir for påtrengende. Og har man fått et råd en gang så trenger de ikke gjenta det rådet x-antall ganger. Svigermor er veldig på'n om at gutten min burde sove under dyne f.eks og jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger hu har sagt det og vi har svart at gutten ikke liker å sove under dyne og at han er veldig varm av seg, men hu klarer ikke lavære å mase om det og hvor dårlige foreldre vi er fordi vi ikke går inn når han sover og brer dyna over han. Det er etter min mening langt over streken
Lou Salome Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 De kan få bestemme om de vil komme, og hva de selv skal gi i presang. De bestemmer reglene i sitt eget hjem når barnebarn er på besøk. De bestemmer ganske ofte at det er greit med is til dessert hvis de blir spurt. De bestemmer selv når de kan være barnevakt. Ingenting mer enn det. Og vi mottar ikke penger fra dem.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Som en annen sa, regler hos dem, presanger og sånne ting, men utenom det så kan de råde og mene, men er jeg som bestemmer. Og takk gud for det!!! Anonymous poster hash: 80737...ddd
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 (endret) Så fiendtlige dere alle virker. "Jeg bestemmer, dermed basta!" Henger foreldre/svigerforeldre over dere som hauker? Hvordan har deres egen oppførsel mot deres foreldre vært oppigjennom årene? Har dere vært like oppsetsige da som dere virker nå? Endret 4. september 2013 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Jeg er glad både mine og mine svigerforeldre ikke blander seg inn i oppdragelse av barn og hvordan vi giftet oss Men foreldra til min ex jeg har barn sammen med, de blandet seg inn i alt :S Var veldig slitsomt, og de ødela mye. Hadde mange krangler med de. Han kunne være enig med meg, for å å snu etter foreldra sa noe annet. Han hadde jo ikke bein i nesa til å si ifra/si imot til sine foreldre.. Nå har jeg en mann som tør å si ifra, og svigerforeldre som ikke blander seg. Mye bedre. Anonymous poster hash: 08d22...8c0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Så fiendtlige dere alle virker. "Jeg bestemmer, dermed basta!" Henger foreldre/svigerforeldre over dere som hauker? Hvordan har deres egen oppførsel mot deres foreldre vært oppigjennom årene? Har dere vært like oppsetsige da som dere virker nå? Oppsetsige?Så man er oppsetsig hvis man som noen og førti-åring sier klart ifra at besteforeldre kan prøve seg med å bestemme noe som helst i ens eget liv og familie? Anonymous poster hash: 6eff8...558
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Oppsetsige?Så man er oppsetsig hvis man som noen og førti-åring sier klart ifra at besteforeldre kan prøve seg med å bestemme noe som helst i ens eget liv og familie? Anonymous poster hash: 6eff8...558 Noe må jo ha skjedd tidligere ettersom dere har alle pigger ute nå. 1
Missy1 Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Så fiendtlige dere alle virker. "Jeg bestemmer, dermed basta!" Henger foreldre/svigerforeldre over dere som hauker? Hvordan har deres egen oppførsel mot deres foreldre vært oppigjennom årene? Har dere vært like oppsetsige da som dere virker nå? Jeg har foreldre som gir blankt faen i sine egne barn og barnebarn. Har derimot svigermor som bryr seg et hakk for mye, noe jeg syns er koselig, men når hu begynner å grine fordi hu syns vi er dårlige foreldre som ikke oppdrar barnet etter hennes bok så blir det litt slitsomt. Barnet er autist og det har hun vanskelig for å innse, hu mener han er akkurat som alle andre. Ellers syns jeg ikke det gjør noe om hu gir han is etter middag uten å ha spurt først og sånne ting, men når det gjelder grensesetting og oppdragelse så er det oss foreldre som har siste ordet mener jeg
Meridian Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Når du er ferdig med vgs og ikke bor hjemme lenger, så har ikke foreldre noe de skulle ha sagt. De kan komme med råd og si sin mening og saker, men ellers er det opp til deg. Jeg tar alltid imot gode råd og meninger fra mamma, for jeg vet at hun ofte vet best, men alt i alt er jeg jeg som bestemmer over mitt eget liv. Når det gjelder bryllup og barn, så har ikke besteforeldre noe med det, nei ...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Noe må jo ha skjedd tidligere ettersom dere har alle pigger ute nå. Det er vel heller du som er med alle piggene ute med en gang det er en tråd om bestemødre eller svigermødre som blander seg litt for mye. Anonymous poster hash: 180d3...613 15
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Det er vel heller du som er med alle piggene ute med en gang det er en tråd om bestemødre eller svigermødre som blander seg litt for mye. Anonymous poster hash: 180d3...613 Det blir vel en slagside her. De som har et greit forhold til foreldre og svigerforldre, skriver nok sjelden. For min egen del har jeg ingenting å utsette på kontakten. Faktisk er det slik at jeg blir oftere ringt etter og spurt om jeg lever og at de vil ha meg på besøk, enn jeg ringer til noen selv .
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Det blir vel en slagside her. De som har et greit forhold til foreldre og svigerforldre, skriver nok sjelden. For min egen del har jeg ingenting å utsette på kontakten. Faktisk er det slik at jeg blir oftere ringt etter og spurt om jeg lever og at de vil ha meg på besøk, enn jeg ringer til noen selv . Ja, jeg mener oppriktig at en person over myndighetsalder og betaler sine egne regninger, faktisk bestemmer over sitt eget liv. Anonymous poster hash: a47a2...8e9
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Ja, jeg mener oppriktig at en person over myndighetsalder og betaler sine egne regninger, faktisk bestemmer over sitt eget liv. Anonymous poster hash: a47a2...8e9 Selvfølgelig
kaprifolen Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Her bestemmer ikke besteforeldrene noe... Ei heller bestemte de over noe i bryllupet, selv om de betalte. De spurte derimot om vi hadde tenkt å be familievennene xx og yy, for de hadde pleid å være i hverandres barns bryllup. Men bare et spørsmål, ingen kommando. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå