Gå til innhold

Konfrontere eller ikke konfrontere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et par fester og sammenkomster er det tydelig at en god venninne av meg og hennes samboer ikke kommer overens med min nye samboer.

Ingen av de andre vennene mine har et problem med min samboer og han blir stadig invitert ut!

Hennes samboer er litt spesiel, en sær type og min samboer har vel sagt eller gjort noe som han mener er feil og dermed kommet på kanten med de... ( jeg har sankket med min samboer om temaet og bedt han prøve litt mer, og jeg har observert at hennes samboer faktisk unngår min samboer når vi er ute sammen)

Uansett, så har jeg snakket med venninnen min før på en hygellig måte, om at vi må huske på å inkludere de nye som kommer inn i gjengen vår, da vi er en sammensvieset gjeng. Men jeg fikk beskjed om at man må ta avsvaret for å "komme inn i gjengen selv"

Nå har jeg prøvd å invitere de på middag, men får dårlige unskyldinger tilbake.. Skal jeg konfrontere henne, på en ordentlig måte selvfølgelig eller skal jeg bare overse det?

Anonymous poster hash: 9a5fa...0b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klassisk problemstilling.

Synd når venner eller søsken finner seg en partner man ikke liker eller kommer overens med. Slike forhold er ofte årsak til at man mister kontakt med folk som man ønsker å ha et godt forhold til.

Når det gjelder familie, må man jo treffes og lide seg gjennom bursdager og juleselskaper. Når det gjelder venner kan man jo reservere seg (og risikere at vennskapet slår sprekker). Det er ofte nødvendig for å ikke komme på kant med sin egen partner.

Du kan alltids konfrontere henne, men det kan i verste fall gjøre ting verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...