Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alle sier de vil ha en snill partner, men jeg lurer litt på hva folk ligger i ordet snill i den konteksten.

Vil man at bare skal være snill med alle folk, eller bare partneren sin?

Endret av .-L-.
Videoannonse
Annonse
Gjest Wilhelmine
Skrevet (endret)

Hyggelig, god folkeskikk, ærlig, stiller opp for deg, og ikke er egoistisk, sint, frekk og kravstor. Når det er sagt, har alle lov til å ha dårlige dager, men det er totalsummen som spiller noen rolle :)

Vil at folk skal være hyggelig mot de fleste, og kunne forholde seg til folk de ikke egentlig liker uten å lage sur stemning.

Edit: Skrivefeil

Endret av Wilhelmine
Gjest pilldorf
Skrevet

Godt spørsmål.

Jeg lurer litt på dette selv.

Skrevet

en snill person kan være så mye, det. det kommer til og med litt an på hva den andre parten regner som snill. ikke sikkert du og jeg er enige der.

men det ene og utrolig viktige punktet er vel allikevel at en snill person ikke har behov om å informere til enhver tid om hvor snill denne er. men heller lar det være opp til omgivelsene å bedømme.

Skrevet

For meg er en snill person en som behandler andre - mennesker, dyr, natur, ... med respekt. En som prøver å gjøre ting for at andre (men også personen selv) skal ha det bra uten å legge seg flat/utslette seg selv.

Snill bare mot partner/"den innerste kretsen" er ikke snilt i min verden :)

Skrevet

Når folk spør om hunden er snill, så mener de ofte om den biter. Hvis jeg skal bruke ett ord på "snill" så må det bli "omtenksom".

Så spørs det da om en snill partner på sikt er den beste for deg.

Jeg tenker selv på mennesker jeg kjenner som veldig tydelig viser sympati for andre. De blir lett oppfattet som snille. Det er da lett å gå i fellen og tro at disse personene er meget empatiske. Noe som ofte ikke er tilfelle.

Skrevet

Snill, det er man når man bryr seg oppriktig om andre mennesker og handler ut i fra det, uavhengig av hva man selv får ut av det.

Det innebærer at man ikke bare er snill mot partner for å beholde denne, kolleger for å stille seg selv i et godt lys, eller venner for å slippe å være alene.

Oppriktig snillhet har ikke rom for feighet og bjørnetjenester, men søker rettferdighet og mot.

Anonymous poster hash: 5dd24...14b
  • Liker 1
Skrevet

Men, hvis jeg er rettferdig i mine øyne, trakker jeg ofte over andres meninger eller verdier, fordi de har en annen oppfatning enn meg av hva som er riktig eller rettferdig.

Synes denne er vanskelig jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...