AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Dere som har hatt en enkel fødsel( normal/ingen komplikasjoner) er dere slank, ung, trener, har sunt kosthold? Leser stadig vekk at overvektige, røykende, usunne kvinner oftere opplever komplikasjoner under fødsel, er det noe i dette? Spesielt tenker jeg på de som er overvektige eller tykke/lubben. Eller handler det om å være godt trent slik at en presser ungen ut uten problemer? Har et inntrykk av at unge slanke (gjerne tenåringer) har de minst kompliserte fødslene, er det noe i dette? Anonymous poster hash: 574d7...e95
tulipaner Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Dere som har hatt en enkel fødsel( normal/ingen komplikasjoner) er dere slank, ung, trener, har sunt kosthold? Leser stadig vekk at overvektige, røykende, usunne kvinner oftere opplever komplikasjoner under fødsel, er det noe i dette? Spesielt tenker jeg på de som er overvektige eller tykke/lubben. Eller handler det om å være godt trent slik at en presser ungen ut uten problemer? Har et inntrykk av at unge slanke (gjerne tenåringer) har de minst kompliserte fødslene, er det noe i dette? Anonymous poster hash: 574d7...e95 om man er svært overvektig så er det ikke uvanlig med høyt blodtrykk, har man veldig høyt blodtrykk over tid så kan blodårene tettes igjen ( dette er jo veldig drastisk ) og får mor utrolig høytblodtrykk under fødsel så blir både mor og barn stresset og barnet får mindre oksygen tilført via blodet osv... men det er nok ikke i alle tilfeller, jeg vet om folk som har en sykelig overvekt og som har hatt helt fine svangerskap og ikke minst fødsler, så er vel ingen mal på det. men det jeg har lest er at kvinne kroppen er faktisk best utrustet til å føde ett barn mellom 17-19 år.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Dere som har hatt en enkel fødsel( normal/ingen komplikasjoner) er dere slank, ung, trener, har sunt kosthold? Leser stadig vekk at overvektige, røykende, usunne kvinner oftere opplever komplikasjoner under fødsel, er det noe i dette? Spesielt tenker jeg på de som er overvektige eller tykke/lubben. Eller handler det om å være godt trent slik at en presser ungen ut uten problemer? Har et inntrykk av at unge slanke (gjerne tenåringer) har de minst kompliserte fødslene, er det noe i dette? Anonymous poster hash: 574d7...e95 Jeg hadde enkel fødsel og var 27 da jeg fødte. Jeg er slank og kostholdet er greit, men er litt for glad i brus og søtsaker. Trener lite, bortsett fra å gå tur en gang i blant og litt yoga. Tror man er bedre rustet til å takle en fødsel hvis man er godt trent, det er jo litt av en maraton man skal gjennom. Anonymous poster hash: accdf...d04
Silfen Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jeg er smellfeit, ingen kondis og føder så enkelt og fort at jordmødre blir satt ut. Sist gang tok det 20 min. Det er som man sier: ingen regel uten unntak.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Har lest at om man er godt trent så er kroppen mer fast i musklene osv, hvilken kan gjøre ting mer stivt under fødsel, og absolutt ikke gunstig. Anonymous poster hash: 7b2f0...516
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Tror ikke det er noen fasit på det der, dessverre. Jeg var 24 da jeg fødte førstemann. Veide ca.60kg (bare lagt på meg det "nødvendige") og spist ok. Drikker mye brus og spiser sjokolade, men baby var gjennomsnittlig stor. Mamma har hatt greie fødsler med alle seks barna, min fødsel endte i hastesnitt. Jeg var utrent og sliten, men om det hadde hatt noe å si om jeg ikke var det vet jeg jo ikke. Baby ble stresset og jeg fikk ikke siste cm åpning så fort som jm ville mtp babyen så da ble det ks på meg...Anonymous poster hash: 14324...a28
ara Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 24. Fødselen gikk fort og uten komplikasjoner. Jeg er lang og slank. Gikk opp 14 kg under svangerskapet og trente ikke. Gikk litt turer. Spiste en god del snop...
Gjest Riskjeks Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde alle forutsetninger for enkle fødsler - slank, brede hofter, god form, sunt kosthold, ukompliserte svangerskap osv. Men hadde rimelige harde fødsler likevel, spesielt den første, som endte med tangforløsning og baby i svært dårlig form da den kom ut. Måtte ha riestimulerende og var lenket til senga osv. Tror ikke det har så veldig mye å si...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Jeg er på den overvektige sida, men har hatt to veldig greie og raske fødsler uten smertelindring. Venninnen min er slank og i mye bedre form, hun har hatt 2 langvarige fødsler med småkomplikasjoner. Tror bare noen har fødekropp uavhengig av kroppsform! Anonymous poster hash: 8812c...454
Dyregod Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Jeg er 28 år, er slank, spiser sunt (lager middag fra bunnen og variert), men jeg spiser også godis, jeg har trent endel før svangerskapet (ingenting i svangerskapet pga bekkenløsning og mye kvalme) og røyker ikke (gjorde det for noen år siden), drikker alkohol for kos og ikke fylla (ikke nå pga amming). Jeg hadde styrtfødsel som gikk bra uten store problemer. Men om det har med sunnhet å gjøre aner jeg ikke. Det skader vel i hvert fall ikke å være sunn da, bra for deg og bra for barnet.
Nerine_ Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Jeg var ung (under 25 alle gangene), spiste normalt sunt, ikke trent og har hatt normale fødsler.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Jeg er smellfeit, ingen kondis og føder så enkelt og fort at jordmødre blir satt ut. Sist gang tok det 20 min. Det er som man sier: ingen regel uten unntak. Du Silfen, du Silfen... Anonymous poster hash: 6ed0c...913
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Jordmor sa til meg at HØYDE svært ofte spiller en stor rolle. Høye kvinner føder i snitt lettere..Anonymous poster hash: 0b1de...c06
FangeLiv Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 Jeg er 1,74 og 64 kg. Fødte lett og greit første gangen (jeg var 24). Var bra trent og spiste veldig sunt i svangerskapet. Fikk ikke føde andre gang (26 år), og fikk ks.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 er godt overvektig og har hatt 2 lette fødsler. nr 1 4timer og nr 2 2timer. Anonymous poster hash: 5d4d8...d1b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Jeg la på meg 30 kg i graviditeten så veide ca 105+- under fødselen. Spiste variert, men også til dels ganske usunt. Trente ikke. Var 20 år. Hadde en lett fødsel, vil jeg tro. 25t totalt, men kun 13 timer aktiv fødsel. 2+ timer pressrier. Helt ok fødsel, når jeg tenker tilbake var det verste at jeg hadde vondt i ryggen Anonymous poster hash: 17136...eb6 Anonymous poster hash: 17136...eb6
Gjest Riskjeks Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 Jordmor sa til meg at HØYDE svært ofte spiller en stor rolle. Høye kvinner føder i snitt lettere..Anonymous poster hash: 0b1de...c06 Lurer på om denne jordmoren har noen vitenskapelige undersøkelser som underbygger dette? Eller er det bare hennes synsing? For min del virker alt dette som rene tilfeldigheter... Med mindre det er mer "ekstreme" forhold, som sykelig overvekt, sykdom/skade hos mor osv. Selv er jeg 173 cm og burde dermed ha født så lett som bare det...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Jeg var ung, slank og veldig sunn, men ikke trent (hadde bekkenløsning så var omtrent stillesittende i 9mnd), hadde lang og tung fødsel. Tror det ligger mer i arv, man har ofte liknende fødsler som sin mor. Har også hørt at høyde er positivt. Og at det å være så trent ikke påvirker fødselen, men man kan komme seg lettere etterpå.Anonymous poster hash: 8c85a...c86
Gjest Keikolina Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Jeg hadde en lettere fødsel da jeg var overvektig om jeg tenker etter. Jævlig lav er jeg å.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå