Kitterz Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei. Kjøpe en plante for en uke siden, og hun i butikken nevnte at den skulle vannes en gang i uken med ca. 2 dl. Hun virket dog ganske usikker, så jeg tenkte jeg skulle høre om noen her har noen innspill. Da jeg sjekket den i sted, merket jeg at noen få av bladene så ut som de hadde visnet helt på tuppen. Jeg kunne liksom "knekke" av helt ute på tuppene. Vil dette si at den er vannet for lite? Stakk fingeren ned i jorden, og den var relativt fuktig i midten.
Nefarian Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Denne planten bør få "tørke opp" i jorda mellom hver vanning, men jeg ville vel vannet den med nærmere 3 dl. hver gang. Nå har det også litt å si hvor varmt det er inne, og om den står i sola. Kan grunnen til at den har visnet i tuppene være at den står litt lenge i sollys? Disse plantene liker lys men er ikke så glade i direkte sol.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Enig med Nefarian vil bare legge til at om det er de nederste bladene som visner så er det helt naturlig for denne planten - er vel en slags palme variant? Etterhvert som den vokser vil de nederste bladene falle av, så stilken oppover får de "taggete" merkene. Anonymous poster hash: 0b059...c1a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Legger til enda en ting Om de nye skuddene/stilkene oppover begynner å bli veldig lange, så kan du kutte dem. Da vil det komme ut nye skudd på kuttstedet etterhvert. Sånn som på den laveste stilken der Anonymous poster hash: 0b059...c1a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Jeg har en slik og den får vel en 4-5 dl en gang i uka. Har hatt den i noen år nå, og den trives med det. Om sommeren trapper jeg opp til 1-2 ganger i uka. Den trives med å tørke opp mellom, men du ser det på den om den blir for tørr, da henger den litt med bladene. At den har visnet litt i tuppene er nok enten fordi du har flyttet den eller pga for mye direkte sol. Anonymous poster hash: 4e738...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå