Gå til innhold

Dummeste innlegget - late mødre i perm

Anbefalte innlegg

Skrevet

www.familieprat.no/wordpress/idawinther/2013/08/30/ser-ikke-opp-til-late-modre-som-gar-hjemme/

Hva syns dere om innlegget?
Tydelig at hun ikke har så mye mellom ørene hvertfall.

Anonymous poster hash: 3d4dc...074
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok satt veldig på spissen.

Foruten alle de grammatiske feilene, så ser jeg poenget hennes. Min tante var noen som brukte sine barn som unnskyldning for å gå hjemme og ikke jobbe - hun har faktisk ikke jobbet en dag i sitt liv. Det betyr dog ikke at alle mødre er sånn.

Anonymous poster hash: 95aa6...fc1
Skrevet (endret)

Jeg fikk ingen umiddelbar sympati med damen, og som nevnt over var det fryktelig mye skriveleifer i innlegget som ikke akkurat underbygger argumentene.

Men rett skal være rett: hun skriver ikke om "late damer i perm". Hun understreker jo at det ikke er permisjonstiden hun snakker om, men de som velger å være hjemme i årevis og satse på at mannen, og eventuelt staten, skal rydde opp dersom det blir samlivsbrudd. Og jeg kan skjønne hva hun mener. Jeg har selv en bekjent som er hjemmeværende med to barn godt oppe i barneskolealder, og jeg kan med min beste vilje ikke se behovet for å være hjemme når barna blir såpass store. Da handler det nok om flere ting enn kun et ønske om å gjøre det beste for barna- for de er jo nesten ikke hjemme ;)

Men det er jo et personlig valg. Noen synes det er flott å ha masse tid til husarbeid og cupcakes, og tenker ikke så mye på at veien ut i arbeidslivet kan bli lengre enn de trodde hvis det plutselig skulle bli nødvendig. Personlig ville jeg aldri turt å kjøre et slikt løp, men det er meg.

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i poenget hennes, det er bare at hun er veldig unyansert og skråsikker slik at man ikke tar henne på alvor.

I mitt hode er skråsikker = ung og uerfaren.

Det hjelper heller ikke med alle skrivefeilene, det er liksom litt vanskelig å ta noen som konsekvent skriver 'nagive' istendenfor 'naive' alvorlig.

• Liker 2
Skrevet

Ja, nå ble jeg FORBRANNA gitt! Haha!

Neida, men hun har jo et poeng, uten tvil. Hun virker imidlertid som å mangle litt perspektiv på saker og ting, og hun er nok ei som uttaler seg veldig bombastisk om mennesker hun ikke vet halvparten om en gang. Er mange som tilsynelatende driver dank, men man vet faktisk ikke hva de egentlig gjør om dagene og om grunnen til at de er hjemmeværende.

Skrevet

Ble nysgjerrig å måtte inn å se hva dette var, men på grunn av så mye skrivefeil klarte jeg ikke lese halve innlegget engang. Mener ikke å være ufin, har hun dysleksi eller noe er det jo ikke hennes feil at hun skriver som hun gjør, men da finnes det jo programmer som kan hjelpe...hadde tatt det mer seriøst om det ikke var så mange feil, men mest av alt virket hun så påstålig og naiv at bare det var grunn nok til å ikke ta henne på alvor.

Helt klart noen gode poeng i det lille jeg leste, men tror et fåtall mødre velger å leve på mannen, er et stort press om å komme seg ut i jobb.
Samtidig tror jeg jo de fleste mødre ønsker å være hjemme med barna sine så lenge som mulig, hvorfor få barn om de skal overlates til å oppdras i en barnehage?

Bare fordi hun er heldig og jobber, betyr jo ikke det at "alle" andre er noen latsabber, fordi de benytter en mulighet til å være hjemme med barna utover permisjonstiden dersom de har mulighet til det.

Skrevet

Kan det ikke være opp til hver enkelt familie hvordan de velger å leve?

Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg sånn om hvordan andre velger å leve livet. Så lenge barna har det bra så er det vel ingen grunn i å legge seg oppi det?

Anonymous poster hash: c7134...7e7
  • Liker 2
Skrevet

Har ikke lest innlegget.

Folk må få gjøre som de vil, men det er et diskusjonsspørsmål om vi som betaler skatt skal ta regningen hvis det blir samlivsbrudd.

Dette er voksne, friske mennesker som er i stand til å jobbe, men ikke gjør det av eget valg. De må selvfølgelig ha noe å leve av mellom samlivsbrudd og ny jobb, men hvorfor er dette en gave og ikke et lån? Jeg måtte låne til livsopphold gjennom 8 år som student, og ser ingen grunn til at ikke disse også kreves å betale tilbake på sikt. Dette er en rest av stakkarsliggjøring av kvinner fra tiden hvor det å være selvforsørgende ikke var en reell mulighet om du ikke var mann.

Skrevet

Hun poengterer at hun stemmer Høyre - Høyre er vel for valgfrihet i familien? :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...