AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei j, jeg har internett explorer 8, og jeg har gjort alt riktig i forhold til bankens oppskrift på hvordan en laster ned java, men den vil likevel ikke. Jeg har avinstallert alle de gamle , har den nyeste versjonen, java er enabeld som det heter og likevel fungerer det ikke. Hva har jeg gjort feil? Det samme gjelder når jeg har lastet ned google chrome og firefox. Den samme meldingen, får ikke tilgang til nett kommer alltid opp. Jeg har sluppet begge programmene gjennom brannmuren og har gjort det riktig i forhold til mnellomserver ( husker ikke hvordan det var, men var krysset av riktig på script) Hva er det da som er feil? har norton antivirusprogram, kan det være noe der? kan noen som skjønner dette forklare meg det enkelt? Jeg har ikke noe peilign på data, men må få dette til. har ingen til å hjelpe meg. Anyone? ...Blir så glad om dere kan forklare meg det enkelt:-) Anonymous poster hash: 42275...4d1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Kommer du nett i det hele tatt? Anonymous poster hash: 22b61...bc1
LoneWolf Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Jeg går utifra at du har tilgang til internett (om du ikke har det så må du se på nettverkskortet ditt eller evt. routeren din). Det er vanskelig å svare på hva som kan være feil da det virker som om du har gjort alt riktig. Det eneste jeg kan anbefale er at du fjerner alle spor avjava fra maskinen din (avinstallerer cia kontrollpanelet) og så installerer det på nytt igjen før du tar en restart av pcen og prøver å logge deg på. Kommer det opp en feilmelding eller greier siden bare ikke å laste?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 hei. Jeg har avinstallert alt som har med java å gjøre, lastet ned den nye og får congratulations du har den nyeste versjonen osv. Når jeg skal inn på nettbanken får jeg beskjed om at nettleseren ikke støtter java. jeg går inn på verktøy,alternativer for internett og avansetr, men når jeg skal huke av java der, så ligger det ikke der, altså selv om det er lastet ned. Jeg er på nett ellers. Noe peilig på hva det kan være jeg gjør feil? Anonymous poster hash: 42275...4d1
MunaMadan Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Jeg har samme problem med java og nettbanken! Begynte i sommer da versjon 7.25 kom. Jeg har installert, og avinstallert gjennom kontrollpanel igjen og igjen og igjen. Så nå har jeg tilslutt resignert og håper at problemet løser seg når neste versjon kommer...
MunaMadan Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Vel, min java ligger på kontrollpanel, selvom nettbanken påstår at jeg må laste den ned på nytt..og på nytt.. og på nytt.
Sapientia Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Har du nyeste versjon av FireFox? vet det har vært problemer med å få java til å fungere i enkelte versjoner av FF, nyeste versjon akkurat nå er 23.0.1. Kanskje det samme gjelder IE? (jeg bruker ikke IE annet enn på enkelte sider som krever det for å fungere, pr idag 1 side, så følger ikke med). IE 10 er siste versjon så vidt jeg vet. Ellers har FF denne løsningen på problemet, hvis du ikke allerede har forsøkt: https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-to-enable-java-if-its-been-blocked
-Jiinxs- Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Kan jeg spørre om det er DNB nettbanken det er snakk om? I så fall så trenger du ikke Java for å logge deg på.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Det kan hende det fortsatt ligger noe fra java inne i registry i Windows som gjør at den ikke vil bli helt avinstallert. Har vært borti den en gang før, men det er litt styr å få slettet. Anonymous poster hash: b6f0d...3c9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 http://java.com/en/download/help/manual_regedit.xml er linken til guide om å fjerne java fra registry. Anonymous poster hash: b6f0d...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå