Bygdejenta Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei Hei Eg skal ein ferietur til Gdansk, Polen før bryllupet og plutselig slo tanken meg: "Eg kan kjøpe billig brudekjole i Polen". Noen som har erfaring med å kjøpe brudekjole i Polen? Noen som veit om brudebutikkar i Gdansk? Før det kommer opp, turen er leeenge før bryllupet, så har god tid til å kjøpe kjole her heima i Norge, dersom eg ikkje skulle finne noko i Gdansk Har heller ingen spesielle ønsker om eit spesielt merke på kjolen.
Gjest navnelapp Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Det burde vere mogeleg, ja. Ei venninne av meg kjøpte sin i Ungarn. Så finn du den perfekte så er det berre å slå til. Men dersom det er same greia som her, at du må reservere tid og slikt, så kan det hende du slit. Aust-europeisk stil kan også vere litt meir strass og blanke stoff enn vi likar. Så det kan hende du må leite litt meir for å finne ein som passar til deg.
Bygdejenta Skrevet 3. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2013 Ja, problemet mitt er vel eigentlig at eg ikkje har så alt for god tid når eg er der nede. Difor hadde det vore greitt å ha vist om nokon butikkar på førehand....
CathFoto Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Vet at det er sinnsykt masse brudebutikker i Warzawa, leste en artikkel om det, men vet dessverre ikke om i Gdansk. Kanskje om du googler brudekjolekjøp i Warzawa elle noe så kommer den artikkelen opp, mulig endel av butikkene er kjeder. Evt kan du gå inn på de merkene du liker og se hvor de har forhandlere.
Cindi Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Ja! Jeg vet om VERDENS beste butikk! I nabobyen Gdynia (kort taxitur unna), så ligger det en butikk i hovedgata som heter Elizabeth Passion. De har FANTASTISK service, og helt nydelige kjoler. Kjolene der er av skikkelig kvalitet, og ikke sånne trashy billigkjoler som du finner overalt i butikkene rundt i Polen. Du kan galant hoppe over alle de butikkene, og gå rett til Elizabeth Passion (jeg har en polsk svigermor, så har fått førstehåndstips her, og etter å ha sett på titalls butikker er jeg HELT enig). Jeg kjøpte kjolen min der. En kjole som ville kostet meg 40 000 i Norge, som jeg betalte 7000 for der. Kunne fått en knallfin kjole for bare 3-4000 kroner også, men jeg kjøpte den dyreste de hadde i butikken, som altså kostet 7000. (var ikke fordi det var den dyreste nei, men fordi det var akkurat den jeg hadde ønsket meg fra før av, som lignet veldig på en Vera Wang kjole.) Det aller lureste du kan gjøre er å ringe på forhånd og "bestille time" for når du kommer. Da får du enormt god service, og er garantert at det er en dame i butikken som er god i engelsk, så du får gjort deg forstått. De er veldig veldig serviceinnstilte, og har en egen sydame som tilpasser kjolen akkurat slik du vil ha den. Jeg gikk for både større og lengre skjørt, samt korsettrygg i stedet for glidelås, og betalte bare 300 kroner ekstra for å få det. Lommerusk! Av en profesjonell sydame, som sydde helt etter mine behov. Her har du årets kolleksjon: http://en.elizabethpassion.com/collections/new-collection-2013/e-2457t Så kan du smugkikke litt og se hva du liker før du tar turen. Er det noen kjoler du VIRKELIG faller for, kan du jo ringe de og si at du kommer den og den datoen, og at du bruker den og den størrelsen, så har de alt klart til deg når du kommer. Vil virkelig anbefale de på det varmeste. Har kun positive erfaringer, og fikk en drøm av en kjole til mitt bryllup, som jeg fikk solgt samme dag som jeg la ut annonsen på finn.no, til samme pris som jeg kjøpte for 2
Cindi Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde forresten kjole nr.8 i 2013 kolleksjonen Nydelig på!! 1
våren14 Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Etter tips fra min halvt Polske forlover reiser vi til Warszawa i november for å kjøpe kjole Kan ingenting om Gdansk, men har skjønt at det er MYE i Warszawa. Og de har selvsagt alle de store merkene også, samme de selger i hele verden. Men da koster de ca samme som her, MEN skredder er nesten gratis sammenliknet, og de syr den ferdig for deg på dagen, så man drar hjem med kjolen ferdig Det er litt annerledes enn her.. I tillegg har de store outletbutikker med mulighet for virkelige kupp på eldre modeller osv. Jeg er spent! Ellers er det nok et tips å kjøpe tilbehøret i Polen også. Sko f.eks har en litt annen pris der enn her. Lykke til i Gdansk! Oppdater gjerne med din erfaringer derfra
LittDiva Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Ja! Jeg vet om VERDENS beste butikk! I nabobyen Gdynia (kort taxitur unna), så ligger det en butikk i hovedgata som heter Elizabeth Passion. De har FANTASTISK service, og helt nydelige kjoler. Kjolene der er av skikkelig kvalitet, og ikke sånne trashy billigkjoler som du finner overalt i butikkene rundt i Polen. Du kan galant hoppe over alle de butikkene, og gå rett til Elizabeth Passion (jeg har en polsk svigermor, så har fått førstehåndstips her, og etter å ha sett på titalls butikker er jeg HELT enig). Jeg kjøpte kjolen min der. En kjole som ville kostet meg 40 000 i Norge, som jeg betalte 7000 for der. Kunne fått en knallfin kjole for bare 3-4000 kroner også, men jeg kjøpte den dyreste de hadde i butikken, som altså kostet 7000. (var ikke fordi det var den dyreste nei, men fordi det var akkurat den jeg hadde ønsket meg fra før av, som lignet veldig på en Vera Wang kjole.) Det aller lureste du kan gjøre er å ringe på forhånd og "bestille time" for når du kommer. Da får du enormt god service, og er garantert at det er en dame i butikken som er god i engelsk, så du får gjort deg forstått. De er veldig veldig serviceinnstilte, og har en egen sydame som tilpasser kjolen akkurat slik du vil ha den. Jeg gikk for både større og lengre skjørt, samt korsettrygg i stedet for glidelås, og betalte bare 300 kroner ekstra for å få det. Lommerusk! Av en profesjonell sydame, som sydde helt etter mine behov. Her har du årets kolleksjon: http://en.elizabethpassion.com/collections/new-collection-2013/e-2457t Så kan du smugkikke litt og se hva du liker før du tar turen. Er det noen kjoler du VIRKELIG faller for, kan du jo ringe de og si at du kommer den og den datoen, og at du bruker den og den størrelsen, så har de alt klart til deg når du kommer. Vil virkelig anbefale de på det varmeste. Har kun positive erfaringer, og fikk en drøm av en kjole til mitt bryllup, som jeg fikk solgt samme dag som jeg la ut annonsen på finn.no, til samme pris som jeg kjøpte for Så utrolig mye fint
Bygdejenta Skrevet 4. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2013 Ja! Jeg vet om VERDENS beste butikk! I nabobyen Gdynia (kort taxitur unna), så ligger det en butikk i hovedgata som heter Elizabeth Passion. De har FANTASTISK service, og helt nydelige kjoler. Kjolene der er av skikkelig kvalitet, og ikke sånne trashy billigkjoler som du finner overalt i butikkene rundt i Polen. Du kan galant hoppe over alle de butikkene, og gå rett til Elizabeth Passion (jeg har en polsk svigermor, så har fått førstehåndstips her, og etter å ha sett på titalls butikker er jeg HELT enig). Jeg kjøpte kjolen min der. En kjole som ville kostet meg 40 000 i Norge, som jeg betalte 7000 for der. Kunne fått en knallfin kjole for bare 3-4000 kroner også, men jeg kjøpte den dyreste de hadde i butikken, som altså kostet 7000. (var ikke fordi det var den dyreste nei, men fordi det var akkurat den jeg hadde ønsket meg fra før av, som lignet veldig på en Vera Wang kjole.) Det aller lureste du kan gjøre er å ringe på forhånd og "bestille time" for når du kommer. Da får du enormt god service, og er garantert at det er en dame i butikken som er god i engelsk, så du får gjort deg forstått. De er veldig veldig serviceinnstilte, og har en egen sydame som tilpasser kjolen akkurat slik du vil ha den. Jeg gikk for både større og lengre skjørt, samt korsettrygg i stedet for glidelås, og betalte bare 300 kroner ekstra for å få det. Lommerusk! Av en profesjonell sydame, som sydde helt etter mine behov. Her har du årets kolleksjon: http://en.elizabethpassion.com/collections/new-collection-2013/e-2457t Så kan du smugkikke litt og se hva du liker før du tar turen. Er det noen kjoler du VIRKELIG faller for, kan du jo ringe de og si at du kommer den og den datoen, og at du bruker den og den størrelsen, så har de alt klart til deg når du kommer. Vil virkelig anbefale de på det varmeste. Har kun positive erfaringer, og fikk en drøm av en kjole til mitt bryllup, som jeg fikk solgt samme dag som jeg la ut annonsen på finn.no, til samme pris som jeg kjøpte for Tusen takk for kjempegodt tips :) :) Lønner seg tydligvis å bruke forumet her Til dere andre så skal eg dessverre ikkje te Warszawa...så det hjelper ikkje så mykje. Men takk for tips alikevel Er ei stund til eg reiser, men kan gjerne oppdatera då om erfaringar
Cindi Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for kjempegodt tips :) :) Lønner seg tydligvis å bruke forumet her Til dere andre så skal eg dessverre ikkje te Warszawa...så det hjelper ikkje så mykje. Men takk for tips alikevel Er ei stund til eg reiser, men kan gjerne oppdatera då om erfaringar Bare hyggelig å kunne hjelpe. Jeg ville kjøpt tilbehøret der også. Jeg kjøpte sløret, en "pels"jakke og en sykt kul bolero, samt smykker, i samme butikken. Betalte under 8000 kroner totalt. Tror det hele kom på 7600,- og da var det inkludert forlenging av kjolen, korsett etc... Og sløret var av beste kvalitet. De hadde kjempefine sko der også! I skikkelig kvalitet med skinn på innsiden så du ikke får gnagsår (det lønner seg virkelig!), men jeg hadde allerede bestilt sko fra london, så det var for sent for meg. Kjøpte også kjoler til forloverne mine der. Men da tok jeg en kjole som egentlig var en preppy brudekjole og bestilte den i den fargen jeg skulle ha på forloverne. De var KNALLfornøyde med å få en skikkelig kjole
Pimpel Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Så mange lekre kjoler, Cindi Ååå skulle tatt turen til Polen.
Cindi Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Så mange lekre kjoler, Cindi Ååå skulle tatt turen til Polen. De har butikk i Danmark og Tyskland blant annet også. Og de sender i post.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå