Lykke Li Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Broren min og jeg er uenige om pappa har vært utro eller ikke (dette skjedde for mer en 25 år siden). Jeg mener nei - fordi han og ekskona (bror sin mamma) var separert, og hadde vært det i over et halvt år før pappa møtte min mamma - og det tok et par mnd til før de gjorde noe annet enn å bli kjent. Jeg tenker at når to mennesker er separert - og allerede har bestemt seg for skilsmisse (må bare vente det ene året før papirene kan sendes inn) så regnes det ikke som utroskap ettersom at man igrunn har bestemt seg for å gå videre - jeg ville ikke sett på det som utroskap hvis det hadde vært mannen min og meg i denne situasjonen. Broren min mener ja - fordi de var jo ikke skilt ennå - det er eneste forklaringen broren min har på det. De var ike offesielt skilt, bare offesielt separert og derfor var pappa utro (og broren min har da fortsatt "rett" til å være sint på pappa og kunne bruke det mot han hvis det trengs -.-') Broren min var 1,5 år da dette skjedde for mer enn 25 år siden. Jeg syns generelt at man burde klare å legge ting bak seg, og ikke gå å gnage over det i mer enn to tiår - iallefall når saken er mellom dine (våre) foreldre og ikke han.
Lemming Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Jeg ville ikke sett på det som utroskap. Selv om ikke skilsmissen var offisiell, så hadde de jo gått fra hverandre.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Broren min og jeg er uenige om pappa har vært utro eller ikke (dette skjedde for mer en 25 år siden). Jeg mener nei - fordi han og ekskona (bror sin mamma) var separert, og hadde vært det i over et halvt år før pappa møtte min mamma - og det tok et par mnd til før de gjorde noe annet enn å bli kjent. Jeg tenker at når to mennesker er separert - og allerede har bestemt seg for skilsmisse (må bare vente det ene året før papirene kan sendes inn) så regnes det ikke som utroskap ettersom at man igrunn har bestemt seg for å gå videre - jeg ville ikke sett på det som utroskap hvis det hadde vært mannen min og meg i denne situasjonen. Broren min mener ja - fordi de var jo ikke skilt ennå - det er eneste forklaringen broren min har på det. De var ike offesielt skilt, bare offesielt separert og derfor var pappa utro (og broren min har da fortsatt "rett" til å være sint på pappa og kunne bruke det mot han hvis det trengs -.-') Broren min var 1,5 år da dette skjedde for mer enn 25 år siden. Jeg syns generelt at man burde klare å legge ting bak seg, og ikke gå å gnage over det i mer enn to tiår - iallefall når saken er mellom dine (våre) foreldre og ikke han. Enig med deg ts.
daemonia Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Ta det fra "hysteriske" meg (når det kommer til utroskap ifølge mange her på KÅGEE): Nei, det er ikke utroskap når en har bestemt seg for å gå fra hverandre. Så klart kunne de funnet sammen igjen før skilsmissen var endelig, men de var uansett ikke sammen på det tidspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Jeg forstår at broren din er skuffa. Men nei, dette er å dra utrobegrepet for langt. Så nei, det var han ikke.
Anglofil Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Nei, dette ville jeg ikke regnet som utroskap. Mvh Yvonne
OnlyGemini Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Jeg ville ikke sett på det som utroskap, men min eks gjorde det selv om det var gått over 2,5 år siden separasjonen. Han ville ikke skrive under skilsmissepapirene, så derfor tok det lang tid å bli skilt. Fra den dagen man går fra hverandre er det selvsagt ikke utroskap, ikke engang om man utsetter den formelle separasjonen. Barnslig oppførsel av broren din!
Gjest Snuppi Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Nei, det er ikke utroskap. Hvordan kan det ha seg at din bror ikke er kommet over dette? Det er tross alt 25 år siden.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Nei, det er ikke utroskap. Det er visse ting en aldri kommer forbi Hvordan kan det ha seg at din bror ikke er kommet over dette? Det er tross alt 25 år siden.
Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Ikke utroskap. Du får vise ham denne tråden, kanskje han fatter at han er urimelig.
Gjest gjest Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Det er ikke utroskap. Og det var da svært som han legger seg opp i noe som er en sak mellom foreldrene??
Gjest Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Selvsagt ikke utroskap. Din bror bruker det som skyts mot deres far for å få et slags moralsk overtak på han. Din bror bør lete seg proffesjonell hjelp om han går rundt og tygger på denne saken her! 1
Lykke Li Skrevet 4. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2013 Takk for at det er flere som er enige med meg om dette! Det kommer alltid opp når broren min og jeg møtes. Jeg vet at han bruker det mot faren min - han er sint fordi han mener at pappa forlot han, at pappa ikke ville ha noe med han å gjøre osv. Broren min tok selv valget om å ikke ha kontakt med faren vår eller søsknene sine da han var 12, selvom han skylder på pappa for det også. Ex'n til pappa har alltid vært flink til å fortelle broren min at pappa er den store stygge ulven, at han var utro osv. Hun klarte å fortelle det til meg og mine to andre søsken da jeg var liten også... Jeg er seks år yngere, tok kontakt med broren min igjen da jeg var rundt 13 - da hadde jeg ikke snakket med han på mange år. Nå har vi god kontakt, og han sier at han har skværet opp med pappa, de har også kontakt med hverandre, drar på byen innimellom, snakkes over tlf. osv. Broren min klarer tydeligvis ikke å legge ting bak seg, gå videre og jeg blir så sykt provosert når han snakker sånn om pappa. Jeg syns det er dårlig gjort, og viser tydelig at han ikke klarer å legge det bak seg - også syns jeg det er kjipt at han skal rakke ned på pappa foran sine egne søsken, for valg broren min selv tok. jaja - takk for svar iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå