Gå til innhold

Urovekkende festvaner, burde jeg bare glemme ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på datern med en fyr i noen måneder. Han er hele tiden snill, varm, omtenksom og behandler meg bra.

Men interessen hans er veldig av og på. I perioder er han interessert, tar mye kontakt, inviterer meg på ting. Men så dabber det av, og han sier han sliter med litt angst og trenger avstand. Dette vet jeg stemmer (via felles bekjente). Så da gir jeg ham rom til han tar kontakt igjen. Dette bekymrer meg ikke så veldig, selv om det er vanskelig å vite helt hvor jeg har ham.

Problemet er festingen hans. Han drikker ikke mye og er aldri full, men i perioder henger han med litt "tvilsomme" folk som jeg vet driver med mer enn øl. Da kan han sitte på fest til neste morgen, fester flere ganger i uka, sammen med disse folkene som han tilsynelatende ikke har noe til felles med. Men jeg hadde aldri blitt interessert i en "narkis". Han er tvert i mot ren og pen, smart og oppegående, godt utdannet og har alt på stell. Så jeg sliter med å forstå hvorfor han velger meg bort til fordel for disse. Jeg er glad i en fest selv, men det går mest i prosecco, for å si det sånn.

Han har tidligere sagt at han slet litt med for mye festing for noen år siden da han studerte. Det ble såpass mye at han måtte flytte derifra. Så isolerte han seg en god stund, før han fikk ting i orden igjen. Men nå virker det som om ting har sklidd litt ut.

Jeg liker ham så godt, for han er en sjeldent bra fyr, og kjemien vår er super. Men jeg burde kanskje bare ta beina på nakken og løpe? Hele situasjonen er så fremmed for meg, for jeg har aldri prøvd noe stoff, og kjenner heller ingen andre som gjør det.

Anonymous poster hash: 3dba4...254
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du, og hva vil han? :)

Skrevet

Unngå folk med mentale problemer, og unngå folk med rusproblemer. Og folk med begge deler, bør du sky som pesten.

Og ja, jeg snakker av erfaring...

Anonymous poster hash: f33fd...628
  • Liker 8
Skrevet (endret)

Takk og lov for at jeg ikke er forelsket i en narkoman, og jeg kommer virkelig til å prøve å unngå det ja. Så jeg skjønner godt den tanken.

Men han har vel ikke noe ønske om å bli narkoman og drive med stoff/party-drugs, slik jeg leser det. Men han har venner/bekjente som han av og til møter som gjør det rundt han? Han har flyttet pga for masse festing tidligere. Hm. Hadde vært skeptisk, men hadde vært åpen for å prøve og se hvordan det går...så lenge hans refleksjoner om narkotika er i takt og at partyvanene holder seg på et fornuftig nivå. Greit med en fest, men man burde være voksen nok til å sette egne grenser. Så hadde styrt unna om jeg hadde vært nødt til å ta frem en "pekefinger" og vise "grenser" ang partyvaner og stoff. Det blir bare så ur-masete. Hadde ikke matet en forelskelse videre med en person med null kontroll på festvaner og stoff. Jeg kan finne på å dra ut på byen og ha det festlig selv, men negativt og destruktivt fokus på alkohol og problemer med den slags vil jeg ikke ha i livet mitt.

Endret av Nouv
Skrevet

Unngå folk med mentale problemer, og unngå folk med rusproblemer. Og folk med begge deler, bør du sky som pesten.

True story.

Anonymous poster hash: 6ec15...f36

Skrevet

Om han ikke driver med det selv ser jeg ikke problemet.

Jeg har ei venninne som røyker nye hasj og prøver seg innimellom på sterkere stoffer, jeg festa mye med henne før (nå har hun fått seg kjæreste så av naturlige grunner er hun mest med han i helgene). Betyr dette at jeg som aldri har rørt noen ulovlige rusmidler er mindre attraktiv på sjekkemarkedet? Jeg kan ikke helt se den..

Skrevet

Hva vil du, og hva vil han? :)

Jeg vet ikke hva jeg vil, fordi jeg sliter litt med å stole på at denne festingen tilhører hans singelliv. Jeg liker som sagt å ta meg en fest selv, både titt og ofte, men han og gjengen er på et annet nivå, for å si det sånn. Vil ikke bli forelsket og kanskje være samboer, og så fortsetter han med dette... Jeg vet ikke hva han vil, ha vil ta det med ro og se hva som skjer mellom oss. Vet at han liker meg, men tror han blir fort stressa hvis ting går for raskt frem.

Jo, jeg er helt enig med det. Men nå synes ikke jeg at litt angst er store mentale problemer, kjenner flere som sliter litt med det, og fungerer egentlig fint sånn ellers. Narkomane er helt utelukket!

TS

Skrevet

Takk og lov for at jeg ikke er forelsket i en narkoman, og jeg kommer virkelig til å prøve å unngå det ja. Så jeg skjønner godt den tanken.

Men han har vel ikke noe ønske om å bli narkoman og drive med stoff/party-drugs, slik jeg leser det. Men han har venner/bekjente som han av og til møter som gjør det rundt han? Han har flyttet pga for masse festing tidligere. Hm. Hadde vært skeptisk, men hadde vært åpen for å prøve og se hvordan det går...så lenge hans refleksjoner om narkotika er i takt og at partyvanene holder seg på et fornuftig nivå. Greit med en fest, men man burde være voksen nok til å sette egne grenser. Så hadde styrt unna om jeg hadde vært nødt til å ta frem en "pekefinger" og vise "grenser" ang partyvaner og stoff. Det blir bare så ur-masete. Hadde ikke matet en forelskelse videre med en person med null kontroll på festvaner og stoff. Jeg kan finne på å dra ut på byen og ha det festlig selv, men negativt og destruktivt fokus på alkohol og problemer med den slags vil jeg ikke ha i livet mitt.

Han har venner og bekjente som røyker marihuana og sniffer amfetamin. De gjør det ikke hver gang de fester, men innimellom. Jeg liker det ikke og vil ikke ha noe med det å gjøre. Jeg VET ikke om han gjør det. Han sier han ikke gjør det, men jeg har mine tvil. Hvorfor sitter man ellers sammen med disse menneskene og fester i 12 timer? Enkelte av dem har virkelig ikke noe særlig å by på som personer eller venner, de har liksom ingenting til felles, så jeg innbiller meg jo at det de har til felles, er interessen for partydrugs.

Jeg skjønner at dere ikke vet hva han driver meg, åpenbart. Han sa i starten da vi møttes at denne "perioden" som fikk han til å flytte var over, og at nå hadde han ting på stell. Men jeg synes jo at ting har sklidd litt ut etter det. Hvorfor skulle han ellers begynne å henge med disse folka igjen, liksom.

Og jeg blir mindre viktig når det nærmer seg helg, da kan han finne på å avlyse en date fordi en kompis er i byen og han vil henge med ham. Og denne kompisen er en kjent partydrug-type, for å si det sånn.

TS

Skrevet

Om han ikke driver med det selv ser jeg ikke problemet.

Jeg har ei venninne som røyker nye hasj og prøver seg innimellom på sterkere stoffer, jeg festa mye med henne før (nå har hun fått seg kjæreste så av naturlige grunner er hun mest med han i helgene). Betyr dette at jeg som aldri har rørt noen ulovlige rusmidler er mindre attraktiv på sjekkemarkedet? Jeg kan ikke helt se den..

Problemet er som sagt at han sier han ikke gjør det (har innrømt å ha røyka marihuana en gang i sommer). Men jeg klarer ikke helt å tro på ham, ser ingen annen grunn til at han henger med disse folka. Hvis dette bare var fortiden hadde jeg ikke bekymret meg.

Kor gamal er han? Har han fast jobb?

Han er i midten av 30-åra og ja, han har en fast jobb. Han er godt utdannet, og jobben er bra.

TS

Skrevet

Mitt naive jeg tenker jo at alt dette vil avta hvis ting blir mer seriøst mellom oss. Men jeg vet ikke om jeg burde tørre å ta den sjansen. Vet jo at tidligere partydrugsfolk kan skjerpe seg, ikke alle blir tunge narkomane. Men det er jo en stor sjanse å ta.

Jeg har så liten erfaring med stoff, og folkene som tar det, at jeg har bare ikke peiling på hva som er "normalt".

TS

Skrevet

Om han bruker alternative rusmidler spiller vell ingen rolle hvis han viser måtehold. Hvis han drikker lite og aldri er full så bruker han alkohol fornuftig. Hvorfor ikke tro at han har vett til å bruke alternative rusmidler på samme varsomme måten?

Anonymous poster hash: 556b3...6bc
Skrevet

Om han bruker alternative rusmidler spiller vell ingen rolle hvis han viser måtehold. Hvis han drikker lite og aldri er full så bruker han alkohol fornuftig. Hvorfor ikke tro at han har vett til å bruke alternative rusmidler på samme varsomme måten?

Ja, og her kommer du jo kanskje inn i kjernen av det uerfarne meg ikke forstår. Går det virkelig an å sniffe amfetamin på en varsom måte? Hvordan funker det? Og hva er poenget? Kritiserer ikke, men lurer oppriktig. De jeg vet som har drevet med speed er sånne tullinger i byen som er seriøst sprø i hodet, ikke akkurat vandrende reklameposters for amfetamin, for å si det sånn.

Han er veldig fornuftig og oppegående på fest, jeg er alltid mer full enn ham, for å si det sånn. Jeg føler bare at det med marihuana og amfetamin er så "utrygt" og skummelt!

TS

Skrevet

De tidligere festvanene hans.. gikk perioden ut på amfetamin? hvor lenge varte det?

Hvis han sniffer amfetamin, er det blandet med ectasy?

Renheten på amfetamin i norden er generelt lav. Det selges som regel som sterkt furenset eller løsningsmiddel.

Man venner seg til å ha det slik, ganske fort. Angst og slike psykiske lidelser er en bivirkning.

Å ta seg en cannabis innimellom, hvem bryr seg. Men amfetamin? GHB you name it... det finnes ikke motgift av dette og det er helt idiotisk å bruke det på den måten han ser ut til å anvende det.

Kom deg unna.

Anonymous poster hash: cd08f...6ad
Skrevet

Ja, og her kommer du jo kanskje inn i kjernen av det uerfarne meg ikke forstår. Går det virkelig an å sniffe amfetamin på en varsom måte? Hvordan funker det? Og hva er poenget? Kritiserer ikke, men lurer oppriktig. De jeg vet som har drevet med speed er sånne tullinger i byen som er seriøst sprø i hodet, ikke akkurat vandrende reklameposters for amfetamin, for å si det sånn.

Han er veldig fornuftig og oppegående på fest, jeg er alltid mer full enn ham, for å si det sånn. Jeg føler bare at det med marihuana og amfetamin er så "utrygt" og skummelt!

TS

http://home.online.no/~fburaas/hvem.html

Skrevet

TS

Ja, omtrent hvilket som helst rusmiddel kan nytes forsvarlig. Amfetamin funker som en simulant, kort sagt du blir kjempe hyper og får en godfølelse i kroppen. Poenget er å ha det gøy, mange har forskjellige preferanser når det kommer til rusmidler.

Det du har observert om folk som bruker "speed" er vell dessverre statistisk sett normen. Mange som bruker amfetamin er samfunnstapere, med en dårlig fremtid. Men det er ikke stoffet sin skyld, det er miljøet. De fleste junkies var idioter før de begynte med stoff. De ble bare lettere tiltrukket av miljøet en vanlige oppgående mennesker(det finnes for all del og vellykkede mennesker som bruker alternative rusmidler også for den saks skyld)..

Vell ja, ulovlige rusmidler er skummelt. Det er aldri noe kvalitetssikring på stoffene, så man vet ikke hva man får ved mindre man har det fra sikre kilder.

Når det kommer til Marihuana eller Cannabis som det heter. Så er dette mye mindre skummelt enn amf.

Cannabis er omtrent like skummelt som alkohol og utgjør ikke store faren hvis han kan håndtere det å bruke amfetamin forsiktig.

Oppsummert kan vi si om at det å bruke både lovlige og ulovlige rusmidler korrekt varierer veldig fra person til person.

Noen kan røyke opium, dosere GHB og trippe på LSD og greie seg helt fint gjennom et liv siden de er strukturerte og har kjennskap til det de bruker.

Mens andre derimot så vidt greier å bruke det enkleste rusmiddelet av de alle, nemlig ALKOHOL på en god måte og blir shitfaced kanakkas, spyr, lager ugang og egentlig burde holdt seg til sukkertøy på fredagskvelden for resten av livet!(og når de nevnte folka prøver mer komplekse rusmidler, ja da går det galt..)

Skrevet

Føler du at han har to personligheter eller flere? Altså at han tilpasser oppførselen sin ut i fra hvem han er sammen med? For det er i mine øyne et faresignal jeg tar alvorlig. Spesielt hvis det får deg til å reagere og bli usikker på relasjonen deres og om det er noe fremtid.

Han trenger ikke holde på med rus selv om han vanker med folk som ruser seg, men hvis du ikke liker den han er når han har disse periodene så er det jo et problem for relasjonen deres uansett.

Skrevet

Problemet er som sagt at han sier han ikke gjør det (har innrømt å ha røyka marihuana en gang i sommer). Men jeg klarer ikke helt å tro på ham, ser ingen annen grunn til at han henger med disse folka. Hvis dette bare var fortiden hadde jeg ikke bekymret meg.

Jeg har ikke sagt denne venninna mi for alltid kommer til å tilhøre fortiden, jeg regner med at hun kommer ut av redet med ny samboer snart hun og :)

Om du ikke stoler på hva han sier uansett, ser jeg ikke at forholdet kan fungere, det uavhengig av om han bruker rusmidler eller ikke. Det kan hende det han sier er sant, og grunnen til at han henger med disse vennene er rett og slett at han har det gøy med de.

Skrevet

De tidligere festvanene hans.. gikk perioden ut på amfetamin? hvor lenge varte det?

Hvis han sniffer amfetamin, er det blandet med ectasy?

Renheten på amfetamin i norden er generelt lav. Det selges som regel som sterkt furenset eller løsningsmiddel.

Man venner seg til å ha det slik, ganske fort. Angst og slike psykiske lidelser er en bivirkning.

Å ta seg en cannabis innimellom, hvem bryr seg. Men amfetamin? GHB you name it... det finnes ikke motgift av dette og det er helt idiotisk å bruke det på den måten han ser ut til å anvende det.

Kom deg unna.

Jeg vet ikke, har ikke spurt så detaljert om hva han tok i denne tidligere festperioden, men regner med det var marihuana og litt sniffing ja. Men antageligvis mest alkohol. Bryr meg egentlig ikke så veldig om folk røyker marihuana, men alt er jo snakk om hvor ofte de gjør det. Hver dag er ikke kult, for eksempel. Men det gjør han nok ikke, han har jo tross alt en jobb.

Det rare er at på disse festene så sniffer de litt, innimellom tar de litt MDMA. Men det er liksom ingen som er sånn utagerende som jeg har trodd at man ble av amfetamin. De er liksom helt vanlige, og ei jeg kjenner påstår at man ikke blir sånn "speeda", men våken i hodet og varm og glad.

Har jo også hørt at man får angst og sånt av dette. Men han påstår altså at han ikke gjør noe annet enn å drikke alkohol.

TS

Skrevet

http://home.online.no/~fburaas/hvem.html

Inne på denne lista over hva man skal se etter er det svært lite som stemmer.

http://home.online.no/~fburaas/hva.html

Jeg synes han fremstår som en oppegående og trivelig fyr, og hadde det ikke vært for at jeg visste at flere på disse festene bruker ulovlige stoffer, så fremstår det egentlig bare som "vanlige" nachspiel. Så han er hvertfall bare en helgebruker, hvis han bruker.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...