Gå til innhold

Gave til venninne som giftet seg uten å si fra

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine beste venninner fra barndommen gifta seg i sommer. Selv har hun kun nevnt det i en liten bisetning før hun begynte å snakke om noe annet.

Det er ikke slik at hun har lagt skjul på at hun er gift, for hun har lagt ut bilder på facebook. Og så er jeg invitert på et slags "inndrikningslag" om et par uker, der vi har fått beskjed om å bare ha med tullegaver.

Er det meningen at man skal gi gave til venner/venninner selv om man ikke er invitert i bryllupet?

Anonymous poster hash: 8673a...faa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hun et stort bryllup eller et enkelt et? Utifra det du skriver så virker det som at venninnen din ikke ville lage et stort nummer ut av at hun giftet seg. Så jeg tipper at hun neppe forventer noen gave fra deg heller.

Hvis du føler at du har lyst til å gi, så gjør du det.

Skrevet

Det var et lite bryllup med kun absolutt nærmeste familie til stede. Hun venta også et halvår med å si at hun var forlovet, så hun gjør ikke noe stort nummer av det nei.

Det var også ganske tidlig i sommer hun gifta seg, så det føles egentlig litt rart å gi noe nå, så sent etterpå. Og jeg tror det blir dumt å ha med gave på inndrikningslaget, siden beskjeden var at vi kun skulle ha tullegaver.

Skrevet

Hva mener hun med tullegaver? Karnevalkostymer?

Anonymous poster hash: 53729...60d
Skrevet

Det var et lite bryllup med kun absolutt nærmeste familie til stede. Hun venta også et halvår med å si at hun var forlovet, så hun gjør ikke noe stort nummer av det nei.

Det var også ganske tidlig i sommer hun gifta seg, så det føles egentlig litt rart å gi noe nå, så sent etterpå. Og jeg tror det blir dumt å ha med gave på inndrikningslaget, siden beskjeden var at vi kun skulle ha tullegaver.

Gjør det du føler er riktig. Om du har lyst til å gi henne en ordentlig gave ved siden av, så kan du gjøre det på privaten senere. Hvis ikke så lar du vær. Jeg tolker det i hvertfall som at venninnen din ikke forventer noe. Men du kjenner henne vel best?

Skrevet

En av mine beste venninner fra barndommen gifta seg i sommer. Selv har hun kun nevnt det i en liten bisetning før hun begynte å snakke om noe annet.

Det er ikke slik at hun har lagt skjul på at hun er gift, for hun har lagt ut bilder på facebook. Og så er jeg invitert på et slags "inndrikningslag" om et par uker, der vi har fått beskjed om å bare ha med tullegaver.

Er det meningen at man skal gi gave til venner/venninner selv om man ikke er invitert i bryllupet?

Ville funnet på en unnskyldning for å ikke komme, og heller ikke gitt gave.

Anonymous poster hash: 79e70...b0e

Skrevet

Hva mener hun med tullegaver? Karnevalkostymer?

Anonymous poster hash: 53729...60d

Tullegaver som i at vi skal ha med smågaver som hun skal gjette hvem er fra. For eksempel et viskelær med traktor på, fordi jeg og hun hadde hver vår leketraktor vi lekte på som små. Så å komme med en stavmikser eller lignende da passer ikke :)

Skrevet

Ville funnet på en unnskyldning for å ikke komme, og heller ikke gitt gave.

Anonymous poster hash: 79e70...b0e

Jeg vil selvfølgelig komme, hun er da venninna mi. Selv om jeg lett innrømmer at jeg er skuffa over å finne ut en så stor nyhet via facebook.. :)

Skrevet

Ikke gi noen bryllupsgave, i hvert fall ikke på inndrikningslaget. Jeg var selv veldig glad for at vennene våre respekterte at vi ikke ville ha gaver da vi giftet oss.

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi noen bryllupsgave, i hvert fall ikke på inndrikningslaget. Jeg var selv veldig glad for at vennene våre respekterte at vi ikke ville ha gaver da vi giftet oss.

En del uilike svar her, men jeg kjenner jo at det er mest riktig for meg å la være siden hun ikke har snakket om bryllupet. Samtidig er det reaksjoner fra blant annet mamma om at hun selvfølgelig må kjøpe gave og er sjokkert over at jeg ikke har gjort det.

Den bisetningen hun venninna mi nevnte bryllupet i var da jeg sa hun hadde så fine vinglass. "Ja, vi fikk så mange av de i bryllupet". I tillegg lå det gavekort på kjøkkenbenken, men jeg tar det ikke som hinting siden hun er dårlig på å rydde vekk ting. Men, alltids mulig at jeg misforstår. Hadde hun snakka med meg om bryllupet hadde saken vært en helt annen.. :)

Hvor mye skal man eventuelt kjøpe gave for?

Gjest Carousel
Skrevet

Kjøpe gave for 500 kroner kanskje?

Vet ikke hvor stor tullegaven skal være, men du får noe rart på kondomeriet f.eks for en 200-lapp.

• Liker 1
Skrevet

TS, hva med å gi paret et par flasker god vin? Det blir ikke husfyll av det og de kan bruke de fine nye vinglassene.

Men vent til etter inndrikningslaget.

Vet ikke hvor stor tullegaven skal være, men du får noe rart på kondomeriet f.eks for en 200-lapp.

Gave til pakkelek kan godt være selvlaget og/eller bortimot gratis, det viktige er at bruden skal ha mulighet til å gjette hvem den er fra. Poenget er å sette i gang mimring. Noe av det morsomste jeg fikk var en utskrift av et bilde satt inn i en tikronersramme, for det bildet satte i gang et skred av felles minner som mange av oss helt hadde glemt.

• Liker 1
Skrevet

Så dere som mener at jeg skal gi gave synes altså at et brudepar kan forvente gaver fra venner selv om de aldri har annonsert giftemålet eller snakket om det? For jeg synes det høres rart ut, selv om jeg er opptatt av å gjøre det riktige. Må vel kjøpe noe siden flere her mener det er forventet av meg. Og jeg tenker ikke gjerrig nå, bare hva som er rett å gjøre i dette tilfellet.

Tullegaven er i boks, det er noe lite som vi har til felles fra barndommen.

Skrevet

Jeg gir gave fordi JEG syns at man skal gi en oppmerksomhet for at man har inngått giftermål :)
På samme måte som jeg alltid gir gaver til nye babyer, fordi JEG syns at som ny i verden skal man få en liten gave :)

Bryr meg ikke om noen sier jeg ikke trenger å komme med noe, for JEG trenger det ;) Så hadde noen sagt at de vil ikke ha gave fordi de har absolutt alt de trenger, så hadde jeg gitt en flaske vin om jeg viste de likte det :)

Tenk på dette du, orker du å gå rundt å spekulere på om du gjorde det rette ved å ikke gi noe, eller er det greit å bare bli ferdig med det.....? :)

Anonymous poster hash: 6ce05...949
  • Liker 1
Gjest Carousel
Skrevet

Gave til pakkelek kan godt være selvlaget og/eller bortimot gratis, det viktige er at bruden skal ha mulighet til å gjette hvem den er fra. Poenget er å sette i gang mimring. Noe av det morsomste jeg fikk var en utskrift av et bilde satt inn i en tikronersramme, for det bildet satte i gang et skred av felles minner som mange av oss helt hadde glemt.

Da har vi dyre gavevaner i min vennekrets :vetikke:

Skrevet

Du kjenner din venninne best.

Tror du at hun vil sette pris på en gave fra deg, så kjøper du det.

Tror du hun oppriktig ikke bryr seg om annet enn tullegaver, så lar du være å gi noe annet enn det...

• Liker 1
Skrevet

Da har vi dyre gavevaner i min vennekrets :vetikke:

Hva gir dere til pakkelek da?

Skrevet

Så dere som mener at jeg skal gi gave synes altså at et brudepar kan forvente gaver fra venner selv om de aldri har annonsert giftemålet eller snakket om det? For jeg synes det høres rart ut, selv om jeg er opptatt av å gjøre det riktige. Må vel kjøpe noe siden flere her mener det er forventet av meg. Og jeg tenker ikke gjerrig nå, bare hva som er rett å gjøre i dette tilfellet.

Tullegaven er i boks, det er noe lite som vi har til felles fra barndommen.

Jeg har hele vegen sagt at jeg synes du skal gjøre det du synes er riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...