AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 2-åringen har fått lus, og vi vurderer nå hvilke tiltak som kan funke best. Det er nesten umulig å få han til å sitte i ro, slik at man får gått nøye igjennom håret med lusekam. Så derfor vurderer vi å barbere hodet hans, slik at håret blir ca 1/2 cm (Han har hatt det så kort før, så jeg vet han kler det ). Men kan man være helt sikker på at lusene som evt kommer over på/inni maskinen dør? Vil ikke risikere at nestemann som bruker maskinen får lus.... Kan man evt legge barbermaskinen i fryseren, eller tåler den ikke det? Har dere ellers gode tips, så kom gjerne med dem! Anonymous poster hash: 53542...4d9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Glemte å si at vi selvfølgelig skal bruke lusemiddel i håret også TS Anonymous poster hash: 53542...4d9
Marsipan Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Barberer du, trenger du ikke bruke kjemikalier Lusa dør etter maks 48 timer hvis den ikke sitter i en hodebunn, så det er ingen fare med maskinen. 1
Pria Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Bare barber du. Og hold han unna unger med lus.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Eller kjøp en elektrisk lusfjerner, så slipper du både barbering og kjemikalier i hodet. Den ligner litt på en barbermaskin, bortsett fra at den ar små kammer, og ikke kniver. Avgir elektriske støt som dreper lusa når den kommer over dem. Jeg kjøpte min i helsekostforretning, og ga rundt 300 kr for den, tror jeg. Den har betalt seg mange ganger! Funker som bare det, og jeg er veldig glad for å slippe sterke kjemikalier som svir i barnas hodebunn. Anonymous poster hash: 4fb54...d77 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Eller kjøp en elektrisk lusfjerner, så slipper du både barbering og kjemikalier i hodet. Den ligner litt på en barbermaskin, bortsett fra at den ar små kammer, og ikke kniver. Avgir elektriske støt som dreper lusa når den kommer over dem.Jeg kjøpte min i helsekostforretning, og ga rundt 300 kr for den, tror jeg. Den har betalt seg mange ganger! Funker som bare det, og jeg er veldig glad for å slippe sterke kjemikalier som svir i barnas hodebunn. Anonymous poster hash: 4fb54...d77 Oj, så smart! Hvor kjøpte du den?Anonymous poster hash: a0141...078
Marsipan Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Eller kjøp en elektrisk lusfjerner, så slipper du både barbering og kjemikalier i hodet. Den ligner litt på en barbermaskin, bortsett fra at den ar små kammer, og ikke kniver. Avgir elektriske støt som dreper lusa når den kommer over dem. Jeg kjøpte min i helsekostforretning, og ga rundt 300 kr for den, tror jeg. Den har betalt seg mange ganger! Funker som bare det, og jeg er veldig glad for å slippe sterke kjemikalier som svir i barnas hodebunn. Anonymous poster hash: 4fb54...d77 -og all den lusa som sniker seg unna legger nye egg og/eller krabber over på andre barn. Anbefales ikke! 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Oj, så smart! Hvor kjøpte du den?Anonymous poster hash: a0141...078 Tror det var Life helsekost som hadde den da jeg kjøpte den. -og all den lusa som sniker seg unna legger nye egg og/eller krabber over på andre barn. Anbefales ikke! Tull og tøys, hvor har du det fra? Vi har hatt noen runder med lus opp igejnnom årene, og det er den som har funket best av alt vi har brukt her. Har også anbefalt den til venner, som er like fornøyde. Hver gang kammen gres over en levende lus, kommer en pipelyd. Man skal gre helt til det er slutt på pipelyder, og da er all levende lus død. Behandlingen skal gjentas med jevne mellomrom over et par uker, mener jeg å huske (lenge siden lus her nå, heldigvis!). Gjør man det ikke riktig er det klart det ikke virker som det skal, men det gjelder jo for all lusbehandling. Anonymous poster hash: 4fb54...d77 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Tror det var Life helsekost som hadde den da jeg kjøpte den. Tull og tøys, hvor har du det fra? Vi har hatt noen runder med lus opp igejnnom årene, og det er den som har funket best av alt vi har brukt her. Har også anbefalt den til venner, som er like fornøyde.Hver gang kammen gres over en levende lus, kommer en pipelyd. Man skal gre helt til det er slutt på pipelyder, og da er all levende lus død. Behandlingen skal gjentas med jevne mellomrom over et par uker, mener jeg å huske (lenge siden lus her nå, heldigvis!). Gjør man det ikke riktig er det klart det ikke virker som det skal, men det gjelder jo for all lusbehandling. Anonymous poster hash: 4fb54...d77 Da må du i så fall drepe all lur- vente til eggene klekkes - så drepe de nyklekte lusene før de parrer seg og legger nye egg. Ville tro at et lusemiddel pluss lusekam ville holde. Man trenger ikke barbere alt håret...Anonymous poster hash: 0d02c...d9b
Gjest Riskjeks Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Barbering er et veldig godt alternativ til lusemiddel for små barn. Bare det er kortere enn 0,5 cm trenger du ikke gjøre annet enn barbering! 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Hadde samme problem for et par år siden, kjøpte nullus på nett. Nullus.no. Blander den i sjampo og superlett å bli kvitt alle lus. Mye bedre enn alle andre produkter jeg har prøvd:)Anonymous poster hash: 4cb8c...e1c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Da må du i så fall drepe all lur- vente til eggene klekkes - så drepe de nyklekte lusene før de parrer seg og legger nye egg. Ville tro at et lusemiddel pluss lusekam ville holde. Man trenger ikke barbere alt håret...Anonymous poster hash: 0d02c...d9b Jeg har også brukt denne, med stor suksess. Jeg tror da den dreper luseggene også? Jeg brukte den ihvertfall annenhver dag den første uka, så to ganger den neste uka, og alt ble borte. Dette har jeg gjort hver gang jentene har hatt lus, og jeg har aldri opplevd at lusen ikke har latt seg utrydde i løpet av de 14 dagene. Anonymous poster hash: 154ad...cb0 1
Erica❤ Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Du kan bruke luseshampo. Mens han har det i kan han plaske rundt i badekaret
Gjest Riskjeks Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Du kan bruke luseshampo. Mens han har det i kan han plaske rundt i badekaret Lusesjampo virker ikke mer enn vanlig sjampo etter min erfaring...
Erica❤ Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Lusesjampo virker ikke mer enn vanlig sjampo etter min erfaring... Det funket på min datter med kjempe langt o tjukt hår... Kanskje det kommer ann på type? Vi kjøpte vår på apoteket. Men tror kanskje vi tokk to dager på rad.
La Guapa Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Linicin kveler lusa uten giftig kjemi og er supereffektiv !!!!!!! Anbefales.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Linicin kveler lusa uten giftig kjemi og er supereffektiv !!!!!!! Anbefales. Hvilken type linicin har du brukt? De hadde to ulike typer på apoteket (shampo og en annen som jeg ikke husker hva het). Tenker ikke på den forebyggende sprayen. Anonymous poster hash: 53542...4d9
Gjest Marmot Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Barbering er et veldig godt alternativ til lusemiddel for små barn. Bare det er kortere enn 0,5 cm trenger du ikke gjøre annet enn barbering! Betyr det at jeg ikke trenger å bekymre meg for sønnen min som har så kort hår, nå som det er lusevarsel i barnehagen vår? Vi fikk med skriv hjem om at vi må gre gjennom håret, men det er ikke hår å gre gjennom.
Gjest Riskjeks Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Betyr det at jeg ikke trenger å bekymre meg for sønnen min som har så kort hår, nå som det er lusevarsel i barnehagen vår? Vi fikk med skriv hjem om at vi må gre gjennom håret, men det er ikke hår å gre gjennom. Du trenger ikke bekymre deg da nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå