AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Altså, saken er den at vi har endelig bestemt oss for august til neste år, og er kjempespente! :D MEN.........klarer ikke å velge mellom 9 aug og 16 aug....... og nå MÅ vi sette datoen! Hotellet vi skal ha det på veeeeeenter nå, og det begynner å komme bestillinger til begge helgene :/ Saken er den at 16 aug har litt mer betydning for oss som par enn det 9 aug har. ikke at det er livsviktig, men det er noe i hjertet mitt som har satt seg fast ved dette. Men det er kloss oppi skole og barnehagestart, og jeg ser jo det at når de fleste må ut å reise, så kan dette bli litt mer travelt for alle dem med barn... Vi har jo barn vi også, og det vil jo sikkert bli litt mer travelt for oss også. Så kjære mener vi bare skal kjøre på den niende - bare bestemme oss for det og forsone oss med det. Jeg ser den, men aliiiiikevel sliter jeg med å "gi fra meg" den 16 Kan jeg bare få litt meninger av dere andre....? Hva syns dere om å måtte reise i bryllup helgen før skole og barnehagestart....? Har det noe å si, eller ville dere helst ikke hatt noe den helgen.....? Anonymous poster hash: 72052...3d7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Hvis du tror at niende passer best for gjestene, så mener jeg at du burde velge den 9. Selvsagt med mindre det ikke er så veldig farlig om noen folk takker nei. Jeg antar at du er mer opptatt av at flest mulig kan komme, enn at det er "rett dato". Jeg skulle selv egentlig holde mitt bryllup på samme dato som jeg forlova meg, men siden mange ikke hadde anledning, så skifta vi til helga etter. Null stress, og da er det bare flere dager å feire "jubileum" på, i fremtiden. Anonymous poster hash: 1032a...cf7 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Hvis dere skal invitere folk som er foreldre til skolebarn som i tillegg bor et stykke vekk fra dere, så forstår jeg ikke helt hvorfor den 16. er et alternativ om dere ønsker deres tilstedeværelse. Jeg tror det blir litt stressende for dem.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Hvis du tror at niende passer best for gjestene, så mener jeg at du burde velge den 9. Selvsagt med mindre det ikke er så veldig farlig om noen folk takker nei. Jeg antar at du er mer opptatt av at flest mulig kan komme, enn at det er "rett dato". Jeg skulle selv egentlig holde mitt bryllup på samme dato som jeg forlova meg, men siden mange ikke hadde anledning, så skifta vi til helga etter. Null stress, og da er det bare flere dager å feire "jubileum" på, i fremtiden. Anonymous poster hash: 1032a...cf7 (Litt off topic, men det er vel ingen som feirer den dagen man forlovet seg når man er gift?) Anonymous poster hash: dac14...684 1
Cherrytomat Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Skal dere på bryllupsreise rett etter bryllupet? Dere vil vel kanskje ikke reise ifra egne barn midt i oppstarten så andre må ta seg av dette? Tar dere helga før har dere jo en hel uke på dere til en tur ihvertfalll (Det er jo ikke alle som har lyst å ta noe lenger tur når de har barn) Så er dere selv hjemme igjen i tide til å ta dere av oppstart av nytt skole/barnehageår 1
septemberbrura Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 I dette tilfellet bør vel kanskje hensynet til gjestene veie tyngst, dersom det er mange som må reise et stykke og dere vil ha flest mulig med på feiringen. 2
SoftKitty Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Nå har ikke jeg barn, men er det ikke større sjanse for at folk er på ferie 9. august? Eller ønsker å være det? Hvis mange må reise langt ser jeg problemet ditt...hvis det er nære de fleste så ser jeg ikke at det skulle være noe problem. Visste ikke at skolestart var så stressende uannsett da..
Marie90 Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Mange er vel på ferie i August uansett? Så hvis det først er den mnd så vil noen være utilgjengelig eller endre prioriteringene.
Gjest Carousel Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Jeg ville ha tatt niende august. Den sekstende kan dere feire en uke som gift! Det er ganske spesielt at det faller akkurat på denne merkedagen deres. Er dere bekymret for at folk skal på reise, kan dere sende ut save the date-kort. Da kan folk som vil komme i bryllupet deres la være å booke ferie akkurat den uken. 1
Montefalco Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Jeg klarer ikke å se at dette er et problem. Det er ikke noe problem for meg å være i et bryllup lørdag for deretter å reise hjem søndag før skolestart.
MissEi Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Dersom du ønsker at flere skal ha mulighet til å konme ville jeg valgt 9 aug
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Om du ønsker at folk skal prioritere og ha mulighet til å komme i bryllupet så velger du selvsagt 16.Anonymous poster hash: 1680d...733
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Om du ønsker at folk skal prioritere og ha mulighet til å komme i bryllupet så velger du selvsagt 16.Anonymous poster hash: 1680d...733 Jeg mente selvsagt 9. august. Beklager. Anonymous poster hash: 1680d...733
juliane Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 Jeg skjønner ikke helt problemet, foreldrene skal jo sannsynligvis på jobb selv mandag morgen? Så lenge de ikke har førsteklassing og ti timers reisevei ser jeg ikke hvorfor skolestart skal ha noe å si...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 Er det ikke rett og slett enklere å lodde stemningen litt blant de potensielle gjestene, enn her på forumet? Vi giftet oss 10.august; og det var overraskende lite frafall, til tross for at det er feriemåned Helgen etter ville det blitt mer frafall, fordi mange vil bruke den siste helga før skolestart/barnehagestart/jobbstart til å slappe av hjemme og "lande litt" etter ferien. Anonymous poster hash: e0eb3...371
Gjest Ciegus Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 For meg som ikke har barn er 16. bedre, fordi det er større fare for at jeg er på ferie den 9... 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Nå har ikke jeg barn, men er det ikke større sjanse for at folk er på ferie 9. august? Eller ønsker å være det? Hvis mange må reise langt ser jeg problemet ditt...hvis det er nære de fleste så ser jeg ikke at det skulle være noe problem. Visste ikke at skolestart var så stressende uannsett da.. Jo, så er liksom både og Men kommer til å informere om daten til nærmeste familie og venner allerede nå når vi bare setter datoen, slik at de som skal bestille seg ferieturer kan ta det med i beregningene Jo, mange syns skolestart er stressende, spesiellt når man har flere barn. De skal "avvennes" sommerrutiner og inn i skolerutiner igjen, de blir ofte trette og sure, og i mange hjem er dette en travel uke Jeg skjønner ikke helt problemet, foreldrene skal jo sannsynligvis på jobb selv mandag morgen? Så lenge de ikke har førsteklassing og ti timers reisevei ser jeg ikke hvorfor skolestart skal ha noe å si... Er det ikke rett og slett enklere å lodde stemningen litt blant de potensielle gjestene, enn her på forumet? Vi giftet oss 10.august; og det var overraskende lite frafall, til tross for at det er feriemåned Helgen etter ville det blitt mer frafall, fordi mange vil bruke den siste helga før skolestart/barnehagestart/jobbstart til å slappe av hjemme og "lande litt" etter ferien. Anonymous poster hash: e0eb3...371 Jo, skal høre litt med min søster som har mange barn hva hun mener Men klarer som sagt ikke slippe datoen ut av hjertet mitt da den er mer spesiell enn den 9 For meg som ikke har barn er 16. bedre, fordi det er større fare for at jeg er på ferie den 9... ser den Hm, skiikkelig vanskelig dette her, og jeg må vel bare bite i det sure eplet og "gi fra meg" datoen jeg har fått for meg :/ Kom gjerne med flere innspill om det er noen som har noe nytt å tilføye Anonymous poster hash: 72052...3d7
sinne Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Hos oss falt valget på 9 august isteden for den 23, nettopp pga at vi kanskje skal på skolebenken igjen begge to. Ser at du skriver at dere også har barn.. det kan jo hende at det er litt godt å få "landet " litt etter bryllupet før hverdagen brått starter igjen? Men samtidig så synes jeg at du skl gå for den 16, hvis du føler at DET er datoen og at den virkelig er spesiell for deg/dere. Send ut save the date eller innbydelser tidlig så legger vel de fleste det inn i sommerplanen sin og prioriterer sånne begivenheter, I vår familie er iallefall dette vanlig
plix Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Jeg liker tallet 9 mye bedre enn 16, så derfor ville jeg valgt 9 Men du har fått mange gode råd om hvorfor 9. aug er bedre, og jeg støtter de. Gjestene er viktig, de ønsker gjerne å feire dagen med dere. Så om dere gjør det ubevisst eller bevisst til et dilemma, så ville jeg valgt den datoen de fleste kan komme Det er så dumt som gjest å få en invitasjon til et bryllup du ønsker å ta del i, men av praktiske årsaker blir det et styr og i noen tilfeller umulig. Det kan føles tungt for en del følelsesladde og bryllupsglade mennesker
Frk Lakrispipe Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Det fine med å ta det rett før skolestart er og barnehagestart er at du ikke risiker at folk er borte på ferie da. De fleste er hjemme da. Så spørsmålet er om gjestene med skolebarn er langveisfra eller lokale slik at det ikke tar lang tid før de kommer hjem igjen på søndagen. Vi tok den datoen som passet best for oss og som sa oss mer enn andre datoer. Datoen det ble lå nærmest datoen han fridde og det betydde mye for meg. Gå for det du selv vil. De må passe best for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå