Gå til innhold

Nettdating:Bare playere og menn ingen andre vil ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke spesielt kresen og kravstor men gir nå snart opp å finne en normal og seriøs mann på en dating side!

Når jeg skriver normal mener jeg: En med sosial IQ,humor,empati og normalt pent utseende....ikke for mye å forlange det vel.

Har kikket både på Q500,Match,og Møteplassen og hittil er inntrykket det samme: flertallet av mennene er uattraktive (stygge,kortvokste,feite),virker sære eller har veldig høye krav.

Mange synes å være så fiksert på utseende til dama, og skal helst ha damer som er 5-10 yngre enn dem selv og veldig pene (selv om de er ramstygge selv).

"Resirkulerte" menn som har vært gift og/eller har barn fra før av virker opptatt av å gjøre det "mye bedre" denne gangen og klarer aldri å binde seg.

Mange er kun ute etter sex selv om de ikke vil innrømme det.

Andre har utifra det vi kommuniserer, lav sosial IQ og lite dameerfaring.Mange synes å være 35 + og upult.

Er det noen her som har god erfaring med å finne en ordentlig kjæreste på nettet,eller er det bare bunnslammet av menn som henger på disse sidene?

Anonymous poster hash: ae1e9...92a
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er folk som ikke klarer å finne en kjæreste ute i virkeligheten som kommer dit, ja.

Anonymous poster hash: a43a6...613
  • Liker 3
Gjest pilldorf
Skrevet

Det finnes vel forskjellige type playere og.

Dem du finner på nettet og dem som ikke trenger å gå dit.

Skrevet

Du glemte å nevne de som allerede er gift/samboer som ønsker seg en elskerinne.

Det florerer av dem der inne på nettdating sidene.

Skrevet

Litt nysgjerrig på hvordan du kan konkludere med at mennene mangler empati. Har du snakket med disse mennene, eller bare lest profilteksten?

• Liker 1
Skrevet

Litt nysgjerrig på hvordan du kan konkludere med at mennene mangler empati. Har du snakket med disse mennene, eller bare lest profilteksten?

Ja,har chattet og også møtt de fleste i det virkelige liv.Noen er veldig snille og åpenbart empatiske.

Men da har humor, fysisk tiltrekning og sosial IQ manglet.Det er så utrolig vanskelig å finne en som både er empatisk og kjekk (ikke nødvendigvis modellpen,men kjekk i mine øyne). Jeg orker ikke date noen bare fordi vedkommende er snill,det må være noe mer også.

Ts

• Liker 4
Skrevet

Har det slått deg at det er din humor og dine sosiale antenner som gjør deg inkompatibel med mange av disse? :P

Nå som nettdating har blitt normalt og ufarlig finner du vel gjerne de fleste ulike typer menn der, kanskje med en overvekt av de som ikke liker å sjekke på danseulvet kl halv to om natten og prøve seg frem til de finner en ONS som blir noe mer og de som har få sjekkearenaer uten alkohol (jobber mye). Jeg kjenner menn som både er empatiske og normalt kjekke (ikke modellpene, men med glimt i øye, sjarmerende særpreg o.l.) som har funnet seg samboer gjennom sukker. Har flere venninner som har vært der fordi de er lei av å vente på Mr right, og vil hjelpe prosessen litt på vei, og har inntrykk av at de fleste har hatt færre dårlige dater med menn derifra, enn de har hatt dårlige dater ellers.

• Liker 1
Skrevet

Ja,har chattet og også møtt de fleste i det virkelige liv.Noen er veldig snille og åpenbart empatiske.

Men da har humor, fysisk tiltrekning og sosial IQ manglet.Det er så utrolig vanskelig å finne en som både er empatisk og kjekk (ikke nødvendigvis modellpen,men kjekk i mine øyne). Jeg orker ikke date noen bare fordi vedkommende er snill,det må være noe mer også.

Ts

Siden jeg ble litt nysgjerrig nå, hva er det disse mennene har sagt eller gjort som tilsier at de mangler empati?

Skrevet

Har det slått deg at det er din humor og dine sosiale antenner som gjør deg inkompatibel med mange av disse? :P

Nå som nettdating har blitt normalt og ufarlig finner du vel gjerne de fleste ulike typer menn der, kanskje med en overvekt av de som ikke liker å sjekke på danseulvet kl halv to om natten og prøve seg frem til de finner en ONS som blir noe mer og de som har få sjekkearenaer uten alkohol (jobber mye). Jeg kjenner menn som både er empatiske og normalt kjekke (ikke modellpene, men med glimt i øye, sjarmerende særpreg o.l.) som har funnet seg samboer gjennom sukker. Har flere venninner som har vært der fordi de er lei av å vente på Mr right, og vil hjelpe prosessen litt på vei, og har inntrykk av at de fleste har hatt færre dårlige dater med menn derifra, enn de har hatt dårlige dater ellers.

Hehe;) Har gjort selvransakelse ja :)

Jeg har alltid tiltrukket meg menns interesse ute i "det virkelige liv" så tror ikke det har noe med det å gjøre. Kanskje Sukker er bedre enn Møteplassen da...

Ts

Skrevet

Siden jeg ble litt nysgjerrig nå, hva er det disse mennene har sagt eller gjort som tilsier at de mangler empati?

Det vanligste er playere som bevisst leker med andres følelser.

• Liker 3
Skrevet

Jess, helt enig. Bare ramstygge menn, playere og utstøtte der.. :bond:

Anonymous poster hash: a3c99...7d3
  • Liker 1
Skrevet

(...) lite dameerfaring.Mange synes å være 35 + og upult.

(...) eller er det bare bunnslammet av menn som henger på disse sidene?

Er det ikke litt drøyt å kalle personer som ikke har hatt hellet med seg i kjærlighetslivet sitt for bunnslam?

Ellers tror jeg at du i disse dager vil finne alle slags typer mennesker og personligheter på nettdating. Jeg kjenner flere oppegående helt normale menn som har funnet seg normale oppegående damer der.

Men du vil jo selvsagt finne at en stor andel av de typene du nevner også prøver seg på internett. En del av disse personlighetene er jo og mennesker som virkelig viser seg frem, så at du legger mer merke til dem er vel ganske naturlig? Playerne tar kontakt, de desperate uten EQ tar kontakt fordi "de ikke vet bedre" og de som er ute etter sex tar selvsagt kontakt med jenter de vil ha sex med.

De normale mennene tar nok gjerne kontakt kun med jenter de liker profilen til og tror de kan passe sammen med, og dermed vil alle jenter på slike nettdatingsider få mail i boksen fra en skjev fordeling av medlemmene. De som er genuint interessert i dem og de som sender mail til alle uansett. Når man i tillegg må gå ut i fra at mange av de som er genuint interessert ikke nødvendigvis interesserer den enkelte jente som får oppmerksomhet fra dem reduseres jo antall menn som passer deg og som ikke har alle de negative egenskapene betraktelig. Men det betyr jo, om man tar alt det jeg har skrever for god fisk, ikke at det hovedsaklig er "bunnslam" der ute.

Forøvrig kan jeg trøste deg med, om det er noen trøst, at det ikke er bare fryd og gammen å finne blant jentene på nett heller. Særdeles mange er veldig unge og har allerede barn (gjerne flere), mange er (naturlig nok) ikke av et slikt utseende jeg finner interessant, en god del kan ikke skrive, eller lar være å lage seg en skikkelig profil men legger ut et sminkebilde eller to fra baderomsspeilet eller fremstår som festløver eller toppidrettsutøvere (alle bildene er fra fjellturer). Og overraskende mange leter etter mannfolk i sjiktet 0-15 år eldre enn seg.

Anonymous poster hash: 5fc70...897

Skrevet

tull å tøys.. jeg hadde profil på sukker en stund.. ikke fordi jeg var på desperat jakt etter kjæreste men egentlig fordi jeg var litt nysgjerrig og skadet jo ikke å se... så etterhvert deaktiverte jeg hele profilen fordi jeg syntes det var så mange useriøse rare folk der inne... så etter en lang stund satt jeg hjemme en kveld å kjedet meg å gikk inn å aktiverte profilen min igjen, tenkte jeg bare skulle inn å se. å da traff jeg en fyr som var helt annerledes enn de andre.. han var kjekk, og snill og veldig ordentlig samtidig som han hadde en morsom side. og han var faktisk seriøs. snakket med han en stund og vi bestemte oss for å møtes.. vi har noe vært samboere lenge å har det utrolig fint sammen:) så det er håp altså, men kanskje ikke så lett å finne de bra oppi den klyngen med alle raringene ;)

Anonymous poster hash: e5297...77a
  • Liker 2
Skrevet

tull å tøys.. jeg hadde profil på sukker en stund.. ikke fordi jeg var på desperat jakt etter kjæreste men egentlig fordi jeg var litt nysgjerrig og skadet jo ikke å se... så etterhvert deaktiverte jeg hele profilen fordi jeg syntes det var så mange useriøse rare folk der inne... så etter en lang stund satt jeg hjemme en kveld å kjedet meg å gikk inn å aktiverte profilen min igjen, tenkte jeg bare skulle inn å se. å da traff jeg en fyr som var helt annerledes enn de andre.. han var kjekk, og snill og veldig ordentlig samtidig som han hadde en morsom side. og han var faktisk seriøs. snakket med han en stund og vi bestemte oss for å møtes.. vi har noe vært samboere lenge å har det utrolig fint sammen:) så det er håp altså, men kanskje ikke så lett å finne de bra oppi den klyngen med alle raringene ;)

Når det å være kjekk stort sett alltid korrelerer med å være annerledes, seriøs osv i følge kvinners erfaring på nettdating, så sier det heller noe om hvordan dere møter disse mennene, enn hvordan de mennene egentlig er. Selvfølgelig er det lettere å by på seg selv og vise seg frem når en person er imøtekommende og tydlig interessert, enn det er for de mennene som opplever å enten bli møtt på en arrogant måte eller med laber interesse fordi de ikke ser bra nok ut.

Jeg er på sukker og trenger ikke løfte en finger for å komme i kontakt med jentene, og selvfølgelig er jeg hyggelig mot folk som er hyggelig mot meg. Det som irriterer meg er at dere automatisk forventer at jeg som irker så ordentlig og hyggelig liksom skal være interessert i noe annet enn sex med dere og at det er en dårlig holdning. Dere har urealitiske og alt for store krav når det kommer til forventet innsats fra vår side.

Anonymous poster hash: 8d6c1...3cf

Skrevet

Når det å være kjekk stort sett alltid korrelerer med å være annerledes, seriøs osv i følge kvinners erfaring på nettdating, så sier det heller noe om hvordan dere møter disse mennene, enn hvordan de mennene egentlig er. Selvfølgelig er det lettere å by på seg selv og vise seg frem når en person er imøtekommende og tydlig interessert, enn det er for de mennene som opplever å enten bli møtt på en arrogant måte eller med laber interesse fordi de ikke ser bra nok ut.

Jeg er på sukker og trenger ikke løfte en finger for å komme i kontakt med jentene, og selvfølgelig er jeg hyggelig mot folk som er hyggelig mot meg. Det som irriterer meg er at dere automatisk forventer at jeg som irker så ordentlig og hyggelig liksom skal være interessert i noe annet enn sex med dere og at det er en dårlig holdning. Dere har urealitiske og alt for store krav når det kommer til forventet innsats fra vår side.

merkelig at du vet så mye mer om meg enn det jeg gjør? du vet ikke noenting om hva vi forventer? jeg forventet ikke noe mer innsats fra han enn det jeg ville gjøre selv. men de useriøse jeg snakker om er folk som sender deg en melding å spør om bli pulevenner..hallo? det jeg mener var at dette var endelig en som var seriøs..som faktisk ville ha et langvarig forhold med alt som følger med å det var det jeg var på jakt etter..å det fant jeg. :)

Skrevet

Jeg personlig forventer ikke det.Min erfaring så langt er at de som er kjekke ofte ikke er seriøse.

Så da står man ofte tilbake med de sosialt klønete,de upulte og de lite attraktive. De som møter opp på første date med fett hår, stål-ånde og svetteluktende klær og tror dette er normalt.Og etter 1-2 kaffedates tror at ja nå er de i et forhold.

Det blir valget mellom pest og kolera.

• Liker 1
Skrevet

Det vanligste er playere som bevisst leker med andres følelser.

Det tviler jeg ikke på. Jeg bare lurte på hva de har sagt eller gjort, som fikk henne til å konkludere med at de mangler empati.

Skrevet

bare så det er sagt..når jeg sier at han var kjekk så betyr jo selvfølgelig det kjekk i mine øyne... snakker ikke om disse muskelbuntene med sidesleik som tror de er deilige. det er ikke det jeg ser på som kjekk. betyr ikke at alle syntes han er kjekk men det syntes jeg.du skal jo tross alt være tiltrukket av kjæresten din :)

Skrevet

Om det absolutt ikke er noen som passer så bør man kanskje gjøre ennå litt mer selvransakelse. Selv om det er mye rart på nettdating så er det noe rart hvis man aldri finner noen man kunne sett for seg et forhold med. Det er sjelden det er alle andre som har begrensninger.

Anonymous poster hash: adb64...242

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...