Isvann Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Dette er en gutt jeg elsker av hele mitt hjerte. Har kjent han i rundt om 7 måneder. Det ble slutt omkring 2 måneder siden. Fordi han har alvorlige rusproblemer, og da kan man ikke ha ett forhold. Han har fortalt meg da at han sjelden blir glad i ei jente som meg,osv. Så da ble det slutt, han er i avente på Avrusning og slikt og må nok være der flere år, så situasjonen er vanskelig. Han tok mye kontakt etter "bruddet", hele tia egentlig, ringte ofte, mye meldinger, å vill være med meg hele tiden.... I starten hadde vi sex å kosa mye, så plutselig gjorde vi jo fint lite da. Jeg er psykisk syk, og har funnet ut at jeg må legge dette bak meg. Jeg elsker han av hele mitt hjerte, men akkurat nå er dette ikke bra for meg. Jeg fortalte han i går at jeg må avslutte alt dette....... fordi det er for mye for meg. Jeg elsker han jo, det fortalte jeg også til han. " hvorfor må du svinge nå? Vi som har hatt det så bra som venner? Jeg kommer til å være din venn foralltid. og jeg vill alltid være her for deg når du trenger meg". Han sier ikke til meg om han har følelser eller ikke.... virker som han ikke vill snakke om det heller. men jeg føler liksom at jeg trenger å vite om det er det eller ikke. jeg prøver virkelig å spørre, men som om han ikke skjønner det? Kan xer etter så korttid være bestevenner? å bare faktisk være venner? Vi har vært mye med hverandre, og skjønner ikke at følelser kan forsvinne så fort? Mine blir sterkere for hver dag. Vi har jo utrolig mye minner sammen! Noen Erfaringer? Takk for alle svar <3
MilleVanille Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Dette er jo individuelt. Jeg kunne nok ikke vært bestevenn med en eks etter kort tid, men etter lang tid derimot. Det har funket fint for meg, men for andre vil det kanskje ikke fungere i det hele tatt.
Isvann Skrevet 4. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2013 JA, men så korttid etter også.... Er så vanskelig, hele greia
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Det er nok mulig, men da må man ha en avtale som begge er inneforstått med, så man ikke etterpå sitter såret og forvirra. Jeg tenker at det er lett å blande hva som er hva. Er det sånn at man faktisk elsker? Er det mer omsorg fordi han sliter? Er det fordi man er redd for å bli alene? Det eneste som er sikkert er at den rusbiten, kan ikke du hjelpe han med. Ja, være en støtte, spørre hvordan det går, osv. Men avstand og lite kontakt er nok best når du kjenner det ikke er så sterkt som før...
Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Jeg tror at for å kunne være venner som omgås ofte etter at man har slått opp, så trenger man å være i fra hverandre til følelsene ikke er der lenger. Først da kan man starte å bygge det opp igjen til å bli et vennskap.
Ereshkig@l Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Den dagen dere kun ser på hverandre som venner, og den følelsesmessige tilknytningen dere hadde som kjærester er borte, da kan det fungere. For noen. Og begge bør være på samme sted, og ikke bare late som.
Isvann Skrevet 4. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2013 Jeg tror at for å kunne være venner som omgås ofte etter at man har slått opp, så trenger man å være i fra hverandre til følelsene ikke er der lenger. Først da kan man starte å bygge det opp igjen til å bli et vennskap. Jeg er ganske enig med deg! men han har stått for koontakten hele tia, sjelden vært meg som har kontaktet. Og det er hardt. og han ble veldig lei seg for at jeg ikke vill ha kontakt nå. Skulle ønske han kunne si at han har følelser eller ingenting. Tror det hadde blitt lettere for begge parter. Syns det er merkelig om han ikke har det for meg lenger, så mye vi omgås. "ring meg baby" osv.
Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Jeg er ganske enig med deg! men han har stått for koontakten hele tia, sjelden vært meg som har kontaktet. Og det er hardt. og han ble veldig lei seg for at jeg ikke vill ha kontakt nå. Skulle ønske han kunne si at han har følelser eller ingenting. Tror det hadde blitt lettere for begge parter. Syns det er merkelig om han ikke har det for meg lenger, så mye vi omgås. "ring meg baby" osv. Men hva har det egentlig å si? Du må tenke på ditt eget beste, og ved å ha kontakt ofte med ham så hjelper ikke det deg med å bli kvitt følelsene du har. Målet, om det du vil er å være venner, vil jo være at hverken du eller han har følelser for hverandre. Dere burde snakke sammen om dette. Fortell at det er vanskelig for deg når du fortsatt har følelser og la muligheten stå åpen for at dere kan være venner når du føler deg klar. Det burde han respektere og forstå. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Det stemmer! Jeg vill jo vite hva ha. Føler så jeg kan gå videre! Jeg vill høre hans følelser, har han ingenting for meg så blir det enklere for meg. Når jeg sier at jeg har så mye følelser for deg at vi kan ikke vøre venner, så sier han ikke at han ikke har det for meg! Han har ringt meg i hele kveld, sendt meg meldinger, om jeg kan treffe han, ta en røyk.... Men jeg er rett å slett så knust at jeg klarer det ikke. Jeg la kortene på bordet i går å ga han klar beskjed. Skrev tidligere en lang sms om situasjonen, mine problemer, hvor mye jeg sliter og mine følelser for han og at nå stopper kontakten for en stund. Tilbake får jeg " ha et fint liv". Og han fjerner meg fra fb, greit nok det! Spør hvorfor jeg bare skal stikke av slik? Og hvorfor vi ikke kan være venner... Virker som han ikke klarer å gi slipp??! Virker som han er veldig såret... Hilsen ts
Isvann Skrevet 5. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2013 Er tydeligvis ikke alt man ska forstå seg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå