Gjest Anonym Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg er litt bekymret for kjæresten min. Jeg har merket at hun har vært veldig deppa i det siste og ganske irritabel. Hun har sagt at når hun gikk på ungdomsskolen hadde hun ingen venner, hun ble mobbet en del og hun hadde det ikke så bra. Slik var det når hun kom på videregående også helt til hun møtte meg. Det var rundt juletider jeg la merke til at hun alltid satt i hjørnet av kantina, ved et bord for seg selv. Jeg hadde sett henne på skolen før, og visste at vi studerte det samme, men ikke noe mer. Vi var venner i litt over et halvt år før vi ble sammen. Hun ble jo kjent med mine venner etterhvert og ble i andre klasse venn med ei annen jente. De var veldig gode venner helt til vi sluttet på vgs og venninna kuttet plutselig all kontakt. Kjæresten min var veldig langt nede da, fordi hun følte seg så alene siden hun ikke hadde noen venninner. Hun begynte på fhs og håpet på å bli kjent med noen der, men hun ble fryst ut. Det var et år med mange tårer og gråtkvalte telefonsamtaler, men hun kom seg i gjennom det. Etter fhs jobbet hun i ett år før hun nå begynte på videre utdanning. Hun fikk nesten ikke vært med på fadderperioden pga sykdom. Hun sier hun ikke kjenner noen der, ingen hun kan prate med. Jeg vet hun er sjenert, men har sagt at hvis hun setter seg ved noen i en forelesning eller gruppetime og spørr om noe for å få igang en samtale er det ingen som tenker at det er teit. Men hun sier hun ikke tør, og jeg forstår henne på akkurat det for det gjør ikke jeg heller. Jeg har foreslått foreninger, men det virker som om hun har overbevist seg selv om at hun ikke er vennemateriale for noen. At hun liksom ikke er noe verdt i forhold til andre. Jeg elsker henne og vil at hun skal ha det bra, men nå er jeg litt bekymret for henne. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp med henne, eller hvordan for den saks skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå