Gå til innhold

Legetime - bytte fra minipille til p-pille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte dere ha legetime for å bytte fra minipille til p-pille?

Anonymous poster hash: f80b1...6f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte ha legetime for å bytte fra p-pille til minipille hvertfall. Noen må jo skrive ut den nye resepten din. Og det er kanskje en grunn til at du vil bytte? Det kan jo være greit for legen din å vite om dersom det er fysiske årsaker til byttet? Selv byttet jeg pga migrene, kvalme, blødninger, depresjon osv osv osv... og da er det jo greit å drøfte med legen først.

Anonymous poster hash: 32b25...99d

Skrevet

Alle typer medikamenter som du ikke har fått utskrevet før, må man ha legetime for å få resept på.

Skrevet

Jeg måtte ikke det. Men legesenteret mitt har nettside hvor man kan fornye resepter osv. Bare skrev hvilke jeg ville ha, hvorfor, og hva blodtrykket mitt var så fikk jeg resepten samme ettermiddag. Bytta fra microgynon til cerazette.

Anonymous poster hash: 7f01c...ee1

Skrevet

I utgangspunktet skal man måtte ha en legetime for å få ny medisin, men dersom legen kjenner en og man har normalt blodttrykk og andre verdier, kan det nok skje at man slipper legetime. Kanskje er det nok å snakke med legen på telefon, eller bestille resept på internett/sms. Noen leger skriver jo ut sykemelding over telefon også, selv om man egentlig skal måtte møte til time.

Anonymous poster hash: 47ee9...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...