Gå til innhold

Kutte ut en person, kind of

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og ca 30, han jeg vil kutte ut er ca 5 år eldre. Trengte et sted hvor jeg kan skrive anonymt og hvor leserne kanskje er over 20.

Bakgrunnen: har irritert meg over ham i flere år. Fordrar ikke hundeholdet hans, ble bra forbanna over flere ting da han passet katten min, han lytter ikke, han skal alltid ha viljen sin (enten det er hvilken kinofilm vi skal se, eller om JEG skal ha bærbar eller stasjonær PC..), han skriver til meg på Facebook og stikker uten at samtalen egentlig har startet hver eneste gang, han svarer ikke på flere dager når han blir invitert med på ting (flere som irriterer seg over det). Han virker også veldig lite intelligent, veldig lav mental alder. Så jeg har egentlig ingen respekt for ham. Jeg er bare konfliktsky og har jattet med ham.

Problemet er at jeg ikke vil henge med ham på tomannshånd lenger, eller med bare ham og kona. Men når jeg gir ham beskjed om det må det være på en så ok måte at vi fortsatt kan henge sammen når vi er sammen med felles bekjente. Innspill? Hvordan formulere dette?

Anonymous poster hash: 8ca4a...2dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare la vennskapet dabbe ut da?

Iom han forlater samtaler og drøyer med å svare på ting selv, burde det ikke være noe problem å få til.

Skrevet

Du har ingen plikt til å forklare vennen noe som helst. Noen vennskap dabber bare av, så enkelt kan det være.

Skrevet

Du trenger jo ikke å si noe dirkete, du kan bare slutte å være med på ting som kun er dere to, eller deg, han og kona hans. Bare takk nei, "det passer ikke", "en annen gang kanskje".

Kanskje ikke så voksent, men det funker sikkert. Tror det kan bli vanskelig å være "vanlige venner" om du først forteller han at du ikke orker å være sammen med han alene.

Jeg hadde ikke ville vært sammen med, heller ikke om det var flere venner tilstede, en som hadde sagt at han ikke orket å være alene sammen med meg. Samme hvor fint han hadde sagt det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...