AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg har ofte sett at små barn får lov til å bruke toaletter som er private slik som på matbutikk og kiosker o.l. Men voksne får ikke lov - hvorfor er det slik? Må voksne mindre på do enn barn? For jeg må ofte på do å tisse, og det er helt grusomt om jeg ikke får gå på do. Det virker som om mange voksne ikke må på do slik som barn? Men sånn er ikke jeg. Må jeg på do, så må jeg på do, selv om jeg er voksen. Anonymous poster hash: 15b15...b00
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Voksne klarer å tisse før de går på butikken. Barn er mer så som så, selv om de helst skulle lært seg til det også. Anonymous poster hash: b8640...228 12
Lemming Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 De fleste voksne klarer å holde seg. Men med barn kan det fort gå galt! 12
Alice123 Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror det er en redsel for at barn rett og slett skal tisse på seg. Har selv stått i laaaaang damedo-kø, mens mødre med tissetrengte barn har gått rett forbi med strofen "han må så immari tisse!" 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Små barn må oftere og fortere på do enn voksne og har ikke helt lært seg å gå på do når det passer. Hvor store de er når de lærer dette er individuelt. Voksne har lært det. Men noen lider av bla urgeinkontinens, når de må på do så må de på do NÅ! Det finnes faktisk foreninger (er vel stort sett for tarmlidelser) som gir ut et "do-kort" som man kan vise som forklarer at man må på do NÅ. Ellers så får man vel låne doen om man spør pent. Anonymous poster hash: da348...476 2
Lemming Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 En gang jeg var lita måtte jeg plutselig såå veeldig tisse, og da tok mamma meg inn på en kjosk i nærheten. Nei, de lånte IKKE ut doen sin! Endte med at jeg tissa ute, BAK kiosken! 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Mindre blærer, mindre selvkontroll osv. Om du stadig vekk må urinere bør du vurdere om 1) du har diabetes, 2) du inntar for mye koffein og/eller sukker, 3) du bør lære deg vaner rundt dette, 4) du inntar for mye vann. Anonymous poster hash: 682af...001 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Altså, hvor mange ganger har du tisset på deg etter du ble voksen? Noen gjør det i fylla, noen gravide eller enkelte med visse sykdommer kan gjøre det, men utover det er svaret null for omtrent alle. Dette går "alltid" bra, selv om det kan være ubehagelig, det har vi erfart. Barn, derimot, har verre for å holde seg og har verre for planlegge litt fremover og derfor gå på toalettet før de skal et sted. Det er godt mulig TS er et unntak, men dette er det vanligste. I tillegg strekker man seg generelt lenger for barn, og de blir mer vanskelige for foreldrene om de må veldig på toalettet. Helt naturlig at barn får låne toalettet lettere enn voksne.Anonymous poster hash: 7a93a...b79 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Du får stort sett låne toalettet som voksen også, bare du spør pent Hilsen ei som har hatt inflammatorisk tarmsykdomAnonymous poster hash: 6930d...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 TS HER! Iblant klarer jeg å holde meg litt til jeg finner en do eller kommer hjem, men klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg må tisse, så klarer ikke hygge meg eller konsentrere meg før jeg får tømt meg. Men noen ganger må jeg vannvittig på do! Da føler jeg meg helt sprengt! Husker jeg var på elkjøp, electrolux eller hva det nå var ... og kundetoalettet var stengt. Jeg spurte om jeg kunne få låne toalettet, og de sa at kundetoalettet var ødelagt. Så spurte jeg om de hadde et annet toalett, og da sa de at de ikke lånte ut deres toalett til kunder ... Jeg ble litt oppgitt, så da måtte jeg jo gå og fikk ikke kjøpt det jeg skulle kjøpe ... Forrige uke var jeg på tur med jobben. Da vi kom frem til det stedet vi skulle grille, var toalettet der stengt... Sjefen, en mann, sa bare "Da må du holde deg til vi kommer tilbake" noe som ville ta noen timer ... Mennene kunne bare gå å tisse i buskene. Værre med meg som er dame, men fant til slutt et sted i skogen jeg kunne tisse uten at noen så hele rompa bar! Jeg har ingen problem med urinering eller noe sånt. Det er bare det at jeg må tisse flere ganger om dagen. Tisser mange ganger om dagen, noe jeg alltid har gjort. Jeg kan jo ikke gå å holde meg hele dagen, da vil jo blæra mi bli ødelagt. Og vann drikker jeg jo til hvert måltid og litt innimellom da jeg har en aktiv jobb ute. Jeg tisser alltid når jeg står opp om morgenen. Så må jeg tisse etter jeg har spist frokost, altså før jeg går hjemmefra om morgenen. Så tisser jeg når jeg kommer på jobb. Etter det tisser jeg ikke før etter jeg har spist lunsj. Så må jeg tisse før jeg går fra jobb/eventuelt når jeg kommer hjem fra jobb. Deretter tisser jeg etter middag. Så må jeg alltid tisse før jeg legger meg. En venninne av meg tisser bare morgen og kveld ... Anonymous poster hash: 15b15...b00
Katniss Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 De fleste butikker vil helst ikke at utenforstående bruker de ansatte sine doer. At narkomane setter overdose er et reelt problem for en del butikker. Hvis du var ansatt et sted, ville ikke du heller likt å komme inn på do og tråkke i en blodig sprøyte.
Gjest BettyBoop Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 (endret) Jeg har ofte sett at små barn får lov til å bruke toaletter som er private slik som på matbutikk og kiosker o.l. Men voksne får ikke lov - hvorfor er det slik? Må voksne mindre på do enn barn? For jeg må ofte på do å tisse, og det er helt grusomt om jeg ikke får gå på do. Det virker som om mange voksne ikke må på do slik som barn? Men sånn er ikke jeg. Må jeg på do, så må jeg på do, selv om jeg er voksen. Anonymous poster hash: 15b15...b00 barn klarer vel ikke å holde seg så godt. eller det kommer vel an på hvor små de er, men jeg tenker en femåring har sikkert ikke verdens beste blærekontroll Endret 3. september 2013 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror det er en redsel for at barn rett og slett skal tisse på seg. Har selv stått i laaaaang damedo-kø, mens mødre med tissetrengte barn har gått rett forbi med strofen "han må så immari tisse!" Haha, den må jeg huske neste gang jeg må på do. Plassere kidden på armen og snike meg forbi : fnise:Anonymous poster hash: 4d90e...5cb
Gjest BettyBoop Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 Voksne klarer å tisse før de går på butikken. Barn er mer så som så, selv om de helst skulle lært seg til det også. Anonymous poster hash: b8640...228 hehe ja. Husker da jeg var liten og måtte tisse på ubeleilige tidspunkt og så ble jeg spurt hvorfor sa du ikke at du måtte før vi dro og så svarte jeg: Jamen jeg måtte ikke daa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 De fleste av oss er jo eller blir foreldre en gang. Det er IKKE gøy å oppleve at gutten/jenta ens tisser gjennom klærne når man er ute blant andre uansett om man har med ekstra skift eller ei. Det er nedverdigende for tre-fireåringen å se på at tisset kommer gjennom klærne ens mens andre ser på. Dessuten kan det hende at tisset kommer ned på gulvet som alle andre kan være på, og det blir bare gris og ekkelt. Da er det så mye bedre når barna kan få gå på doen, siden det er ikke alle barn som klarer å holde seg like lenge. En gang jeg reiste på et lokaltog med min treåring måtte jeg spørre konduktøren fint om det var en do vi kunne låne siden ungen måtte tisse. Jeg trodde ikke det var noen vanlig do for passasjerer der, men det var visst en som var låst. Konduktøren visste dette, og låsten den opp for oss. Snille konduktør. :) Anonymous poster hash: 134ce...f10 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 Vi hadde også en regel på at barn fikk gå på toalettet men ikke voksne, mye pga. som noen sier at voksne har vett til å gå på toalettet før de drar, det har ikke barn. I tillegg skaper det mye trafikk på toalettet dersom butikken ikke har eget kundetoalett, noe min butikk ikke har. Mao: vi låner ut toalettet som vi ansatte skal bruke, så om alle fikk gå på toalettet der er det jo ALDRI ledig, og vi må løpe tvers over butikken og så helt opp i femte etasje for å gå på do:P Tror du jeg har måttet stoppe mange ganger halveis oppi trappa fordi noen desperat ringer på hjelp i kassa? Så er det jo dette med narkomane som setter sprøyter og etterlater dem eller tar overdose, folk som stjeler dopapir, såpe, osv. osv... Men, spør man pent får man stort sett låne likevel er min erfaring:P Anonymous poster hash: 44249...46e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #17 Skrevet 3. september 2013 Men jeg skjønner det ikke. Jeg kan gå på do hjemme før jeg går, men plutselig må jeg på do når jeg er i en butikk uten do, eller på tur et sted. Jeg må da like mye på do som barn? Skjønner at barn kan tisse på seg, men jeg kan jo ikke holde meg i evigheter jeg heller? Anonymous poster hash: 15b15...b00
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #18 Skrevet 3. september 2013 Vi hadde også en regel på at barn fikk gå på toalettet men ikke voksne, mye pga. som noen sier at voksne har vett til å gå på toalettet før de drar, det har ikke barn. I tillegg skaper det mye trafikk på toalettet dersom butikken ikke har eget kundetoalett, noe min butikk ikke har. Mao: vi låner ut toalettet som vi ansatte skal bruke, så om alle fikk gå på toalettet der er det jo ALDRI ledig, og vi må løpe tvers over butikken og så helt opp i femte etasje for å gå på do:P Tror du jeg har måttet stoppe mange ganger halveis oppi trappa fordi noen desperat ringer på hjelp i kassa? Så er det jo dette med narkomane som setter sprøyter og etterlater dem eller tar overdose, folk som stjeler dopapir, såpe, osv. osv... Men, spør man pent får man stort sett låne likevel er min erfaring:P Anonymous poster hash: 44249...46e Hmmm ... jeg ser jo ikke ut som en narkoman ... Anonymous poster hash: 15b15...b00
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #19 Skrevet 3. september 2013 Små barn må ofte AKKURAT NÅ, og det har man forståelse for. Men også voksne får låne toalettet om det er fullstendig Kruse, altså.Anonymous poster hash: 7e455...8e9 1
Gjest Heartbeat Skrevet 3. september 2013 #20 Skrevet 3. september 2013 Jeg må også tisse utrolig ofte! Og må jeg så må jeg Har fått testet meg, sjekket blæren med ultralyd , men finner ingenting galt. Må sykt ofte på do og da spesielt om jeg har drukket litt vann, brus eller annen væske. På kino må jeg gå på do rett FØR filmen og rett etterpå også. Drikker jeg mye under filmen må jeg utrolig masse , og klarer nesten ikke å holde meg før den er over! Føler at alt jeg drikker renner tvers igjennom Utrolig slitsomt å ha det slik. Har alltid måtte tisse ofte. Legen sier jeg må trene på å holde meg, for å utvide blæren, men det er ikke lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå