Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer vel egentlig bare på hva dere der ute syntes om at deres respektive bruker en del tid forann pc skjermen.

Min samboer(2 år) spiller noe lignene World of Warcraft. Har vel i grunn ikke noe i mot at han spiller generelt ift at han er en voksen mann på 22 år. Men greia er at han snur skjermen vekk på en måte, så jeg ikke skal se. Ikke det at jg vil se, men ja, føler han skjuler det for meg på en måte. Vet han chatter med en kar han har fått kontakt med, og føler han skjuler deres vennskap da han som sagt setter fra seg den bærbare pcen med skjermen ned og snur den med "ryggen" mot meg. Syns det er litt merkelig oppførsel ettersom de bare er venner. Har dessverre kommet over fristelsen å bøye meg over når han ikke er i nærheten og sett at han lyver til denne vennen, f.eks så sier da min samboer at han skal ta seg en yoghurt siden han er sulten, men vi satt faktisk å spiste pizza. Hvorfor gjør han dette? Jeg forstår egt ikke.

Er jeg bare paranoid eller hva mener dere der ute om saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo litt merkelig å si at man skal spise yoghurt når man spiser pizza liksom.

Men det er jo slikt man gjør på nettet. Man kan skrive og si hva som helst og man kan lure både seg selv og andre og leke rolleleker og mye annet rart. Og grensene mellom fantasi/virkelighet og løgn/sannhet blitt litt utydelige. Noen syns dette er spennende. Man kan gi inntrykk av at man er litt mer spennende enn man er i virkeligheten og det kan kanskje føles godt for enkelte. Det er vel nettopp det at man har kontakt med andre som er litt spennende i tillegg til selve spillingen.

Så er spørsmålet om det er en menneskerett å ha disse tingene for seg selv. At det er lov å drive med alskens spill, chat, flørt og kontakt på nettet.

Det at han prøver å skjule det for deg er jo et tegn på at det han driver med ikke tåler dagens lys. Og det er dette som er litt betenkelig. Jeg tror ikke at man skal snoke i hverandres saker, men hensikten med å ha en partner er jo at man skal kunne dele alt og være åpen om det meste. Det gjør i hvert fall livet litt enklere.

Jeg selv får dårlig samvittighet når jeg gjør ting som er vanskelig å være åpen om og dele med min partner. Dette er et varsel som jeg prøver å ta på alvor. Men det er ikke alltid like lett.. Kan jo gi litt spenning i hverdagen hvis man har noe hemmelig på gang for seg selv. Det er grenser for alt, men grensene varierer tydeligvis fra person til person.

Så det er du som må bestemme hvor grensene går for deg/dere.

• Liker 1
Skrevet

Å chatte mens andre i rommet kan lese er litt som å ha telefonen på høyttaler uten at den andre vet det. Det trenger ikke å være noe hemmelig, men samtalen er privat.

Anonymous poster hash: b3ec4...788
  • Liker 2
Skrevet

Dette er todelt, det ene er spillingen, det andre er chatting/vennskapet.

Spilling er et nytt samboerproblem som har oppstått de siste 10 årene, min søster gikk faktisk fra sin mann ene og alene pga. dette. (de hadde barn). Jeg kan forstå begge sider av saken, jeg har spilt selv. Det er idiotisk morsomt og ganske avhengighetsskapende. Dere er ganske unge, og uten barn er det vel ikke noen krise at han spiller litt. Du burde likevel gjøre det veldig tydelig at du KREVER å bli prioritert, jo lenger han får spille akkurat som han vil, jo verre vil det bli å avenne den gangen han MÅ avenne, f.eks om dere får barn osv..

Ang vennskapet er det jo en mann.. Så la han styre på.Om han har lyst å fremstå som bedre og sunnere enn han egentlig er.. jaja.. Litt pussig, men ikke veldig alvorlig.

Anonymous poster hash: 28435...1a1
Skrevet

Tusen takk for svar ;p hjalp i en "desperat" situasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...