skruf Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Kattungen vår er snart 5mnd gammel, og helt spinnvill (som kattunger flest antar jeg), klatrer i gardiner, graver i blomsterpotter, knuser blomsterpotter, løper turbo rundt osv osv. (jeg fjerner han såklart fra situasjonen når jeg ser han, og sier nei, så forhåpentligvis går det inn snart....) Men når ca blir han roligere tror dere? Han er såklart bare inne enda, og skal kastreres om et par måneder, og han får ikke være ute på egenhånd før til våren tror jeg (pga retningsansen). Kattemammaen hans er veldig rolig, men hun overtok vi fra en dyrevernsorganisasjon da hun var over 1 år, så har aldri hatt denne spinnville kattungeperioden med henne.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Vanligvis mellom 6--10 måneder, kastrering hjelper også litt. Anonymous poster hash: 911f6...b04 1
skruf Skrevet 4. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2013 Takk for svar:) Forhåpentligvis så er det ikke så lenge til nå da:)
LittDiva Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Hos venninner ser ca 1 års alderen. Jeg har vært litt " mindre heldig " der. Min er 9 år, og spinnvill. Det er bare litt færre timer i døgnet hun holder på , men myye fremdeles.
skruf Skrevet 4. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2013 Håper vi ender opp med en litt lat, kosete, kastrert hannkatt som elsker å ligge på fanget! Kattemammaen er ikke tilhenger av hverken kos eller å ligge i fanget, får aller nådigst lov til å klappe henne mens hun står ved siden av oss..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Hunkatten vår ble mye roligere etter at hun fikk gå ut, ved 9 måneders alder. Anonymous poster hash: de55e...42a
Gamerfrue Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 hahaha, vår 13år gamle kastrerte skogkatt kan fremdeles løpe vertikalt bortover sofaryggen hvis han får ånden over seg De roer seg nok vanligvis et sted før/rundt året 4
Gjest Lille-pus Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 (endret) Kattungeraptusen pleier gi seg rundt 6-7-8 mnd alder. Da er de gamle nok til at kattemor egentlig jager dem hjememfra for at de skal leve sine egne liv, etablere sitt eget revir og være voksne. Så skal de nevnes at også hjemme hos meg får en halvblind, gammelpus raptuser med jevne mellomrom.... Da hopper han over Frøken Fryd, jakter villkatt på et blad han har fanget på balkongen og bragt med inn, springer 110 km/t rundt omkring og lyser glede over livet i sitt dunkle, dimme univers... Han er 9 og 1/2 sånn omtrentlig nå... Edit: Bokstavenes rekkefølge var ikke helt venner med Pus. Har fikset for lesbarhetens skyld. Endret 5. september 2013 av Lille-pus 7
Djungelvrål Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Jeg savner det litt jeg da...henge i gardina og løøøpe vilt rundt for så krølle seg sammen og sovne utmattet i en krok av sofaen etterpå som det mest uskyldige som finnes. 3
Gjest Kim Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Noen katter roer seg aldri, jeg liker det
Raven Emerald Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Katten min holder også på sånn i blant. Å sette opp farten det han kan, og prøve å stoppe før han treffer veggen er visst en favoritt, eventuelt ikke stoppe, men å se hvor langt oppover veggen han klarer å løpe. Heldigvis gidder han ikke å holde på i mer enn noen minutter, da, siden han på død og liv skal sette i gang mens resten av oss har et stort ønske og tilsvarende sterkt behov for å sove. =P
Missy1 Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Vår er snart 2år gammel og har nettopp roet seg. Men hu er av en krevende rase da så det har kanskje også noe å si. Endelig kan vi høste fruktene fra den strevsomme perioden, hu er ei fantastisk pusekatt og jeg er glad for at vi ikke gav opp
pipegakk Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Katten min var spinnvill som kattunge. Hun er omtrent 10 måneder gammel nå, og har de siste to månedene roet seg VELDIG ned. Fra å løpe crazy banana rundt hele dagen, slenge seg fra gardiner og fiske i do, trenge seg gjennom persienner (det gjør hun av og til enda) hver gang hun hører en lyd utenfra, og bite i stykker alt, er hun nå blitt en harmonisk og slapp pusekatt som helst ligger og sover ved føttene mine. Jeg har vært ekstremt frustrert over oppførselen hennes til tider, spesielt når det foregår om natta og hun backflipper fra kjøkkenstolen så den faller i gulvet med et brak, klokka fire om morgenen. Etter veldig rolige perioder på dager eller uker, blir hun litt umulius igjen og tar helt av for å teste grenser. Sånn er helt vanlig, og hun har seg en liten raptus i løpet av dagen, der hun løper rundt og mjauer. Men det er ikke i like stor grad som før... Heldigvis..
miramis Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 "Såklart" bare inne enda?!?! Det er bullshit at katter må være inne de første seks månedene. Den siste katten min som fikk kull to ganger, fødte de ute og kattungene var masse både inne og ute. Aldri vært noe problem!
miramis Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Ps: selv min eldste gråpus får anfall noen ganger i uken. I det siste har det vært supergøyt å jage sin egen hale (!), skygge og støvdotter på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå