Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #1 Del Skrevet 25. april 2004 har laget et perfekt utebut til min kanin, den skal som i fjr stå ute der hele sommeren.. nå vender vi han litt til det så jeg setter han ut om dagen når det er fint vær og tar han inn om natten, men idag regnet det og nå har jeg hentet han og han er søkkvåt... han sitter her og tørker seg, men han har jo ikke vett på å gå nder tak ute iburet... lurer på hvorfor han ikke gjør det. han bare liger i regnet han.. noe må jeg jo gjøre, har dere kaniner ute selvom det regner? lurer på om jeg skal legge presening eller noe anna lurt over hele buret, blir ikke pent i lengden men syne sjo litt synd på han da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. april 2004 #2 Del Skrevet 25. april 2004 jeg lærte for lenge siden at det ikke er bra for kaniner å være ute i vått gress for da får de lett krampe.. Men det fins jo ville kaniner også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #3 Del Skrevet 25. april 2004 hm.. hvordan gjør dere det med utekaninen deres om sommeren da? henter den inn hver gang det regner? men det kan jo blitt litt slitsomt for kaninen å venne seg til det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. april 2004 #4 Del Skrevet 25. april 2004 min gikk inn under taket når det regnet den.. så det var ikke et stort problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 25. april 2004 #5 Del Skrevet 25. april 2004 Hva slags type bur er det? Beskrivelse ønskes. Lettere å råde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. april 2004 #6 Del Skrevet 25. april 2004 Er buret slik at en del av det har fast tak, mens resten har nettingtak? Og hvis det er slik: Bruker kaninen din delen med fast tak noen gang? Eller er den kun der det er nettingtak? Hvordan er bunnen i buret? Er det netting i hele, eller fast bunn, eller netting der det er netting tak og fast der det er fast tak? Det kan jo være at kaninen din ikke trives i den delen av buret med fast tak? (fortell litt mer om buret ditt)! Syns uansett du burde legge over noe når det regner. Tror ikke hverken regn eller stekende sollys (i for store mengder) er bra for en kanin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 25. april 2004 #7 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har det samme problemet med min kanin. buret har et hus med tak på og en del med bare hønsenetting. Kaninen er ofe inne, men går ikke inn når det regner. stakkars dumme dyr :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #8 Del Skrevet 25. april 2004 hehe stakkars dumme dyr ja.. hehe uff stygt å tenke sånn om sitt eget dyr men.. ok her følger en beskrivelse av buret.. skal prøve så godt jeg kan... detb er helt firkantet ca 3*3 meter.. bygd opp med netting rundt alle sider og på toppen, på den ene lang siden er det et hjemmesnekret men fint og orentlig kaninbur, det er plassert nede på bakken, trekantet, også bygd opp med netting på veggene og i gulvet, halvet dtte buret er under tak. i selve buret er det mye høy men det er også høy inne i buret under tak.. ser han aldri ligge der nei, heller på andre siden men uten tak.. inne i buret generelt er det ofså bygd opp en liten hule som han kan gjemmes eg udner, mer som et lite lekested da han liker å ligge under ting, men det blir som et lite tak det også.. hvordan gjør dere det med høy? legger ut masse, men det gulner ganske så fort også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. april 2004 #9 Del Skrevet 25. april 2004 Siden kaninen ikke bruker huset sitt, burde du kanskje vurdere å ta det ut, også heller dekke en del av buret med sponplater (spesielt taket og kanskje kortveggen og litt av den ene langveggen) slik at den får ly for vær og vind?! Den får jo allikevel lys inn fra resten av buret og fra den ene siden. Mener å ha hørt at kaniner helst ikke skal ha netting til tak, da dette gjør de utrygge/nervøse (instinkter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå