Gjest Propelly Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei! Første posten her inne.. Litt skummelt Jeg og sambo kjøpte oss leilighet i jula 2012, og har ennå ikke fått noe opp på veggen bak sofaen. Ganske stor vegg... Trenger derfor tips! Leiligheten er bygd i 2006 så den er ganske ny, dvs typisk hvitmalt tapet på veggene. Ellers er stilen ganske ren, hvite møbler uten så mye dill dall her og der. Ønsker at ting skal være hjemmekoselig, men ikke typ shabby chic med mange forskjellige rammer/bilder osv. Har hvite og gammelrosa puter i sofaen. Sofaen er en lys "u-sofa". Vil ikke ha et typisk stort bilde fra IKEA, trenger inspo! Noen som har noen ideér?
Gjest gjest17 Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Sjekk nettauksjonene til Blomqvist eller Fineart :-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 En gammel vindusramme fra et riktig gammelt hus. Hvitmalt, smårutete, og så kan man sette inn fine, personlige bilder i hvert enkelt "vindu". Eller bilder i noen og et stykke pent tapet i et annet, ulike ting.. Et stort, fint speil? En rammme som man kan stifte på et stykke fint tøy kan bli dekorativt. Anonymous poster hash: 4a91f...5ee
Emelisse Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Hva med å trykke opp noen egne fotografier i ordentlig størrelse og kvalitet?
Freaky Fly Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 (endret) Vet ikke om dette er interessant for deg, men noe jeg synes er stilig er disse store "DIY-klokkene" man henger opp på veggen. Jeg skal kjøpe denne og spraylakkere den i en passende farge til rommet mitt http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Klokker-og-Termometre/Klokker/Veggklokke-21939/ Eksempel på hvordan det kan se ut (nå synes jeg ikke dette var så fint, men fant ikke så mange bilder. Poenget er at du kan lage det i den størrelsen du vil, og i de fargene du vil om du farger det først. Biltemas visere er sikkert ikke like lange heller - men du tar vel poenget ): http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v2/669923557_1/Big-Hours-Modern-Frameless-font-b-Large-b-font-Wall-font-b-Clock-b-font-DIY.jpg Mulig å få tak i andre varianter gjennom feks ebay og andre steder også, men som student er en 100 lapp på biltema ganske passende Endret 3. september 2013 av Freaky Fly
Gjest Propelly Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Tusen takk for svar! Er virkelig ingen kunsthandler, og har langt ifra så mye penger til overs at jeg kan "unne" meg det ;-) Har allerede fått tak i en gammel vindusramme, men er usikker mtp om det passer inn. En slik klokke har jeg hatt før, i en tidligere leilighet og var et herk å få av veggen igjen, tapet/malingsrester ble dratt av.... Skal sjekke nettsider en kan trykke opp egne bilder, det syns jeg var en god idé. Spørs om jeg må få en hobbyfotograf til å ta bilder først da.. Meg og samboer kanskje?? :-)
Freaky Fly Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Tusen takk for svar! Er virkelig ingen kunsthandler, og har langt ifra så mye penger til overs at jeg kan "unne" meg det ;-) Har allerede fått tak i en gammel vindusramme, men er usikker mtp om det passer inn. En slik klokke har jeg hatt før, i en tidligere leilighet og var et herk å få av veggen igjen, tapet/malingsrester ble dratt av.... Skal sjekke nettsider en kan trykke opp egne bilder, det syns jeg var en god idé. Spørs om jeg må få en hobbyfotograf til å ta bilder først da.. Meg og samboer kanskje?? :-) Godt du nevnte dette, da skal jeg finne en annen måte å feste det på enn å bruke tapen/limet rett på veggen..
Gjest Carousel Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 http://society6.com/ har mange fine, rimelige prints
Gjest Propelly Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Hva med å trykke opp noen egne fotografier i ordentlig størrelse og kvalitet? Har tenkt litt på dette nå.. Kunne tenkt meg noen lyse, fine bilder av meg og sambo. Skal av sted å få tatt noen skikkelige fine bilder, til å henge opp i rammer i leiligheten. Kanskje jeg skal forstørre ett eller to på lerret og henge bak sofaen. MEN! Er det litt sånn selvdiggeraktig og rart? Folk henger jo opp sånne store bilder av barna sine, så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå