Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ikke helt klart å bestemme meg om jeg skal gjøre det slutt, men jeg er redd det er eneste utveien for meg.

Har desverre ingen følelser for min samboer, selv om jeg skulle ønske jeg hadde. Han er en fantastisk person, og desverre tror jeg at jeg aldri finner en som kommer til å behandle meg så bra og en så forståelsesfull mann som han. Men jeg må sannsynligvis slå opp.

Men, hvordan gjør jeg det lettest mulig? Vi er samboere, men han bor i min leilighet. Nå er leiemarkedet fullt av studenter som trenger plass å bo, så er redd det blir så mye styr for han å finne en ny boplass. Familiene våre er langt vekke, ikke et alternativ å være der.

Også deler vi en bil, men den har vi fått låne av min søster. Han har firmabil, men den er egentlig ikke til privat bruk.

Han har et lite lån, børr jeg vente til det er betalt ned, slik at han har mer til rådighet når han flytter?

Dette er kjempevanskelig for meg.

Anonymous poster hash: e05bf...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner ikke helt hvorfor du må slå opp når han er så fantastisk og dere har det så bra og det er så vanskelig for deg? Det er utrolig mange som går gjennom tørketider i forholdet, og han der beskriver du jo som en keeper.

Skrevet

Du skal iallefall ikke si "kanskje vi kan finne tilbake i fremtiden...." Det er det dummeste.

Enten, et klart stopp, eller ei.

Anonymous poster hash: 61569...d1a
Skrevet

jeg skjønner ikke helt hvorfor du må slå opp når han er så fantastisk og dere har det så bra og det er så vanskelig for deg? Det er utrolig mange som går gjennom tørketider i forholdet, og han der beskriver du jo som en keeper.

Han er en keeper, men når jeg ikke har andre følelser enn vennskapelige eller sånn behagelige følelser, så vet jeg ikke om det er verdt det. Tørkeperipden startet knappe 6 måneder etter at vi ble sammen og har vart i 1,5 år. Jeg er bare 23 år gammel, har enda så mye foran meg.

Også synes jeg at han fortjener noen som elsker han.

Anonymous poster hash: e05bf...47c

Skrevet

Si det på en så rolig og voksen måte som du klarer, ikke i løpet av en krangel eller noe. Vær ærlig på hvorfor du slår opp, ikke finn på masse tull for å "rettferdiggjøre" bruddet (type beskyldninger, etc). Vær bestemt og pass på at du ikke forlater ham med et håp om at det kanskje kan bli noe i mellom dere igjen i fremtiden, det ville være direkte stygt gjort. Vær 100% sikker før du slår opp...

Det er absolutt ikke noe moro å gjøre det slutt med noen, så jeg regner med at du har tenkt nøye gjennom det. Husk, når det er gjort er det høyst sannsynlig ingen vei tilbake.

Skrevet (endret)

Husk:

- Han kan takle det. Idet minste burde han kunne takle det, ettersom både menn og kvinner må takle avvisning.

- Han vil vite sannheten. Han vil kun være sammen med deg dersom følelsene går begge veier. Du ville ikke vært sammen med en mann som var likegyldig og holdt deg der for regelmessig sex; han vil heller ikke være sammen med en kvinne som ikke vil være med ham.

- Ikke kast bort tid. Han vil heller tilbake på markedet så snart som mulig, og det bør du også.

- Hvis han er emosjonelt involvert, vil han sannsynligvis bli sint. Menn responderer mer med sinne enn tristhet når de blir avvist; vær forberedt på det.

- Det finnes ingen metode for å gjøre bruddet lettere. Når du dumper noen, sier du faktisk at vedkommende ikke er god nok for deg og ingen bullshit du pakker det inn i kan skjule det. Å si "jeg er så glad i deg men..blabla" er unødvendig. Pløy igjennom og få frem budskapet.

- Ikke vær vag eller kom med unnskyldninger.

- Ikke bli overrasket om han pusher litt eller prøver å overbevise deg om å bli. Menn er rasjonelle så en rasjonell tankegang fungerer på dem og de tror det ofte går begge veier. Følelsene dine er ikke der og sånn er det. Repeter at det er over.

Endret av Marie90
Skrevet

Det er mange som jakter på forelskelsen. Nå sier jeg ikke at det er tilfellet her, men mange klarer aldri å slå seg til ro i et forhold, fordi forelskelsen forsvinner. Det de ikke ser er at den kan ha gått over til noe sterkere.

Skrevet (endret)

.

Endret av Slither
Skrevet (endret)

Jeg forstår så innmari godt hva du går gjennom, TS. Jeg kunne skrevet nøyaktig det samme selv, bortsett fra at det er han som eier og jeg som har flytta inn...

Jeg har dessverre ingen konstruktive forslag å komme med, hodet mitt er rotete nok som fra før. Men vet hva du går gjennom, og det er en superkjip situasjon..

Jeg for min del har valgt å bli boende i leilighten en stund til, da boligmarkedet er på trynet midt i semesteroppstart.

Håper du betaler leie... Du utnytter en fyr du skal gjøre det slutt med.

Endret av Tidus
  • Liker 1
Skrevet

Håper du betaler leie... Du utnytter en fyr du skal gjøre det slutt med.

Ikke at dette er din business i det hele tatt, men ja - jeg betaler leie. Og vi har blitt enige om dette i fellesskap.

Skrevet

Ikke at dette er din business i det hele tatt, men ja - jeg betaler leie. Og vi har blitt enige om dette i fellesskap.

Ingenting er noen sin business. Men det hjelper lite på et diskusjonsforum.

Og nå sier du jo at du er i en annen situasjon enn TS, hvor dere har kommet til enighet? Eller er det leia dere er enige om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...