Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kollega har en veldig god kjemi, sånn vennskapelig sett. Jeg er singel og han har samboer.

Vi har vel flørtet litt..eller kødder litt, men det er ikke alvorlig, bare vennskapelig.

Han kan beskrives som den mannlige utgaven av bestevenninda mi, vi snakker om alt.

Vi er åpen og ærlig til hverandre hvor godt vi liker og jobbe sammen og liker hverandre som kollegaer.

Vi er jevngamle ( midten av 30) og egentlig ganske like som personer har vi funnet ut.

Han vet mye om meg og omvendt, og når vi jobber sammen sitter vi leeenge og prater.

Vi kan sende snapchat og sms om alt og ingenting, det skjer ikke ofte, men innimellom. De kan inneholde alt fra jobbrelaterte ting til bare små enkle tegn.

Jeg fikk kun et rødt hjerte av han på sms engang, da svarte jeg ikke, da jeg følte sen samtalen vi hadde hatt på sms var ferdig.

Vi begge er utadvendte som personer og har venner av samme og motsatt kjønn.

Jeg har særlig i det siste lagt merke til at når vi snakker sammen så stryker han seg ofte på øret/ kjeven og fikler mye med legger/sokker.. I det hele tatt tar mye på seg selv.

Kroppspråket kan vise at han kanskje er ukomfortabel, men samtalene er av positiv art, så det henger ikke helt sammen.

Da jeg søkte på kroppsspråk, var dette signal på at han var interessert sto det, men i mitt hode blir dette helt feil..

Noen som ser noe her som jeg ikke gjør..?

Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Er kvinner interessert når dem fikler med håret sitt i en samtale ?

Skrevet

Tja, enten har han en eller annen hudplage/allergi som gjør at det klør mye i ansiktet og på leggene, evt at han bruker for trange sokker. Eller så kan det være en form for regulering. Når mennesker er ukomfortable, spente, nervøse, utålmodige, kjeder seg, fryser, er trøtte, etc har vi en tendens til å gjøre små bevegelser uten å tenke over det, feks bytte stilling på beina, klø oss, gni oss på armene, fikle med smykker, hår eller gjenstander, og lignende. Dette har jeg forklart kan være fordi vi har noe som ønsker å komme til uttrykk som vi ikke kommuniserer verbalt. Derfor vil man lett kunne se på et menneske om de er feks i en ubehagelig situasjon fordi reguleringen blir mer tydelig (vri seg på stolen, nervøst tromme fingrene mot bordet, dra i genserermer eller slips/krave, osv).

Årsaken til at han viser kroppspråket du har lagt merke til kan være så mangt, stress på jobb eller hjemme, utålmodighet, kjedsomhet, nervøsitet, lopper i blodet eller rett og slett fordi det klør. Spørsmålet er om du ønsker at det skal bety noe annet? Jeg ville vurdert egne følelser i første omgang, og tenker at siden du grubler på dette om det kanskje er et underliggende ønske om at han skal være interessert? Eller tvert imot, at du håper det ikke er tilfelle fordi du vil ha ham som en venn?

Ellers, og nå pirker jeg fælt, dersom du mener at oppførselen er pussig/rar er ordet du leter etter "snodig". "Snedig" betyr (om en person) listig/lur eller (om en gjenstand) praktisk/hendig/"kjekt å ha" :)

Er kvinner interessert når dem fikler med håret sitt i en samtale ?

Jeg tar ofte meg selv i å gjøre det ubevisst når jeg snakker med en jeg liker. Vet ikke om det gjelder alle kvinner, men det er kanskje ikke unormalt :)

Anonymous poster hash: dc3f0...be8
Skrevet

Takk for svar :)

Mine egne følelser i dette er ikke annet enn at han er en meget god kollega og en venn jeg kan snakke med om alt.

Jeg vil tro at det er gjensidig, han tenker det samme om meg.

Han har samboer og jeg forstår det slik at de har et godt forhold.

Vi har en god og lett tone oss i mellom, så derfor synes jeg kroppsspråket hans til tider ikke helt "passer" til situasjonen.

Eks når vi sitter og prater,så stryker han seg på kjeven en god stund. Hånden kan da så fra kjeve til å fikle med det ene øret.

Senere i samtalen kan han stryke seg på leggene, trekke opp sokkene etc..

Videre kan hånden gå til kjeve og øret igjen...

Det er nesten så jeg har lyst til å spørre om han et ukomfortabel med noe, for det har blitt litt mye av det i det siste synes jeg :)

Ts

Skrevet

TS, her vet du selv svaret; det er jeg overbevist om.
Ja, han er litt betatt av deg. Dere er gode kollegaer, gode venner, snakker om alt - og du forteller at han sendte deg et rødt hjerte på sms en gang. Alt dere gjør sammen er positivt, og ingenting er negativt. Da er det lett å se stjerner. Ja, han er betatt, kanskje også småforelska. Selv om han har samboer hjemme, betyr ikke det at han er immun mot å få litt varme følelser for andre. Sånn er det med alle mennesker gjennom et langt liv. Det er hva man gjør - eller aller helst ikke gjør - med disse følelsene, som betyr noe.

Det kan tyde på at dere bør kutte litt ned på denne kontakten dere imellom. Slutte med sms, snapchat osv, og slutte med de laaaaange samtalene på jobb (hvordan har dere forresten tid til det; jobber dere ikke da?). Her må du rett og slett hjelpe ham til å ta et skritt eller to tilbake og innse at denne jobbforelskelsen/-betattheten ikke er noe mer enn akkurat det. Fortsetter dere i samme sporet, kan det hende han til slutt tror at det er deg han vil ha istedenfor samboeren; og tenk deg hvor hardt det fallet blir, når han innser at du på ingen måte ønsker det samme.

Du må være tydelig i ditt eget kroppspråk mot ham, samt i din egen oppførsel. Slutt med småflørtingen som du kaller "kødd", men som for ham har blitt til noe mer. Ikke fortell ham alt; han er ikke venninna di, han er en mannlig kollega. Det er kjempeflott å ha godt forhold til kolleagene sine, men dette høres ut som det er i ferd med å bikke over i et litt usunt forhold mellom kollegaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...