Gjest .-L-. Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 (endret) Altså, av og til tenker man jo ikke helt gjennom hva man gjør/sier og klarer å fornæme jenten. Får selvfølgelig dårlig samvitighet, men det er litt vanskelig å vite hvordan man skal gå fram etterpå. Spørsmålet blir jo da hva gjør man hvis man først har trakket i salaten? Sier man: "Beklager, var ikke meningen" med en gang? Eller venter man til hun har roet seg ned litt? Mange sier gjerne ikke noe, men ser ikke på det som en bra måte å takle det på. Beste er jo selvfølgelig å ikke trakke i salaten i det hele tatt, men når man først har gjort så er det greit å vite den fineste måten å trakke ut av den på. Hva tenker dere? Endret 4. september 2013 av .-L-. 2
MilleVanille Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 En idé er jo å tenke før man snakker. Det bør ikke være noe problem.
jabx Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 En idé er jo å tenke før man snakker. Det bør ikke være noe problem. En annen ide: Hva med å lese før du svarer? Herregud. 27
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Kan du komme med et eksempel på noe fornærmende? Jeg tenker at hvis det er noe som kan misforståes, så er det greit å rette opp i det med en gang du skjønner at hun har misforstått. F.eks han: "så fin du er i dag:)" Hun: "i dag? bare i dag? ikke i går?" Men andre ting man sier rett ut, som faktisk sier det du sier, blir vanskelig å forklare. Blir vel mer bortforklaring. Om du skjønner. Anonymous poster hash: a8d5e...80f 3
MilleVanille Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 En annen ide: Hva med å lese før du svarer? Herregud. Jeg har lest. Jeg er klar over at man kan være uheldig, men jeg forstår helt ærlig ikke hvordan det går an å være så uheldig gang på gang. Jeg vet om mange som snakker før de tenker, selv venninner, og det er bare ufint. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å unngå å fornærme andre, da jeg tenker at visse ting kanskje ikke er så lurt å si, med tanke på at man ikke vet hvordan vedkommende vil reagere. For å svare annerledes, ville jeg ha foretrukket at vedkommende som fornærmet meg, med én gang forklarte at han/hun ikke mente det sånn. Venter man med det, kan det fort bygge seg opp til å bli verre. 4
Lemming Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Vet ikke jeg, blir ikke særlig lett fornærmet. Om jeg ble det hadde en unnskyldning vært nok for meg. Noen ganger kommer jo ting "skjevt ut" og blir misforstått, hvis det var tilfelle hadde det holdt om han sa "Jeg mente det ikke sånn, det jeg mente var....." 1
Gjest .-L-. Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 (endret) Jeg har lest. Jeg er klar over at man kan være uheldig, men jeg forstår helt ærlig ikke hvordan det går an å være så uheldig gang på gang. Jeg vet om mange som snakker før de tenker, selv venninner, og det er bare ufint. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å unngå å fornærme andre, da jeg tenker at visse ting kanskje ikke er så lurt å si, med tanke på at man ikke vet hvordan vedkommende vil reagere. For å svare annerledes, ville jeg ha foretrukket at vedkommende som fornærmet meg, med én gang forklarte at han/hun ikke mente det sånn. Venter man med det, kan det fort bygge seg opp til å bli verre. Det er fordi folk har forskjellig terskel for hva de blir såret over. Noe som gjerne sårer deg, sårer gjerne ikke meg fordi jeg finner det ikke sårende. Endret 4. september 2013 av .-L-. 1
MilleVanille Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Det er fordi folk har forskjellig terskel for hva de blir såret over. Noe som gjerne sårer deg, sårer gjerne ikke meg fordi jeg finner det ikke sårende. Det skal jo gjerne LITT til for å såre noen, da? Man bør jo selv skjønne om det er i grenseland eller ikke. Selvfølgelig kommer det an på, men har du noen eksempler? Hvis man sier noe konkret man ikke liker ved en person eller lignende, som man egentlig ikke skulle sagt, men faktisk mener, blir det egentlig bare dumt å bortforklare. Er det noe annet, som faktisk er blitt misforstått, er det bare å forklare at det ikke var ment sånn, og unnskylde seg.
Lemming Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 F.eks han: "så fin du er i dag:)" Hun: "i dag? bare i dag? ikke i går?" Anonymous poster hash: a8d5e...80f Denne typen "fornærmelser" er vanskelig å vri seg ut av altså! 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Avhenger vel av personen... Blir jeg veldig fornærmet så trenger jeg ofte tid på meg til å slikke sårene... En unnskyldning med en gang da passer litt dårlig. Tar heller en gjennomtenkt og genuin unnskyldning en stund etterpå. Men hvis det skinner gjennom at hele unnskyldningen bare er oppspinn, er det best å bare la vær.Anonymous poster hash: 030ca...c9f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Du snakker om å fornærme og såre. http://www.ukeavisenledelse.no/nyttig/ledertips/si-unnskyld-pa-meningsfylt-vis-/ Det er bare et ærlig unnskyld som virker i lengden uansett. Hvis man sier unnskyld uten å mene det, er det ikke bra. Anonymous poster hash: 3110f...c68 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Jeg synes ikke man skal beklage seg hvis personen er så til de grader hårsår at hun misforstår alt eller tar alt negativt. Det er forskjell på å gi en beklagelse der det er på plass med en beklagelse og det å bli en komplett dørmatte for dramaqueens. Hvis du virkelig sa noe dumt, så si det med engang. Men hvis det er snakk om ei jente som i eksemplet over, så har jeg bare et råd. Dump kjerringa eller sett henne på plass. Anonymous poster hash: 58ef3...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Jeg vet at gutter gjerne ønsker å sette problemstillingen på bordet og fikse det på flekken. Ordet blir dessverre: beklager.... Ingen jenter er 100% like på dette området. Om du sårer en jente, og hvor lang tid det kommer til å ta før du burde si unnskyld - eller gi henne tid osv, er ikke fast bestemt verken kjønn eller situasjon, for det kommer an på situasjonene hvor du må lese og se dem an. Av og til er det best å bare få unnskyld fort? tid kan virke enda mer fornærmende om det er tilfellet. Det er noe du må finne ut av med hvert individ Anonymous poster hash: 3110f...c68 1
muttra Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 F.eks han: "så fin du er i dag:)" Hun: "i dag? bare i dag? ikke i går?" Anonymous poster hash: a8d5e...80f Denne typen "fornærmelser" er vanskelig å vri seg ut av altså! nei, denne er jo den letteste å vri seg ut av jo, "du er jo fin hver dag, men i dag synes jeg du er spesielt fin" 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Om hun blir fornærmet av at han sier at hun er fin i dag og spør om hun ikke var fin i går, så synes jeg at hun blir alt for lett fornærmet. Anonymous poster hash: 346d2...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 nei, denne er jo den letteste å vri seg ut av jo, "du er jo fin hver dag, men i dag synes jeg du er spesielt fin" Neida. For det betyr at hun ikke tar særlig vare på utseendet i hverdagen, siden hun i teorien kunne sett ut som dagen jeg ga henne et kompliment hver dag. Det er fordi hun ikke har tid til å gjøre seg så fin på vanlige dager, fordi hun må ut og trene så ofte. Slutter hun å trene så mye, blir hun også mindre fin. Og så gråtes det. Dette var eksen min, ikke alle damer. Sånn for ordens skyld. Jeg slo ikke opp for den kommentaren, altså, selv om den vitnet om personlighetstrekk som til slutt drepte forholdet.Anonymous poster hash: 62ce8...5e0 1
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Det kommer helt an på hva som blir sagt. Jeg er ikke så lett å verken såre eller fornærme, og godtar en ektefølt unnskyldning. Men så er jeg verken dramaqueen, hårsår eller veldig ung og usikker.
Gjest Snuppi Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Det kommer an på om det er en bagatell eller noe som er mer alvorlig. Du må nesten si litt mer om hvordan du har fornærmet denne jenta?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Hehe. Så først lurer man på hva man bør gjøre hvis man har såret noen. Så er ikke det så viktig, fordi det var egentlig jenten som var hårsår? Haha. Så jævlig bra. Altså, uansett hvor hårsår, så har man jo såret henne uansett. Da bør man si beklager. Også bør man vite at hun er hårsår på det området da, slik at en ikke driter seg ut flere ganger. Men når en bare sitter seg i forsvarsposisjon og synes selv at det egentlig ikke var slemt, så har en også 0 forståelse for hvorfor det sårer. Og da er det ikke vits å beklage for det heller. I tillegg til at en sårer, så forstår en ikke hvorfor. Fordi en selv ville jo ikke ha reagert sånn. Da bør man se litt på hva en selv reagerer på da og hvor normalt det er ift om jenten synes det er hårsårt. Og hvis man er helt ute på vidden uten noen empati, så kan en vel like gjerne gi opp. Får ikke gjort det noe bedre for henne da.Anonymous poster hash: 2f7f8...27e 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Om du virkelig trenger en slagplan for hva du må gjøre når du fornærmer jenta, da er det på tide å vurdere: 1. Hvordan du selv oppfører deg 2. Hvilken type jenter du går etter. Jeg blir ikke fornærma - jeg blir forbanna. Også tar vi det derfra. Folk som blir fornærma og sure - og gjerne heller ikke sier hvorfor - bruker det som en måte å manipulere på. "Du burde forstått at sånn og sånn og slik". Anonymous poster hash: 3940d...408 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå