Gå til innhold

Dere som strikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

2czeelf.jpg

Er dette helt forferdelig stygt strikket? Jeg er "nybegynner" og er ikke så veldig flink, så da klarer jeg heller ikke bedømme hva som er greit nok eller ikke. Jeg holder på å strikke en pute som jeg skal gi vekk i julegave. Tenker at den ene siden skal være strikket, mens den andre siden skal ha brodert stoff eller noe sånt. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: dc2da...c11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ujevnt (ikkje mykje), absolutt ikkje stygt. Og igrunn ikkje værst for å vere nybegynner! Dessuten så jamner det seg noko ut om du strekker litt og damper det når du er ferdig.Har gitt bort verre uten å skjemst for det :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Litt ujevnt (ikkje mykje), absolutt ikkje stygt. Og igrunn ikkje værst for å vere nybegynner! Dessuten så jamner det seg noko ut om du strekker litt og damper det når du er ferdig.Har gitt bort verre uten å skjemst for det :fnise:

Hehe, takk for tilbakemelding! :)

-TS

Anonymous poster hash: dc2da...c11

Skrevet

Jeg synes også det er veldig fint til å være nybegynner! har sett ganske mye verre, med mista masker, knuter etc. Og som @Maja sier, så blir det litt jevnere når du damper det til slutt!

• Liker 1
Skrevet

Det ser helt ok ut - litt ujevnt, men slett ikke galt :)

Ville ikke gjort som de over her sier - å dampa rillestrikk. Det funker best på glattstrikk. Alt du trenger å gjøre er å skylle opp eller vaske på ullprogram, så vil det jevne seg ut :)

Anonymous poster hash: 02e17...66c
Skrevet

Jeg ville ikke gitt bort det der. Men hvis det blir pent av å vaskes på ullprogram, så kan du jo prøve. :)

Er nybegynner selv. Synes det er så vanskelig å strikke akkurat passe stramt. Noen ganger blir det for løst, andre ganger for stramt. Blir jo ikke seende ut, så jeg rakker opp igjen og igjen, før jeg legger ifra meg strikkepinnene en stund:p

Men det er jo viktig med tålmodighet, og bare prøve flere ganger!

Anonymous poster hash: 0aee0...38f
  • Liker 2
Skrevet

Syns det ser bra ut til å være nybegynner jeg! :)

Det vil jevne seg ut ved en forsiktig ullvask også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...