AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg har langt hår som tidligere var tykt, men som ble en del tynnere etter jeg fikk datteren min for 7 år siden. Her en dag fikk jeg nærmest sjokk da jeg skulle se hvordan klærne så ut bakfra i speilet. Når jeg da også så bakhodet mitt hadde håret lagt seg mer rett ned enn jeg vanligvis har det og det så ut som jeg var skallet midt på hodet. Det har aldri vært i nærheten av å være SÅ tynt. Nå må jeg være veldig nøye med hvordan håret ligger og spraye det slik at det ligger mer til siden enn rett ned. Har til og med vært folk som har sagt til meg "når håret ditt ligger sånn, ser det ut som du nesten er skalla" Hva i all verden kan jeg gjøre? HJELP Anonymous poster hash: 78617...cff
Gjest Arch Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Vitaminer. Dersom du mister så mye hår ville jeg dratt til legen for å ta blodprøver å se om det er noen mangler. Uansett skader ikke multivitamin.
ArchAngel Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jeg har slitt med håravfall i ca. ett år (etter fødsel). Marine Matrix hjalp for min del. Kjøpte tre pakker av den intensiv kuren, og håravfallet avtok, samtidig som det satte i gang hårveksten av nytt hår. Marine Matrix er dyrt, så jeg har nå kjøpt tilsvarende produkt fra Iherb.com har ikke sett noen umiddelbar forskjell med dette; men bare brukt det i noen dager. Fins også kosttilskudd for hår med B vitaminer. Ikke prøvd disse, men de koster ikke så mye at jeg ikke ville prøvd dersom jeg hadde hatt dine problemer. Prøv også Kerastase Bain Spesifique Prevention serien. Den kan kjøpes ganske rimelig igjennom Blivakker.no Siste stanse er en tur til legen. Det finnes en medisin for håravfall, men tror den koster bortimot tusen kroner for én månedes forbruk. Såklart spiller også stressnivå i hverdagen din, div sykdommer, kosthold og røyking en rolle. Renere mat, mindre stress og ikke røyking altså. Og ikke sov med vått hår. Kjøp børste med naturbust, eventuelt en trekam. Ikke børst håret når det er vått osv. Dette for å forhindre slitasje og at det brekker; som får det til å se enda tynnere ut. Og sist men ikke minst; ikke gjør som meg! IKKE farg håret med hårfarger du ikke har prøvd og vet du tåler før. Jeg mister nå stoore chunks med hår etter å ha farget håret med henna.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Hva heter produktet du kjøper fra iherb.com? Jeg har slitt med håravfall i ca. ett år (etter fødsel). Marine Matrix hjalp for min del. Kjøpte tre pakker av den intensiv kuren, og håravfallet avtok, samtidig som det satte i gang hårveksten av nytt hår. Marine Matrix er dyrt, så jeg har nå kjøpt tilsvarende produkt fra Iherb.com har ikke sett noen umiddelbar forskjell med dette; men bare brukt det i noen dager. Fins også kosttilskudd for hår med B vitaminer. Ikke prøvd disse, men de koster ikke så mye at jeg ikke ville prøvd dersom jeg hadde hatt dine problemer. Prøv også Kerastase Bain Spesifique Prevention serien. Den kan kjøpes ganske rimelig igjennom Blivakker.no Siste stanse er en tur til legen. Det finnes en medisin for håravfall, men tror den koster bortimot tusen kroner for én månedes forbruk. Såklart spiller også stressnivå i hverdagen din, div sykdommer, kosthold og røyking en rolle. Renere mat, mindre stress og ikke røyking altså. Og ikke sov med vått hår. Kjøp børste med naturbust, eventuelt en trekam. Ikke børst håret når det er vått osv. Dette for å forhindre slitasje og at det brekker; som får det til å se enda tynnere ut. Og sist men ikke minst; ikke gjør som meg! IKKE farg håret med hårfarger du ikke har prøvd og vet du tåler før. Jeg mister nå stoore chunks med hår etter å ha farget håret med henna. Anonymous poster hash: 53f8e...f0e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Kjenner meg igjen her, dog ingen fødsler.. Vel.. løsningen for meg er alltid hestehale eller annet oppsatt.. Går aldri ute med håret ned...ikke på butikken engang.. er som å ikke ha på NOE sminke.. Anonymous poster hash: d0400...b2f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Kjenner meg igjen, fødsel her og.. Man blir redd for å grehåret!Anonymous poster hash: 93e3c...cf8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Kjøp collagen!! Hvor kan man kjøpe det? Er det samme hvilket merke man velger?Anonymous poster hash: ac384...6d9
Gjest Euforia Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Hvor kan man kjøpe det? Er det samme hvilket merke man velger?Anonymous poster hash: ac384...6d9 Iherb.com Jeg antar at collagen er collagen, ja.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Nå vet du hvordan 90% av menn har det Anonymous poster hash: 4d698...69d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Hvis du har diffust håravfall: Recrea forte. Jeg er nærmest en halleluja-bruker å regne, trodde det kom til å bli tynt hår resten av livet på meg, men etter noen måneder var ståa veldig mye bedre enn på mange år Anonymous poster hash: 4fa59...3c5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Gått på noen medisiner i det siste? Byttet p-pille merker? Anonymous poster hash: a1997...da6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Jeg har langt hår som tidligere var tykt, men som ble en del tynnere etter jeg fikk datteren min for 7 år siden. Her en dag fikk jeg nærmest sjokk da jeg skulle se hvordan klærne så ut bakfra i speilet. Når jeg da også så bakhodet mitt hadde håret lagt seg mer rett ned enn jeg vanligvis har det og det så ut som jeg var skallet midt på hodet. Det har aldri vært i nærheten av å være SÅ tynt. Nå må jeg være veldig nøye med hvordan håret ligger og spraye det slik at det ligger mer til siden enn rett ned. Har til og med vært folk som har sagt til meg "når håret ditt ligger sånn, ser det ut som du nesten er skalla" Hva i all verden kan jeg gjøre? HJELP Anonymous poster hash: 78617...cff Jeg har det også slik, håret er veldig uttynnet og godt synlig. Hjelper det med collegan tabletter? Noen som har erfring?Anonymous poster hash: ac384...6d9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Jeg opplevde håravfall for noen år siden. Legen min tok blodprøver, og jeg hadde mangel på folsyre/b-vitamin. Fikk resept og håravfallet stoppet. Har nå fått det på nytt. Tok nye blodprøver, og denne gangen hadde jeg jernmangel. Har nylig startet opp å ta jerntilskudd. Jeg anbefaler TS å få seg en legetime, der det blir tatt blodprøver, jfr. http://www.klikk.no/helse/dinkropp/hudoghar/article698456.ece Anonymous poster hash: 5c2c3...c74
loffen Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 (endret) Jeg sliter med mye håravfall pga. stoffskiftesykdommen min. I alle fall er det den jeg skylder på. Jeg skal nå få prøve priorin i fire måneder. Jeg lover å fortelle om det hjelper! Jeg håper det, er lei av å dra ut store dotter når jeg vasker det, og finne hår OVERALT... og ha 'viker'.. Innlegg er redigert for reklame Sophie-Ann, mod Endret 12. september 2013 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 Du er hva du er på innsiden. Hår og utseende betyr ingenting. Ikke for meg iallefall! Anonymous poster hash: 6aba5...a25
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Kjøp collagen!! Hjelper det virkelig? Er det bedre enn b vitaminer?Anonymous poster hash: ac384...6d9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 DytterAnonymous poster hash: ac384...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå