Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig/regler for hvem som skal først si "Jeg elsker deg"?

Jeg har vært sammen med en mann i 8 mnd, men ingen har sagt det.

Vennen hans har nevnt det mens kjæresten var til stedet, men jeg tullet det bort, ville ikke gå inn i tema med andre til stedet. Så jeg regner som om jeg ikke hørte det.

Selv tør jeg ikke si det først, selv om jeg er ganske sikker på svaret hans. Men hva om? ... Skummelt.

Så, hvem sa det først i deres forhold? Og hvor tidlig / sent skjedde det?

Vi er 34 og 29 år. Godt voksne. Bor ikke sammen.

Anonymous poster hash: eebc6...811
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa det først, sånn ca 1 uke etter at vi hadde sex første gangen. Hadde kjent hverandre i et par år.

Han sa det vel tilbake en måneds tid senere, husker ikke nøyaktig det var.

Hvis du elsker ham, så si det da vel. Det er ikke noen konkurranse.

Skrevet

Den som føler det først bør si det først...

• Liker 2
Skrevet

Tror nok det kan variere litt ut ifra erfaring og alder også. I mine tidligere forhold tok slikt lenger tid. Man var liksom ikke helt sikker. Ex sa at hun elsket meg etter 3mnd. Min reaksjon var da at jeg ble litt sint fordi jeg mente hun umulig kunne kjenne meg etter så kort tid. Jeg brukte da litt tid før jeg sa det til henne. Veldig mange år etterpå i nytt forhold tok det utrolig kort tid før hun sa det til meg… Men til gjengjeld kunne jeg returnere ordene der og da. Hun er nå min kone…

Skrevet

Jeg sa først at jeg var glad i ham...da fikk jeg tilbake at jeg måtte passe på å holde meg varm fordi det var kaldt ute(?????????????????????) :ler:

Han hvisket at han elsket meg når han trodde jeg sov wub.gif Det var første gangen...nå sier vi det utallige ganger per dag...

Skrevet

Vi hadde bare datet såvidt i 8mndr - og mailet masse like lenge, før vi brått ble samboere. Midt i en elskovsakt et par uker senere, sa jeg "du vet at jeg elsker deg?" og han svarte "Ja -og jeg elsker deg også, jenta mi !"

Men vi begge visste det allerede etter noen få uker etter første date - at vi ikke kunne leve uten hverandre.

Godt voksne - og gift idag <3

Skrevet

På valentinsdagen etter nærmare 1/2 år ilag fekk eg ein hjartesjokolade der det stod "Jeg elsker deg" på. Etter nokre månadar sa eg det til han og etter det seier vi det fleire gongar kvar dag.
Dersom du føler det, sei det! Uansett om han ikkje er klar for å sei det tilbake enda, så er det nok ein fantastisk kjensle at du sei det til han. Både for deg og han :-)

Skrevet

Jeg sa det ganske tidlig til min mann, og han sa det ca et år etter første gangen jeg sa det. Tror som nevnt over at det kan være litt sammenheng med erfaring hvor fort man skjønner at man faktisk elsker noen, og ikke bare er forelsket eller glad i. Jeg hadde et langvarig seriøst forhold bak meg, mens mannen ikke hadde tilsvarende, så jeg visste raskt at det var mannen i mit liv og at jeg elsket han.

Hvis du mener det; si det! Skjønner ikke hvorfor man skal vente og overanalysere hva som kan skje (med mindre man har vært sammen i 1 uke, da er det vel i tidligste laget....).

Skrevet

Begge forholdene jeg har vært i har gutten sagt det først, og egentlig sagt det til meg før jeg følte at jeg var klar for det.

Gjest Wanderlust
Skrevet (endret)

Feil svar: Jeg er sta og nekter å si det først i frykt for at øyeblikket skal bli ubehagelig.

Riktig svar: Si det om du føler det. Om du syns det er ubehagelig, sleng på en "du trenger ikke føle eller si det samme akkurat nå, men jeg ville bare at du skulle vite det".

Endret av Wanderlust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...