Gå til innhold

Valium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her tatt valium?

Hva gjør det?

Hjelper det?

Hvor mye må man ta?

Jeg har ekstrem flyskrekk og skal ut og fly om tre dager. Jeg ser ikke noe annet alternativ enn å ta noe mot det. Skal til legen i morgen for å prate med han om det, men jeg har alltid vært redd for og skeptisk til beroligende piller.. Del gjerne erfaringer om du har noen. Tusen takk på forhånd.

Anonymous poster hash: 66ee2...83a
Skrevet

Det hjelper godt om du kun tar det av og til. Ikke begynn å ta det hevnlig (pga minkende virkning, tilvenning og avhengighet).

Anonymous poster hash: 7c552...6e0

Skrevet

Sannsynligvis får du sobril eller stesolid dersom du har ekstrem flyskrekk. Det er viktig at du tar med attest på legemidlet dersom du skal til utlandet! http://www.felleskatalogen.no/medisin/pa-utenlandsreise

Stesolid: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt"

Sobril: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt."

Husk at det strengt tatt ikke hjelper deg med flyskrekken, og sannsynligvis bedrer det ikke situasjonen for fremtiden. Prøv å komme deg på et flyskrekk-kurs. Det er god hjelp for mange.

Anonymous poster hash: e1da0...878
Skrevet

Sannsynligvis får du sobril eller stesolid dersom du har ekstrem flyskrekk. Det er viktig at du tar med attest på legemidlet dersom du skal til utlandet! http://www.felleskatalogen.no/medisin/pa-utenlandsreise Stesolid: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt" Sobril: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt." Husk at det strengt tatt ikke hjelper deg med flyskrekken, og sannsynligvis bedrer det ikke situasjonen for fremtiden. Prøv å komme deg på et flyskrekk-kurs. Det er god hjelp for mange. Anonymous poster hash: e1da0...878

Vet om flere som får valium, jeg. Og tar man det kun av og til (når man skal fly) hjelper det veldig godt.

Ikke ta det ofte!

Skrevet

Jeg får valium av min lege kun når jeg skal ut og fly. Pleier å få resept på 20 stk. Hun sa jeg skulle ta 10 mg, men dette forklarer legen alt etter hvilken type medisin du får. Hvis du skal til utlandet husk å få apoteket til og skrive en attest ellers kan du risikere at medisinene blir tatt fra deg i kontrollen. Det er ingen skam og spør legen om å få slike tabletter for flyskrekk. Sist jeg reiste så jeg vi var 4 stk. som tok tablett 1/2 time før avgang så vi er mange som ikke liker og fly.

Du kan bli avslappet og litt trøtt av de. Pleier og hjelpe meg for den verste angsten. Ikke ta mer enn legen sier selv om du kanskje ikke kjenner særlig effekt av den. Når man er redd så kan redselen overstyre virkningen, snakker om erfaring her. Har extrem flyskrekk men reiser for det. Ha en riktig god tur du klarer dette :)

Anonymous poster hash: 84fdc...2b7
Skrevet

Tråden er ryddet for ufint innlegg

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Jeg får sobril når jeg skal fly, tar 10mg 2 timer før. Fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: 0d91b...3d4
Skrevet

Sannsynligvis får du sobril eller stesolid dersom du har ekstrem flyskrekk. Det er viktig at du tar med attest på legemidlet dersom du skal til utlandet! http://www.felleskatalogen.no/medisin/pa-utenlandsreise

Stesolid: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt"

Sobril: "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt."

Husk at det strengt tatt ikke hjelper deg med flyskrekken, og sannsynligvis bedrer det ikke situasjonen for fremtiden. Prøv å komme deg på et flyskrekk-kurs. Det er god hjelp for mange.

Anonymous poster hash: e1da0...878

Stesolid er det samme som valium.

Anonymous poster hash: 0f7e8...245

Skrevet

Jeg fikk en av mamma på flytur en gang, da hun får det av legen sin for flyskrekk. Vival tror jeg merke het.

Jeg tok en, og ble litt døsig. Følte ikke at den gjorde meg noe voldsomt trøtt selv om jeg klarte å sovne etter en (god) stund.

Ble jo rolig i den da. De ekle følelsene i magen blir liksom borte. Syns det var helt greit og ser ingenting i veien med det. Man blir ikke avhengig av å ta det en gang liksom.

Skrevet

Begynner å skjønne hvorfor enkelte blir så påvirket av en liten flaske vin på flyet ;) (Ikke at det gjelder TS, men tror enkelte kombinerer beroligende medisiner og alkohol for å øke virkningen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...