Gå til innhold

Kjæresten er kanskje far til et barn med en annen kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker og redd at jeg må lufte dette et sted. Tidligere i dag fortalte kjæresten min meg at det hadde ringt ei fra bygda som han har hatt et one night stand med i fjor sommer. Jeg og han ble sammen rett før jul og har snart vært sammen i 9mnd. Hvertfall, hun fortalte at hun hadde en sønn som var noen måneder og som det var 33% sjanse for var hans barn.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere, jeg er livredd for at det er hans barn. Jeg har alltid tenkt at vi skal få familie og at gleden ved vårt første barn vil bli helt fantastisk. Men nå får han kanskje et flere mnd gammelt barn i hendene som plutselig er hans?! Hva skal jeg tenke? Har hørt at resultatet fra farskapstest tar lang tid å få. Livet hans vil jo bli snudd på hodet om det er hans barn. Merker allerede hvor stressa jeg er, jeg kan jo ikke gå rundt sånn her så lenge vi må vente på svar. Jeg er livredd for å måtte fortelle folk at han plutselig er far til ei annen dames barn.

Lurte bare på om noen hadde opplevd noe lignende eller.. Ja, jeg trengte egentlig bare å fortelle det til noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo før deg, så du skal ikke være redd for å miste ansikt. Så er det bare å få tatt testen, og vente. 66% sjanse for at han går fri.

• Liker 2
Skrevet

Han er ikke den første som opplever bli lurt til far på denne måten etter et ons. Du får håpe at verden hans ikke raser sammen om han er far. Ja faktisk skjer det hos noen menn. De bryter helt sammen og slt er feil. Noen mister kontrollen og flipper helt ut med rus og mister jobb eller skole. Det forteller mye om denne sklia når hun har pult 3 menn mellom to menstruasjoner. Og at på til uten prevensjon. Lykkr til med kjæresten. Håper du ikke er som sklia han kom borti

Skrevet

Ikke noe hyggelig situasjon, men er bare en ting å gjøre.

Ta testen og vent på svar. Aner ikke hvor lang tid sånt tar, men det kan da vel ikke ta sååå veldig langt tid?

Om det skulle være hans barn, tror jeg at jeg heller ville tatt godt imot barnet, enn å prøve å fornekte det.

Siden barnet er så lite, vil du også bli godt kjent med barnet fra begynnelsen, og etter hvert blir det nok naturlig for dere begge og dere blir nok glad i barnet som deres eget.

Gjerne krev delt foreldreomsorg.

Skrevet

Forresten; "sklia han kom bort i" er kanskje ikke verre enn de tre som feide over henne uten å tenke på prevensjon. Hun er sikkert ikke den eneste de feide over heller, i mellom to menstruasjoner...

Skrevet

Forresten; "sklia han kom bort i" er kanskje ikke verre enn de tre som feide over henne uten å tenke på prevensjon. Hun er sikkert ikke den eneste de feide over heller, i mellom to menstruasjoner...

Vel, det kan jo hende de tre mennene hadde seg kun med henne den måneden. Hun derimot... Ludder!

• Liker 5
Skrevet

Jeg opplevde dette. Bare at ungen var 3 år gammel da han fikk vite at han sannsynligvis var faren.

Vi hadde vært sammen i et års tid da.

Satt med de samme følelsene som deg. Alt ble liksom revet bort, siden han da allerede hadde et barn.

Det er dessverre ikke mye man kan gjøre, han må bestemme seg for om han vil ha kontakt eller ei med barnet. Og så må dere ta det derfra. Om du ikke kan leve med det så er jo det også greit. Du skal ikke tvinges til det.

Det kom som et sjokk, og jeg gråt og gråt og var så sint! Det handlet ikke om at jeg var sjalu, men at han hadde allerede et første barn...det som JEG skulle ha hatt retten på, det første.

Nå ble det slutt mellom oss av helt andre grunner 3år senere, men men... :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: f3eab...171
Skrevet

Han er ikke den første som opplever bli lurt til far på denne måten etter et ons. Du får håpe at verden hans ikke raser sammen om han er far. Ja faktisk skjer det hos noen menn. De bryter helt sammen og slt er feil. Noen mister kontrollen og flipper helt ut med rus og mister jobb eller skole. Det forteller mye om denne sklia når hun har pult 3 menn mellom to menstruasjoner. Og at på til uten prevensjon. Lykkr til med kjæresten. Håper du ikke er som sklia han kom borti

Det sier vel like mye om han, som har hatt sex med en sånn sklie- og så uten kondom i tillegg.

Skrevet

Skjønner at flere av dere tenker på one night stand slik dere gjør, og er vel litt derfor jeg reagerer såpass som jeg gjør. Tross at jeg vet hvordan han var før og at han levde et vilt singel-liv, så plager det meg litt å bli "minnet" på det og at det faktisk kan ha gitt slike konsekvenser.

Selvom jeg syns folk skal få en mulighet til å skjerpe seg, nå er han i et fast forhold og trives veldig godt med den nye livsstilen sin sammen med meg. Det er mange som har en slik fortid, men han fortjener jo at jeg tar han for den han er nå i stedenfor å se tilbake. Jeg har jo gjort ting jeg ikke er stolt av heller.

Håper bare ikke det er hans barn og at alt kan fortsette som før.

Skrevet

Ubehagelig situasjon! Dårlig gjort av dama å ikke si i fra til mennene før flere måneder etter fødsel.. Noen er jo far til barnet, bestemte hun seg plutselig for at hun trengte barnebidrag eller hva var grunnen til at hun plutselig fant ut å finne ut hvem faren er?

Uansett er du nok litt i sjokk nå for nettopp ha hørt om det. La det synke ned litt og prøv å ikke tenk så mye over det. Resultatet er uansett ute av dine hender! Om du bekymrer deg mye eller lite kommer ikke til å påvirke dna resultatet det grann.

• Liker 5
Skrevet

Voldsomt til moralisme her...

Hvem har rett til å bestemme hvor mye sex en kvinne skal ha, om ikke hun selv? I 2013?

Det finnes 2 typer som har ons, blant begge kjønn. Det er de som tar ansvar, og de som ikke gjør det.

Som man reder, så ligger man. Alle menn vet at det kan bli barn av sex. Prioriterer man gummifri sex fremfor å ha kontroll på hvem man vil ha som mor til sitt barn, får man bare brette opp ermene og gjøre sitt beste for barnet sitt uansett.

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår godt at det er et sjokk! Men prøv å ta det praktiske først!

Først må han ta dna-test og få svar. Om det viser eg at han har blitt far, så må han bestemme seg for hva slags rolle han vil ha i dette barnets liv.

Dette barnet har IKKE blitt bedt om å komme i en slik situasjon, så jeg håper både hun, han og også du klarer å sette barnet før dere selv. Om du og kjæresten skal ha barn så blir jo dette barnet storebror/søster til deres barn, og det beste for alle parter er jo at dere da blir en utvidet familie med gode relasjoner.

Som sagt, jeg skjønner at dette er tøft for deg, så jeg sender deg en klem og håper du får det bedre snart!

• Liker 4
Skrevet

Og bare så det er sagt - det er stadig folk som blir gravid selv om de bruker prevensjon (også kondom), så det eneste vi vet om denne jenta er at hun har hatt sex med tre stykker iløpet av syklusen.

• Liker 4
Skrevet

:klem:Uff, ikke en grei situasjon, for noen av dere.
Privat DNA test går mye fortere enn gjennom det offentlige. Vi ventet 6 mnd på svar..
Også må han og dere tenke på hva dere skal gjøre om det er hans.

Biologiske faren til min erklærte at han og hans samboer var ikke intressert. De ble sammen etter at vi hadde sex. På ett vis greit for meg, ettersom jeg hadde funnet meg en flott kjæreste, etterpå. MEn trist på vegne av min datter som har en far der ute som ikke engang har sett bilde av henne, som ikke vil vite av henne, som later som hun ikke finnes.. Men vi bor på en helt annen kant av landet så vi møter ikke på hverandre.

Hvis det viser seg å være hans barn, og dere vil ta del, så kommer du til å bli glad i bonusbarnet ditt, garantert.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: c53fa...fbc
Skrevet

Selv om dette hadde skjedd før jeg var med i bildet ville jeg fremdeles ha fått kalde føtter, men jeg hadde ikke gjort det slutt før farskapet var et faktum. Å være sammen med en mann som har barn med en annen kvinne tror jeg ville ha vært et lite mareritt. At et barn som ikke er mitt skal kontrollere mitt liv i fremtiden og denne dama (kan hende hun er veldig umulig og hun får da mulighet til å ødelegge planer etc.) skal ha noe å si for hverdagen min, tror jeg rett og slett ikke jeg hadde orket. Jeg forventer at en far stiller opp for barnet sitt og dersom han ikke er sammen med moren, forventer jeg at den nye kvinnen i hans liv aksepterer at han stiller opp for barnet og at hun ikke er førsteprioritet. Jeg er ikke den dama, derfor ville jeg gjort det slutt.

Anonymous poster hash: c1d06...0ab
  • Liker 1
Skrevet

Selv om dette hadde skjedd før jeg var med i bildet ville jeg fremdeles ha fått kalde føtter, men jeg hadde ikke gjort det slutt før farskapet var et faktum. Å være sammen med en mann som har barn med en annen kvinne tror jeg ville ha vært et lite mareritt. At et barn som ikke er mitt skal kontrollere mitt liv i fremtiden og denne dama (kan hende hun er veldig umulig og hun får da mulighet til å ødelegge planer etc.) skal ha noe å si for hverdagen min, tror jeg rett og slett ikke jeg hadde orket. Jeg forventer at en far stiller opp for barnet sitt og dersom han ikke er sammen med moren, forventer jeg at den nye kvinnen i hans liv aksepterer at han stiller opp for barnet og at hun ikke er førsteprioritet. Jeg er ikke den dama, derfor ville jeg gjort det slutt.

Anonymous poster hash: c1d06...0ab

Du satte akkurat ord på de mørkeste tankene jeg har. Han kommer ikke til å stikke av fra ansvaret om han er faren, men livet hans kommer til å snus på hodet. Og jeg aner ikke hvordan det kommer til å påvirke vårt forhold.

Nå skal det sies at jeg bare er 19 år og han er 23, men man har allerede rukket å se for seg et liv sammen og drømt om smårollinger om fire-fem år. Som er våre. Men plutselig er vi i en helt annen situasjon. Kunne ønske resultatet kom fort så jeg slapp å tenke hvis-om-atte-dersom. Det kan jo hende alt bare er tøv og at vi kan fortsette slik vi alltid har gjort. Det er det faktisk 66 % sjanse for og da er det så dumt å bruke mye energi på dette.

Skrevet

Huff - jeg klarer så alt for godt å sette meg inn i din situasjon TS! Mannen min var også en hannkatt før vi traff hverandre, og jeg spurte flere ganger når jeg merket at jeg begynte å få sterke følelser for ham om vi kunne komme opp i en slik situasjon som du nå står midt oppi. Jeg vil nemlig IKKE ha en mann som har barn fra før av, nettopp fordi det ville påvirket vårt liv så mye. Og det selv om jeg selv har barn fra før, eller kanskje nettopp derfor. Jeg har nok med min egen vanskelige eks å forholde meg til, og jeg ønsker virkelig ikke å være en stemor. Sikkert litt slemt, men jeg har alltid vært veldig bevisst på at det ikke er noe jeg ønsker.

Jeg ville nok også godt for privat dna-test for å få svar så raskt som mulig slik at dere vet hva dere har å forholde dere til.

Skrevet

Tusen takk for alle støttende kommentarer! Det får meg til å føle meg forstått og ikke unormal som tenker de tankene jeg gjør.

Merket at settingen i går når han fortalte meg det heller ikke var helt riktig, vi fikk ikke tid til å snakke ordentlig ut om det i går også kom han hjem etter at jeg hadde lagt meg slik at vi heller ikke orka snakke om det da. Men vi har hele ettermiddagen i dag sammen, og jeg tror det kan hjelpe veldig for meg å høre hans tanker om dette. Vet at han kommer til å berolige meg, det klarer han alltid. Han skal visstnok på sykehuset i helgen og ta blodprøvene, det vil vel si at testen taes i det offentlig og vil kunne ta flere måneder som noen av dere har nevnt(?). Det viktigste for meg blir allikvel og komme over denne kneika og greie å tenke på noe annet i mellomtiden.

Skrevet

Slike sklier som har seg med tre i samme syklus burde ikke kunne kreve barnebidrag

Skrevet

Tenkte akkurat det samme selv....

Anonymous poster hash: 695a3...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...