AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Er litt lei av clip on-extensions, som jeg har brukt i 4 år, og er litt nysgjerrig på tape-extensions. - Jeg har lest at tape-extensions er skånsomt for håret - hva er deres erfaring med det? - Hvor lenge holder selve håret seg? Jeg vet man må flytte opp håret etter hvert, men hvor ofte må håret byttes ut? - Hva ligger prisen på(med arbeid og hårprodukter)? Underhåret mitt rekker til midten av brystene mine, men håret på toppen er litt lenger enn til øret, med andre ord ganske kort i forhold. Har ganske tynt hår(ikke suuupertynt, men ganske tynt), og ønsker like langt hår som mitt lengste er, kanskje noen få cm lenger. Altså er det fylde jeg er mest ute etter, da forskjellige lengder på håret gjør håret tynnere. Til slutt: hvor bør det eventuelt gjøres? Og anbefales det i det hele tatt? Er redd det ikke kommer til å holde seg spesielt fint, og at det blir som spaghetti-hår etter kort tid. Ikke så veldig gøy, dersom det koster en god del mer enn vanlig clip on. Jeg må bytte mitt hår etter ca. 2 mnd, for da er det slitt og spaghetti-aktig, og jeg behandler det veldig bra(ingen varmebehandling, sover ikke med det osv). På forhånd takk! Anonymous poster hash: 53b34...f24
Maria12345 Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 (endret) Er litt lei av clip on-extensions, som jeg har brukt i 4 år, og er litt nysgjerrig på tape-extensions. - Jeg har lest at tape-extensions er skånsomt for håret - hva er deres erfaring med det? - Hvor lenge holder selve håret seg? Jeg vet man må flytte opp håret etter hvert, men hvor ofte må håret byttes ut? - Hva ligger prisen på(med arbeid og hårprodukter)? Underhåret mitt rekker til midten av brystene mine, men håret på toppen er litt lenger enn til øret, med andre ord ganske kort i forhold. Har ganske tynt hår(ikke suuupertynt, men ganske tynt), og ønsker like langt hår som mitt lengste er, kanskje noen få cm lenger. Altså er det fylde jeg er mest ute etter, da forskjellige lengder på håret gjør håret tynnere. Til slutt: hvor bør det eventuelt gjøres? Og anbefales det i det hele tatt? Er redd det ikke kommer til å holde seg spesielt fint, og at det blir som spaghetti-hår etter kort tid. Ikke så veldig gøy, dersom det koster en god del mer enn vanlig clip on. Jeg må bytte mitt hår etter ca. 2 mnd, for da er det slitt og spaghetti-aktig, og jeg behandler det veldig bra(ingen varmebehandling, sover ikke med det osv). På forhånd takk! Anonymous poster hash: 53b34...f24 Tape-extensions anbefales ikke, og er ikke skånsomt mot håret. Jeg var også lei clip on, så jeg kjøpte micro loop extensions. Det er helt skånsomt mot håret, varer i 4-6 mnd før du må feste de litt bedre på, og håret kan du bruke kjeeempe lenge, bare plei det godt og behandle det bra.. etter mer man farger/retter/krøller extensions, jo kortere varer det (husk at det bør være ekte menneskehår).. Selv har jeg hatt det samme micro loop settet i 3 år, og jeg syns det er like fint som det alltid har vært, tips er f. eks å bruke hårkur 1 gang i uken, og en shampoo og balsam som skåner håret, selv liker jeg godt Tigi Bed Hair. Jeg betaler 1500 for å få det festet, men varierer jo fra person til person/salong til salong. Jeg kjøpte mitt hår i England, og de sender ikke til Norge, men jeg vil anbefale å kjøpe håret hos Trendhair, de har gode priser og god kvalitet: http://www.trendhair.no/microring Husk!: Har du litt tykt hår bør du nok kjøpe 2 pakker. Endret 5. september 2013 av Maria12345
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Tape-extensions anbefales ikke, og er ikke skånsomt mot håret. Jeg var også lei clip on, så jeg kjøpte micro loop extensions. Det er helt skånsomt mot håret, varer i 4-6 mnd før du må feste de litt bedre på, og håret kan du bruke kjeeempe lenge, bare plei det godt og behandle det bra.. etter mer man farger/retter/krøller extensions, jo kortere varer det (husk at det bør være ekte menneskehår).. Selv har jeg hatt det samme micro loop settet i 3 år, og jeg syns det er like fint som det alltid har vært, tips er f. eks å bruke hårkur 1 gang i uken, og en shampoo og balsam som skåner håret, selv liker jeg godt Tigi Bed Hair. Jeg betaler 1500 for å få det festet, men varierer jo fra person til person/salong til salong. Jeg kjøpte mitt hår i England, og de sender ikke til Norge, men jeg vil anbefale å kjøpe håret hos Trendhair, de har gode priser og god kvalitet: http://www.trendhair.no/microring Husk!: Har du litt tykt hår bør du nok kjøpe 2 pakker. Jeg er ikke TS, men ble litt nysgjerrig på dette selv.. Burker når tape ext, men sliter veldig med å få ut lim når man skal heise , så er mye hår som går unødig tapt.. Har ganske tynt hår men langt. Bruker ext ikke for lenge men for å få mer hår rettogslett. Hvor mange pakker vil man trenge da? og hva av utsyr trenger man, jeg skal få hjelp av ei vennine som er frisør, dog ikke gjort dette før.. Anonymous poster hash: 54884...7f8
Maria12345 Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg er ikke TS, men ble litt nysgjerrig på dette selv.. Burker når tape ext, men sliter veldig med å få ut lim når man skal heise , så er mye hår som går unødig tapt.. Har ganske tynt hår men langt. Bruker ext ikke for lenge men for å få mer hår rettogslett. Hvor mange pakker vil man trenge da? og hva av utsyr trenger man, jeg skal få hjelp av ei vennine som er frisør, dog ikke gjort dette før.. Anonymous poster hash: 54884...7f8 Jeg har ikke gjort det før jeg heller, får hjelp av en venninne som er utdannet frisør. Har du så tynt hår som dette vil jeg si 1 pakke (uavhengig av lengde): https://www.google.no/search?q=tynt+h%C3%A5r&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51773540,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.jkEW54nYU50.O&biw=1280&bih=903&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=b7ApUrboOY3Aswb3oIHQAw#hl=no&q=thin+long+hair&tbm=isch&um=1&facrc=_&imgdii=_&imgrc=Fd30_yy58RI9iM%3A%3B-2s0SaCadl4Y5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairfinder.com%252Fhairstyles7%252Flong-hair-with-a-single-braid.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairfinder.com%252Fhairstyles7%252Fjbeerens-winterhairstyle4.htm%3B696%3B1000 Men har du tykkere hår enn det, kan du vurdere to pakker, kommer litt ann på.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg har ikke gjort det før jeg heller, får hjelp av en venninne som er utdannet frisør. Har du så tynt hår som dette vil jeg si 1 pakke (uavhengig av lengde): https://www.google.no/search?q=tynt+h%C3%A5r&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51773540,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.jkEW54nYU50.O&biw=1280&bih=903&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=b7ApUrboOY3Aswb3oIHQAw#hl=no&q=thin+long+hair&tbm=isch&um=1&facrc=_&imgdii=_&imgrc=Fd30_yy58RI9iM%3A%3B-2s0SaCadl4Y5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairfinder.com%252Fhairstyles7%252Flong-hair-with-a-single-braid.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairfinder.com%252Fhairstyles7%252Fjbeerens-winterhairstyle4.htm%3B696%3B1000 Men har du tykkere hår enn det, kan du vurdere to pakker, kommer litt ann på. TS her. Dette syntes jeg hørtes interessant ut selv. Sliter microringer veldig? Når man skal ta de ut? Anonymous poster hash: 53b34...f24
Maria12345 Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 TS her. Dette syntes jeg hørtes interessant ut selv. Sliter microringer veldig? Når man skal ta de ut? Anonymous poster hash: 53b34...f24 Nei, de sliter ikke i det heletatt! Man tar de ikke ut, man bare får noen til å feste de høyere opp etter 4-6 måneder, avhenger av hvor raskt håret ditt vokser
Gjest Daenerys Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Tråden er ryddet for reklameinnlegg. Daenerys, mod.
fiddlesticks Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Satt på tape extensions tidlig i år, måtte sette på dobbelt så mye som vanlig fullt hode, siden jeg har tykt hår. Jeg satt dette på med eget misfarget, kort, fælt bleket hår, og endte opp med et helt naturlig ende resultat. Satt på hos frisør med dems extensions, hairtalk tror jeg det er, angrer litt i ettertid siden jeg tror jeg kunne fått bra tape extensions på nettet også.. Hårkvaliteten varte meg i ca 8 mnd, før jeg synes håret er for slitt. Så skal det også sies at jeg ikke var så flink med å bruke produktene beregnet til håret, og å sove med det i fletter. Gikk utrolig mye vekk med børsting, fordi jeg børster litt for hardt, og sov ikke med det i fletter alltid.. Tape extensions skader ikke noe på håret, tro meg.. Det er ikke logisk at det gjør det. Det eneste er at håret du naturlig ville mistet, henger i festene, siden det får jo ikke falt av.. og er jo naturlig å miste noen hårstrå daglig. Hvor ofte du vil feste det opp kommer an på hvor fort håret ditt vokser, mitt vokser ca 1,5 cm i mnd, jeg flyttet mitt opp i gjennomsnitt annenhver måned, for etter 8 uker så "henger og slenger" festene litt, og noen av festene er litt gjennomskuelige, men hadde nok hår til at det dekket det litt. Synes det er utrolig dyrt å hekte det opp, selv om det er 6 ganger i året. Gjennomsnitt 1000 for å hekte det opp. Tok håret av selv en gang, for å kun betale halvparten for påhekting, men med limen osv mister man mye mer hår med å gjøre det selv, for da er det lett for å dra litt i håret. Frisøren har en oppløsning til limspray hos seg, så å ta de ut er ikke vanskelig. Du må påhekte det hos frisør, garantert. Du får ikke det fint i bakhodet hvis ikke, og ingen i din familie klarer nok å gjøre det for deg. Hvis du ikke har dobbelt så tjukt som vanlig hår som meg, vil jeg tro du må betale 5tusen ca for extensions og påhekting. En annen ting er jo om du velger å f.eks kjøpe på Ebay, billig, 300kr for 1 pakke (2-3 pakker for et hode) men tviler på at de har like lang levetid. Men greit hvis du vil teste om dette er noe for deg først. Tror frisøren vil ta 500 kanskje for å feste på tape extensions du tar med. Håper dette svarer dine spørsmål, bare spør om mer hvis det er noe. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 .... Anonymous poster hash: 8fd64...a27
FurryKvinne Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 fiddlesticks skrev (På 18.9.2013 den 7.20): Satt på tape extensions tidlig i år, måtte sette på dobbelt så mye som vanlig fullt hode, siden jeg har tykt hår. Jeg satt dette på med eget misfarget, kort, fælt bleket hår, og endte opp med et helt naturlig ende resultat. Satt på hos frisør med dems extensions, hairtalk tror jeg det er, angrer litt i ettertid siden jeg tror jeg kunne fått bra tape extensions på nettet også.. Hårkvaliteten varte meg i ca 8 mnd, før jeg synes håret er for slitt. Så skal det også sies at jeg ikke var så flink med å bruke produktene beregnet til håret, og å sove med det i fletter. Gikk utrolig mye vekk med børsting, fordi jeg børster litt for hardt, og sov ikke med det i fletter alltid.. Tape extensions skader ikke noe på håret, tro meg.. Det er ikke logisk at det gjør det. Det eneste er at håret du naturlig ville mistet, henger i festene, siden det får jo ikke falt av.. og er jo naturlig å miste noen hårstrå daglig. Hvor ofte du vil feste det opp kommer an på hvor fort håret ditt vokser, mitt vokser ca 1,5 cm i mnd, jeg flyttet mitt opp i gjennomsnitt annenhver måned, for etter 8 uker så "henger og slenger" festene litt, og noen av festene er litt gjennomskuelige, men hadde nok hår til at det dekket det litt. Synes det er utrolig dyrt å hekte det opp, selv om det er 6 ganger i året. Gjennomsnitt 1000 for å hekte det opp. Tok håret av selv en gang, for å kun betale halvparten for påhekting, men med limen osv mister man mye mer hår med å gjøre det selv, for da er det lett for å dra litt i håret. Frisøren har en oppløsning til limspray hos seg, så å ta de ut er ikke vanskelig. Du må påhekte det hos frisør, garantert. Du får ikke det fint i bakhodet hvis ikke, og ingen i din familie klarer nok å gjøre det for deg. Hvis du ikke har dobbelt så tjukt som vanlig hår som meg, vil jeg tro du må betale 5tusen ca for extensions og påhekting. En annen ting er jo om du velger å f.eks kjøpe på Ebay, billig, 300kr for 1 pakke (2-3 pakker for et hode) men tviler på at de har like lang levetid. Men greit hvis du vil teste om dette er noe for deg først. Tror frisøren vil ta 500 kanskje for å feste på tape extensions du tar med. Håper dette svarer dine spørsmål, bare spør om mer hvis det er noe. Er keratin extensions eller mikroring extensions virkelig bedre eller gjør det håret mer slitt enn tape extensions ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå