Gå til innhold

Lang kjole til bryllup på salg NÅ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i et bryllup på lørdag. Tok en titt på invitasjonen nå (lenge siden sist) og ser til min forskrekkelse at det jo er dresscode mørk dress/lang kjole. Hadde bare bitt meg merke i mørk dress, og da går det jo fint med mine pene knelange. Men - lang kjole eier jeg ikke. Bruker det heller aldri, og føles derfor veldig bortkastet å hastekjøpe en ny dyr lang kjole. Derfor: Noen forslag til steder med salg nå, evt med billige lange kjoler?

Og mørk dress/lang kjole - hva er egentlig det for slags dresscode...? :(

Anonymous poster hash: 5dbce...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Coast eller Monsoon hvis du er i Oslo-området. Kanskje har du tid til å få noe i posten fra eks. Nelly hvis du bestiller i dag.

Litt merkelig kleskode, ja! Lang kjole er jo egentlig bare kleskoden ved galla...

Skrevet

Høres ut som en egenmiks av kleskoder i grunnen... Sikkert en brud som ønsker at damene skal ha lange kjoler, men som synes at det blir i overkant at mennene kommer i smoking?

Anyways - ang kjole til deg på kort varsel. Har du noen venninner, søstre, kusiner, tanter, svigerinner som kan ha noe sånt i skapet og som kan passe til deg? Jeg tror jeg ville startet der. Lagt ut en forespørsel i FB-statusen, eller sendt sms til alle aktuelle kandidater. Dernest ville jeg sjekket de som Anubiel nevner, om du befinner deg i nærheten av Oslo, eller rett og slett bruktbutikker? Har sett mange flotte lange kjoler på f.eks Fretex.

Er en god del fine på Zalando også, som ikke koster skjorta ( :fnise: ). Kanskje du kan få det sendt som ekspress så du er sikker på å få det i tide? :)

Skrevet

Nelly pleier å levere veldig raskt. Jeg har alltid fått pakken etter maks 4 dager. Men det blir vel litt for risky.

Gå innom Floyd, der er det mange kjoler (men du risikerer å ha lik kjole som noen). Mango har også lange kjoler. Og Oasis.

Anonymous poster hash: 20a69...9a5
Skrevet

Asos.com har hurtiglevering

Skrevet

TS

Takk for tips dere. Hadde en runde i butikker i går uten å lykkes. Det er virkelig ikke sesongen for lange penkjoler. De fleste har ikke, og på de rene kjolebutikkene der det finnes koster det mye penger - spesielt med tanke på kun en gangs bruk. Argh...!

Skrevet (endret)

Men var du innom bruktbutikker og Fretex? Nå vet jeg ikke hvor du bor, men med "en runde i butikker" høres det ut som du bor på et relativt stort sted. Da er det garantert en Fretex der, og evt andre bruktbutikker. I denne situasjonen, er det kanskje det beste alternativet du har - hvis du da ikke kjenner noen du kan få låne kjole av?

Til slutt, har du sjekket på Finn? Om noen i nærheten av deg kan ha en lang selskapskjole de prøver å få solgt?

Edit: nå gjorde jeg et kjapt søk på Finn; tok utgangspunkt i at du bor i nærheten av (eller i) Oslo, og fikk mange treff. Her er noen av de:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43739548

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41818757

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43804420

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43742972

Dette er bare noen få av de som lå der - gjør et søk, så kanskje du gjør et kupp ;)
Lykke til!

Endret av Adriane
Skrevet

Og mørk dress/lang kjole - hva er egentlig det for slags dresscode...? :(

Skal du i mitt bryllup :knise:

Jeg skrev nesten det samme, men jeg skrev smoking/mørk dress/lang kjole.

Har lyst til at gjestene pynter seg, men syntes det ble for drøyt å forlange at mennene som ikke eier smoking skulle gå til innkjøp av det. En lang penkjole derimot er det vel uansett greit å ha for damene tenkte jeg, og hvis man bestiller dette på nett er jo ikke prisen så ille heller.

Du fikk mange gode tips av Ariadne da, spesielt hun på Fetsund så jo ut til å ha stort utvalg. Finner du absolutt ingenting går det jo også an å ringe bruden (meg?) og forklare situasjonen. Jeg kommer i alle fall ikke til å få nervøst sammenbrudd hvis ikke absolutt alle damene har fotsid kjole!

Anonymous poster hash: 831f6...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...