Gjest Lorena Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Mannen min har en datter på 8 år fra sitt forrige forhold. Mammaen til denne jenta sier at datter han lyst til å feire jul med pappa, men at hun hadde lyst til å ha mamma sin også. Hun spurte oss på en ganske pen måtte, men er ikke rart å feire jul sammen med eksen til mannen min. Er det noe av dere som hadde hatt sa ja til?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Hvordan er tonen mellom deg/faren og barnets mor? Er det noe du hadde klart å gå gjennom uten å svelge for mange kameler? Anonymous poster hash: 956d4...3bf
Gjest Carousel Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde sagt ja, hvis dere ellers har en nøytral/god tone slik at ingenting blir påtatt eller anspent. Jula er en familiehøytid som er ekstra stas for barna. Noen ganger får man bonusbarn og bonusforeldre, og jeg synes det er viktig å være en familie så godt det går. Jeg ville i såfall krevd at alles tradisjoner hadde blitt hensyn til, og jeg hadde nok ikke feiret hos morens foreldre hvis de ikke var superåpne og fantastiske mennesker, selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Mannen min har en datter på 8 år fra sitt forrige forhold. Mammaen til denne jenta sier at datter han lyst til å feire jul med pappa, men at hun hadde lyst til å ha mamma sin også. Hun spurte oss på en ganske pen måtte, men er ikke rart å feire jul sammen med eksen til mannen min. Er det noe av dere som hadde hatt sa ja til? Jul er jo en typisk barneting. For oss voksne er det hipp som happ hvordan det markeres, så her er det barnet som må få bestemme, med mindre en eller alle dere voksne er ute av stand til å oppføre dere som folk. Forstår ikke helt problemet. Ville du stusset på bursdagfeiring feller? Konfirmasjon? Folk som ikke klarer oppføre seg feirer separat, men jeg håper da inderlig at flertallet har såpass til selvkontroll at de feirer felles! Har da til og med hørt om storfamilier med mine barn, dine barn, eksens nye mann og hans særkullsbarn og eks med ny mann og barn som feirer sammen. Folksomt! Anonymous poster hash: 3744b...d72
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Vi feiret barna bursdager osv og det som jeg misliker er at hun vil dominere samtalen, og at hun passer veldig godt på å sitte ved siden at mannen min hahaha. Jeg synnes alt dette er rart!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Kanskje det er lett å skrive men ikke så lett å leve en slik situasjon, tror du ikke det? Barnas beste interesse? Ja. Svelger så mange kameler at man glemme å kose seg? Nei.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Når man involverer seg med noen med barn så må man regne med å svelge mange, mange kameler. Barna kommer først, uansett. Anonymous poster hash: ce9d4...a78 4
Biloba Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde sagt nei til å feire jul med hans eks. Julen er ikke bare for barn, og som de voksne i familien skal vi danne våre tradisjoner, ikke leve i skallet av en brutt familiekonstellasjon som mor og far valgte bort. Barnets beste definerer jeg ikke likt som barnets vilje i enhver situasjon.
susvil Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde ikke ønsket å feire jul med mannens eks. Greit nok at man skal tenke på barnas beste, men det får da være måte på. Tror neppe det ville føles naturlig for mange.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Her hadde jula vært ødelagt vist mor til mitt stebarn skulle ha feiret jul ilag med oss. Her er det annen hver jul , og jeg har også barn fra før, og der er det også annen hver jul. Og jeg har ikke engang vurdert tanken å begynne å blande meg inn i jula til barnet og barnefaren. Og vi har et mye bedre forhold enn min mann og exn hans. Men hadde vi hatt et veldig greit forhold, så hadde jeg ikke hatt noe imot det, men ikke med ei som har laget mye styr opp igjennom årene, og brukt ungen som skjold.. Anonymous poster hash: 728e0...ac4
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Tusen takk til alle. Jeg skal takle nei til forslaget. Jeg vil ikke feire jul sammen med eksen til mannen min. Hun var en bitch! Jeg har dårlig samvitighet med dattera men eksen burde passe på å respektere mennesker slikt at de kan takle ja til å feire jul sammen.
Freaky Fly Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Er det ikke mulig å møtes på halvveien på en måte? At dere feks er sammen til middag og gaveåpning, men har resten av dagen hver for dere? Dette kan kanskje bli litt dumt når jeg tenker på det. Selvfølgelig ville det vært koselig for barnet om begge foreldrene var der sammen, men samtidig synes jeg ikke man skal ødelegge sin egen jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå