AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 ..helga etter drar han på hyttetur med nye kjæresten. Jeg er ikke sjalu (det var jeg som gjorde det slutt etter fem år), og jeg ønsker ham alt godt, men hvor dypt stikker det egentlig disse flosklene som mannfolka kommer med? Jeg kjenner at jeg mister litt troen på kjærlighetserklæringene, når det er så lettvint å gå videre. Hvor mye skal man tro på? Anonymous poster hash: 1e56d...a5d 1
Gjest Lille-pus Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Det er ulike måter å forsøke å håndtere en sorg over å ha blitt dumpet på... Jeg kjenner ham ikke, men ser ikke bort fra at han forsøker å håndtere sorgen ved å engasjere seg i en rebound. Hva er det du hadde ønsket han nå gjorde? Hadde du ønsket han skulle være alene i sin forsøk på å håndtere en sorg han nå føler over å ha blitt forlatt av deg? Ligger det en liten følelse av å ikke ha vært så viktig for ham som din egen selvfølelse skulle ønske? Det du kaller floskler er for noen så ekte som de kan få blitt... for andre er de lettere å si til noen... - det er med andre ord veldig personavhengig, ikke kjønnsavhengig. 5
Gjest pilldorf Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Det beste er nok å være en smule kynisk og ikke tro på alt hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Det er ulike måter å forsøke å håndtere en sorg over å ha blitt dumpet på... Jeg kjenner ham ikke, men ser ikke bort fra at han forsøker å håndtere sorgen ved å engasjere seg i en rebound. Hva er det du hadde ønsket han nå gjorde? Hadde du ønsket han skulle være alene i sin forsøk på å håndtere en sorg han nå føler over å ha blitt forlatt av deg? Ligger det en liten følelse av å ikke ha vært så viktig for ham som din egen selvfølelse skulle ønske? Det du kaller floskler er for noen så ekte som de kan få blitt... for andre er de lettere å si til noen... - det er med andre ord veldig personavhengig, ikke kjønnsavhengig. Det ser ikke ut til å være en rebound - de er fortsatt sammen etter et drøyt halvår. Det er vel ikke så mye om hva jeg ønsker at han gjorde, men å prøve å forstå hva han gjør. Jeg forstår ikke at det er så lett å gå videre til en ny, etter å ha øst ut kjærlighetserklæringer helga før. Føler vel at sorgen ikke stikker så dypt likevel da, kanskje? Var det bare noe han sa for å slippe hasselet med et brudd? Det er godt mulig det er personavhengig og ikke kjønnsavhengig, men jeg har inntrykk av at dette skjer oftere ene veien. Anonymous poster hash: 85af0...088
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Jeg er ikke sjalu (det var jeg som gjorde det slutt etter fem år), og jeg ønsker ham alt godt, men hvor dypt stikker det egentlig disse flosklene som mannfolka kommer med? Anonymous poster hash: 1e56d...a5d Eksdama sa tilsvarende til meg, og da holdt hun på å bestille seg ferietur med fyren hun skulle dumpe meg for. Mister ikke troen på damer av den grunn. Dette kan forøvrig fint handle om en litt usunn, men forståelig, måte å takle bruddet på. Om han allerede hadde noe gående med henne kunne jeg forstått reaksjonen din, men dette er jo en veldig klassisk reaksjon på et brudd.Anonymous poster hash: 5bc3b...c50 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Det beste er nok å være en smule kynisk og ikke tro på alt hvert fall. Jepp. Men når blir man for kynisk? Har vært borti dette noen ganger nå, og kjenner at terskelen for å ta menn på alvor begynner å høy. Anonymous poster hash: 85af0...088 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Eksdama sa tilsvarende til meg, og da holdt hun på å bestille seg ferietur med fyren hun skulle dumpe meg for. Mister ikke troen på damer av den grunn. Dette kan forøvrig fint handle om en litt usunn, men forståelig, måte å takle bruddet på. Om han allerede hadde noe gående med henne kunne jeg forstått reaksjonen din, men dette er jo en veldig klassisk reaksjon på et brudd.Anonymous poster hash: 5bc3b...c50 Er det? Jeg kjenner meg ikke helt igjen. Hvis jeg har blitt dumpet trenger jeg litt tid på meg til å få det gamle på avstand, slik at jeg kan åpne meg på nytt. Anonymous poster hash: 85af0...088
Gjest pilldorf Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Jepp. Men når blir man for kynisk? Har vært borti dette noen ganger nå, og kjenner at terskelen for å ta menn på alvor begynner å høy. Anonymous poster hash: 85af0...088 Kan aldri bli for kynisk. Men det avhenger av hvem det er som sier det. Og hvilke inntrykk en har av vedkommende.
I Grosny Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 ..helga etter drar han på hyttetur med nye kjæresten. Jeg er ikke sjalu (det var jeg som gjorde det slutt etter fem år), og jeg ønsker ham alt godt, men hvor dypt stikker det egentlig disse flosklene som mannfolka kommer med? Jeg kjenner at jeg mister litt troen på kjærlighetserklæringene, når det er så lettvint å gå videre. Hvor mye skal man tro på? Anonymous poster hash: 1e56d...a5d Først vil jeg bare understreke det den fine, kloke pusen har sagt. Mange har det nemlig slik at når de blir kastet ut av ett vesentlig kjærlighetsforhold så trenger de veldig sterkt å varme seg. Det er naturlig å binde kjærlige forbindelser veldig fort. Når vi er i kjærlighetssorg så kan vi være veldig ustabile, og absolutt i heiteste laget. Brudd er en stor krise, og folk håndterer krisa forskjellig. I krisa ligger det også energi. Vanvittig sterk energi. Positive mennesker bruker gjerne denne energien til å komme seg ett skritt videre, og kanskje til vill og hemningsløs flørting. Ett brudd er ikke bare en avslutning på noe som har vært fint, det er også en ny start. Starten på en ny epoke eller tidsalder.
Petra75 Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Først vil jeg bare understreke det den fine, kloke pusen har sagt. Mange har det nemlig slik at når de blir kastet ut av ett vesentlig kjærlighetsforhold så trenger de veldig sterkt å varme seg. Det er naturlig å binde kjærlige forbindelser veldig fort. Når vi er i kjærlighetssorg så kan vi være veldig ustabile, og absolutt i heiteste laget. Brudd er en stor krise, og folk håndterer krisa forskjellig. I krisa ligger det også energi. Vanvittig sterk energi. Positive mennesker bruker gjerne denne energien til å komme seg ett skritt videre, og kanskje til vill og hemningsløs flørting. Ett brudd er ikke bare en avslutning på noe som har vært fint, det er også en ny start. Starten på en ny epoke eller tidsalder. Mnjo.... Men på den annen side - hvis jeg hadde truffet en kar nå, som fortalte meg at han akkurat har blitt dumpet av eksen, ville jeg ha blitt rimelig skeptisk. Jeg tenker kanskje at man blir litt...grunn?...hvis man så lett går fra et seriøst forhold til et annet.
I Grosny Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 (endret) Mnjo.... Men på den annen side - hvis jeg hadde truffet en kar nå, som fortalte meg at han akkurat har blitt dumpet av eksen, ville jeg ha blitt rimelig skeptisk. Jeg tenker kanskje at man blir litt...grunn?...hvis man så lett går fra et seriøst forhold til et annet. Skeptisk? Hvorfor? Fordi han er så kokende ustabil at han kan hoppe på hvem som helst? Eller fordi han er så kokende ustabil at han kan hoppe tilbake på x når som helst? Jeg tror at situasjonen og følelsene rett etter brudd er svært ustabile, men at de som er der har oppriktige og ærlige følelser, som kan være helt på bærtur. Selv har jeg aldri vært nærmere en tilstand av fullstendig galskap enn jeg var rett etter bruddet med ei dame jeg var veldig glad i. Endret 3. september 2013 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Og hva vil du at han skal gjøre når du gjorde det slutt med han? Gå og sørge i månedsvis? Og det at han fant seg fort en ny kjæreste betyr ikke at han ikke var glad i deg og ikke mente det han sa til deg. Personlig synes jeg det hadde vært rart om man beundret et menneske som dumpet en, i lang tid etter bruddet. Han er ferdig med deg og har valgt å gå videre. Og tydeligvis har han vært heldig og truffet ei hyggelig dame som han trives sammen med. Du er ikke den eneste i verden, det finnes flere fisker i havet. Og han ser det. Anonymous poster hash: e299f...e90 2
Petra75 Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Skeptisk? Hvorfor? Fordi han er så kokende ustabil at han kan hoppe på hvem som helst? Eller fordi han er så kokende ustabil at han kan hoppe tilbake på x når som helst? Jeg tror at situasjonen og følelsene rett etter brudd er svært ustabile, men at de som er der har oppriktige og ærlige følelser, som kan være helt på bærtur. Selv har jeg aldri vært nærmere en tilstand av fullstendig galskap enn jeg var rett etter bruddet med ei dame jeg var veldig glad i. Ser at jeg plutselig ikke var anonym lenger... Men hvordan vet man hva som er galskap og hva som er ekte følelser? En ting er å inngå en flørt med en ny etter et brudd - det skjer vel de beste av oss. Men når man går inn i et nytt, seriøst og langvarig forhold etter noen få uker, det sier meg at følelsene ikke stikker så dypt - og at man er litt "slepphendt" med å uttrykke følelser?
I Grosny Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 ..helga etter drar han på hyttetur med nye kjæresten. Jeg er ikke sjalu (det var jeg som gjorde det slutt etter fem år), og jeg ønsker ham alt godt, men hvor dypt stikker det egentlig disse flosklene som mannfolka kommer med? Jeg kjenner at jeg mister litt troen på kjærlighetserklæringene, når det er så lettvint å gå videre. Hvor mye skal man tro på? Anonymous poster hash: 1e56d...a5d MIstenker du at han på slutten har gitt deg løgnaktige komplimenter? Eller at han i dumpingsøyeblikkets desperasjon har løyet om hvor mye han elsket deg bare fordi han ikke ville miste deg? Tror du at han egentlig begynte å bli litt lei av deg når han begynte å merke at du likte han mindre og mindre?
Petra75 Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 Og hva vil du at han skal gjøre når du gjorde det slutt med han? Gå og sørge i månedsvis? Og det at han fant seg fort en ny kjæreste betyr ikke at han ikke var glad i deg og ikke mente det han sa til deg. Personlig synes jeg det hadde vært rart om man beundret et menneske som dumpet en, i lang tid etter bruddet. Han er ferdig med deg og har valgt å gå videre. Og tydeligvis har han vært heldig og truffet ei hyggelig dame som han trives sammen med. Du er ikke den eneste i verden, det finnes flere fisker i havet. Og han ser det. Anonymous poster hash: e299f...e90 hehe, jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er den eneste i verden. Og den nye dama er hyggelig, bevares. Det jeg reagerer på er at det er så lett å gå fra ett samboerskap til et nytt på under en måned.
Petra75 Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 MIstenker du at han på slutten har gitt deg løgnaktige komplimenter? Eller at han i dumpingsøyeblikkets desperasjon har løyet om hvor mye han elsket deg bare fordi han ikke ville miste deg? Tror du at han egentlig begynte å bli litt lei av deg når han begynte å merke at du likte han mindre og mindre? Jeg mistenker at han har løyet om følelsene sine, og at han ikke elsket meg i det hele tatt, men prøvde seg med det for at det var mest behagelig å unngå brudd.
I Grosny Skrevet 3. september 2013 #17 Skrevet 3. september 2013 Ser at jeg plutselig ikke var anonym lenger... Men hvordan vet man hva som er galskap og hva som er ekte følelser? En ting er å inngå en flørt med en ny etter et brudd - det skjer vel de beste av oss. Men når man går inn i et nytt, seriøst og langvarig forhold etter noen få uker, det sier meg at følelsene ikke stikker så dypt - og at man er litt "slepphendt" med å uttrykke følelser? Galskap er vel ekte følelser, men ganske så flyktige og ustabile. Man kan anta at folk er mer ustabile enn normalt rett etter ett brudd dersom det var sterk kjærlighet. Er det ett kaldt brudd der kjærligheten har dødd på forhånd så oppstår det neppe galskap, og vedkommende vil være rolig og reflektert.
Gjest pilldorf Skrevet 3. september 2013 #18 Skrevet 3. september 2013 Vel. Det er nok bedre å gå fort videre, enn å aldri komme seg videre.
Petra75 Skrevet 3. september 2013 #19 Skrevet 3. september 2013 Vel. Det er nok bedre å gå fort videre, enn å aldri komme seg videre. Enn å aldri komme seg videre, ja, men jeg syns noen få uker er litt i overkant fort
I Grosny Skrevet 3. september 2013 #20 Skrevet 3. september 2013 Jeg mistenker at han har løyet om følelsene sine, og at han ikke elsket meg i det hele tatt, men prøvde seg med det for at det var mest behagelig å unngå brudd. Hva elsket han da? Pengene dine? Nabolaget? Boligen? Bilen? Vennskapet? Vanene? Hun nye dama, er hun enda rikere? Var han en kosemann, eller en pengeelsker? Det må jo ha vært grunner til at han ikke ønsket å bryte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå