Gå til innhold

Sukker og menn sine ønsker om alderen på dama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor søker de fleste etter en som er alt fra 18 år, men aldri til noe som er mer enn ett eller to år eldre enn seg selv?

Anonymous poster hash: dd3e9...1dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er noen sammenheng mellom sukker og menn sine ønsker om alder på dama. Men det kan jo alltids være slik at menn som spiser mye sukker også trenger en veldig søt kjæreste.

• Liker 7
Skrevet

Har lagt merke til det jeg og, og menn på feks. 45 år, som søker dame mellom 18-40 år. Synes det er litt for mange av de som ikke vil date noen på sin egen alder.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje fordi det er mest vanlig at menn liker yngre damer og damer liker eldre menn.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor søker de fleste etter en som er alt fra 18 år, men aldri til noe som er mer enn ett eller to år eldre enn seg selv?

Fordi de fleste foretrekker damer som er yngre enn seg eller ca på samme alder? For et rart spørsmål...

• Liker 2
Skrevet

Er så enig. Men synes nesten dette r mer vanlig på Møteplassen enn på Sukker. Tok et søk der blant menn på min alder, og jeg var for gammel for de aller fleste av de...

Avskriver de umiddelbart, jeg da, om de er så umodne som noen og 30-åringer at de ser for seg et forhold med ei dame på 22...

Anonymous poster hash: aa930...68f

• Liker 4
Skrevet

Tok et kjapt overblikk over "nye medlemmer" på en av disse datingsidene nå. Og de aller fleste jentene ønsket seg enten en mann som var ca sin alder fra minus fire år og opp til pluss 10 år eller mer.

Nå var dette bare et raskt overblikk, men kanskje det finnes statistikk på dette? Jeg går ut i fra at menn er noe mer ekstreme (at 45-åringer ser etter 18-åringer f.eks), men jeg vil tro at det er like vanlig for jenter å ønske seg veldig mye eldre menn som det er for menn å ønske seg veldig mye yngre damer.

Anonymous poster hash: 433f9...239
Skrevet

Mann på 40 som er åpen for 18? :fnise: Husker selv når jeg opplevde disse mennene på nettet i disse dagene. Jeg synes det var rart, og synes det fortsatt. Men de finnes jo, og uansett ønsker jeg dem lykke alle sammen.

Mulig jeg henger utenfor et miljø eller kultur her, men jeg opplever ikke dette mye?

Folk jeg kjenner som er par:

Lars (25) og Kristina (24)

Henrik (23) og Elisabeth (26)

Thomas (32) og Camilla (26)

Morten (30) og Viktoria (28)

Folk jeg kjenner som dater noen for øyeblikket:

Han (28) hun (30)

Han (32) hun (31)

Han (26) hun (27)

Han (26) hun (24)

Forelsket venninne: Hun er 31, han 39.

Har både par og single i bekjentskapene, og ser egentlig ingen rød snor her. Har også noen med stor aldersforskjell begge veiene, men disse har gjort det slutt.

Jeg (25) kan like både yngre og eldre menn, så lenge forskjellen ikke går altfor langt noen vei. Når det gjelder sex, er menn mindre kresne og da blir aldersforskjellene ganske variable. Det samme gjelder kvinner som vil ha en "venn"...

Anonymous poster hash: 7e2d8...283
  • Liker 1
Skrevet

Mange av mennene mellom 40 og 50 søker yngre damer fordi de ønsker seg barn. Utrolig mange barnløse menn i den aldersgruppen (iallefall på sukker).

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst er det om ønsket om å få kontakt med en sunn og frisk vagina. Ikke en som er sur og hengete.

Anonymous poster hash: 4f112...34f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er dame og på sukker, og har lagt merke til det samme!

Jeg pleier å si det rett ut at de er utenfor alderspennet jeg søker og mange godtar det. Derimot er det d som mener "alder bare er et tall" for meg, men de skal altså ha 10år yngre kjæreste. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 026d4...3fe
  • Liker 4
Skrevet

Tviler på at det er noen sammenheng mellom sukker og menn sine ønsker om alder på dama. Men det kan jo alltids være slik at menn som spiser mye sukker også trenger en veldig søt kjæreste.

De har gjerne "sukkerrush" :laugh:

Skrevet

Mange av mennene mellom 40 og 50 søker yngre damer fordi de ønsker seg barn. Utrolig mange barnløse menn i den aldersgruppen (iallefall på sukker).

Kan godt være, men da har de jo tross alt gått litt ut på dato selv?

• Liker 3
Skrevet

Kan godt være, men da har de jo tross alt gått litt ut på dato selv?

De har da sperm som virker (får en tro, siden de vil ha barn) og mest sannsynlig en ordnet økonomi og er ferdig med festing, studier og alt annet som måtte ta fokus vekk fra ungene. Siden de er så gamle, mener jeg.

Anonymous poster hash: 433f9...239

• Liker 1
Skrevet

At de skriver at de vil ha en ung kvinne, betyr ikke at de må ha det. At det er en liten skeivhet i fordelingen er ikke så rart (det med barn og alt). Men jeg ville tenkt at menn på 40 som så etter kvinner ned i tidlig 20-årene, enten er sosialt umodne eller er ute etter sex eller er "lei av kvinner på egen alder" pga dårlige erfaringer.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Statistisk sett så er de fleste menn eldre enn partnerne sine. Det er helt naturlig. Forøvrig vil de fleste menn foretrekke en kvinne som er yngre enn dem selv men med noe livserfaring som de kan møte på et personlig nivå. Jeg regner med at når de setter ned til 18 så er de åpne for det, men sjansen for at de "klikker" med en så ung jente er lav, for ikke å snakke om sjansen for at hun er interessert i dem. Det skal også nevnes at veldig mange menn med nettprofiler bare vil ha sex, så om de ikke er en match på et personlig nivå så har det ikke så mye å si.

Men ja, det er mange grunner til at menn vil ha en yngre dame. Hvis de vil ha barn har de muligheten, og de trenger ikke få barn med en gang, så du har ikke den stressende tidsfaktoren. Så har du det rent utseendemessige, samt (ifølge flere menn jeg kjenner i 30-årene), at yngre kvinner kan være søtere, vennligere og mer feminine. Kvinner som er single over en viss alder har ofte flere dårlige forhold bak seg og kan være mer kyniske (samt at flere har utviklet en "maskuline" holdning).

De færreste menn forventer seg en kvinne 20 år yngre enn dem selv, men veldig få vil foretrekke en kvinne som er eldre enn dem selv.

Les og forstå: http://www.therulesrevisited.com/2012/01/what-men-think-about-older-women.html

"Når en kvinne blir eldre vil mannen at kvinnene han ikke valgte eldes med henne - gresset er alltid grønnere på den andre siden, og man trenger ikke aldersforskjellen på toppen av det".

Jeg dater aldri menn yngre enn meg selv og kvinner som vil gifte seg bør avskrive yngre menn, i hvert fall da som er mange år yngre.

Endret av Marie90
Skrevet

Tanker fra en i midten av 20:

De jeg kjenner som er eldre (begge kjønn), virker mer kyniske. Hun har ikke funnet prinsen eller har blitt såret av prinsen, fyren har blitt såret av prinsessen og har vært altfor snill og skal nå bli skikkelig slem. Det er som om all personlighet skal viskes bort, det er noe tull å gå rundt å ha personlighet, egenhet, "prøve å være noe", sjarmere: "for det har jo ikke gitt meg noe". Det handler mer om å ikke være så barnslig (man har jo funnet seg selv) så vær glad hver dag du står opp og ser på brødskiva, for sola skinner der ute og....blabla. Masse visdomsord for dagen, men lite dyrking av egenverdi. Skal dog sies at jeg kjenner mennesker som er eldre enn meg som ikke har dette for seg, og det er noe jeg ser opp til.

De som er yngre (begge kjønn) er usikre og blir hele tiden skuffet av alt rundt seg. Det er som om de har forventninger hele tiden, som aldri går i oppfyllelse.

Typiske hunkjønnet "Prinsen finnes ikke. Det er på tide finne frem sarkasmen og le bort alt som tidligere satt hjertet mitt i fyr".

Typiske hankjønnet "Jeg var snill før, nå er jeg slem fordi det er mer attraktivt" (ellerno)

"Ut på byen? Kafe? Konsert? Teater? Reise til London og møte NYE mennesker, le og gå på festival? Nei, nå er det på tide å sitte hjemme og dyrke forholdet, karrieren eller marsvinet"

"Før var jeg mye. Hvordan blir jeg mye igjen"

Det siste er vel og merke godt å høre, for det sier i hvert fall at de er reflekterte og har selvinnsikt til å hanskes med selvutviklingen sin og ta ansvar for sin egen selvutvikling. Ikke skylde på alt annet.

Så mine tanker om alder (både yngre og eldre og min alder) er egentlig ganske kjip uansett. Du er sær og teit fra du er 13 til du er 50. 50 åringer er mer livlige, full av sprell, koselige, varmere... dyktige på å gi seg selv egenverdi osv.

Før man blir gammel, er man bare usikre fjols, tror jeg. Verken menn eller kvinner kan gjemme seg bak utseendet eller karrieren, når de innerste tankene og refleksjonene er usikre og går i dårlige retninger.

Det jeg liker å se, og ser opp til, er unntakene. De som gjøder, uansett om han/hun er 20 eller 30 eller 40. De som smiler som en 18 åring (han eller hun) selv om de er 30. De som sjarmerer med en glød, ikke sjarmerer med en sarkastisk undertone (hei, jeg er en fyr på 34 og er litt sliten og lei av livet mitt)... Jeg liker han og hun som velger å gløde. Hva slags fellestrekk ser jeg hos dem?

1. De har valgt en karriere som de brenner for. (forsker på noe spennende, liker å hjelpe mennesker, kreativ, osv)

2. Har erfaringer og bruker erfaringene med optimisme og tenker: jeg har to valgt, 1. bli kynisk av dette 2. bli ydmyk for lærdom og ta ansvar for sitt eget liv og glede.

3. De lever ikke i ulykkelige forhold og lar ikke partner trø på seg.

4. De er ikke åpen for å legge livet sitt til side etter utdanning (om de har utdanning, da). Livet varer til de ligger i grava.

5. Tidligere vonde forhold var en opplevelse, en erfaring om at mennesker ikke er prinser eller prinsesser, menn mennesker med problemer og utfordringer som vi takler forskjellig.

Generalisering? Ja. Men jeg hadde brukt år og dager på å beskrive alle mennesketypene jeg vet om, så jeg tok de mennesketypene som påpeker poenget og skillet sterkest.

• Liker 3
Skrevet

Fordi de kan.

Jenter/damer søker i langt større grad en eldre og "mer moden" mann. Menn vet derfor at de har gode sjanser til å finne noen yngre. Bare tenk på 10 tilfeldige par du vet om, hvem er eldst?

Det er vel heller ingen hemmelighet at kvinner forfaller mer enn menn etterhvert som man blir eldre. Menn er derfor attraktive for flere yngre kvinner, enn kvinner er ihht yngre menn.

Jeg har til og med venninner som aktivt SØKER eldre menn, gjerne 12-15 år eldre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 76557...112
  • Liker 1
Skrevet

3. De lever ikke i ulykkelige forhold og lar ikke partner trø på seg.

4. De er ikke åpen for å legge livet sitt til side etter utdanning (om de har utdanning, da). Livet varer til de ligger i grava.

3.4: de møter en kvinne eller mann og blir samboere og lar alt handle om forhold, kjæresten og samliv til personligheten ikke er Ola og Kari men OlaKari.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...