Gå til innhold

Familie under barnevernet forsøker å få flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjenner har hvert under barnevernet flere ganger. Og det er ikke uten grunn. Alle som kjenner familien og vet hvilke fothold barna lever under mener omsorgsovertakelse hadde vært det beste for barna. Helt siden eldste jenta ble født har bv vært i bildet. Nå er hun skolebarn og yngste går siste året i bhg. Nå har vi fått vite at de har hatt 3 senaborter de to siste årene. De bor i en svinesti og mor er veldig psykisk syk og far bare jatter med mor. Hva gjør vi? Flere i familie og jeg selv har ringt bv flere ganger men det skjer ingenting. Hva gjør vi?

Anonymous poster hash: 39b42...fd3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du de skal gjøre.......? Tvangssterilisere....? :klo:

Er mor psykisk syk er det ikke en sak for barnevernet i det hele tatt, for de HAR jo ikke barn.

Anonymous poster hash: 9a75f...380
Skrevet

...eller misforstod jeg setningene dine? HAR de barna enda...? Bare at de er under oppsyn av barnevernet...?
Hvordan har barna det da?

Anonymous poster hash: 9a75f...380
Skrevet

Det er jo ikke så mye noen kan gjøre med denne prøvingen? Man kan jo ikke gjøre noe før det eventuelt kommer et nytt barn.

Håper bv har de under ordentlig oppsikt, og at de virkelig tar tak og fjerner barna hvis/når de mener det er det beste for dem.

Anonymous poster hash: 27834...16c
Skrevet

For noen er det visst en menneskerett å få barn... Heldigvis er det ingen menneskerett å få beholde dem.

Anonymous poster hash: 8f32c...053

• Liker 10
Skrevet

Svært psykisk syke mennesker burde steriliseres. Og da snakker vi om de som virkelig er syke og grundig utredet.

• Liker 9
Skrevet

Svært psykisk syke mennesker burde steriliseres. Og da snakker vi om de som virkelig er syke og grundig utredet.

Jeg synes det høres ut som nv har gjort en rett vurdering i fht dette paret, ut fra slik det beskriver. Men når folk begynner p snakke om tvangssterilisering av psykisk syke, minner det meg om handlinger av nazistene mot sigøynere og - psykisk syke - under 2. verdenskrig.

Gjelder det svært fysisk syke mennesker også, i følge din oppfatning? Du vet at sykdommer kan gå over ved behandling? (Ikke dermed sagt at dette paret vil bli gode foreldre).

Det er synd det er så mange fordommer mot psykisk syke. Psykiske lidelser kan være vel så ulike som fysiske lidelser. Å sammenlikne angst og schizofreni, blir som å sammenlikne hjertinfarkt og kreft.

Jeg synes man bør tvangsinnlegge dem som ønsker å tvangsterielisere en uensartet gruppe mennesker.

Anonymous poster hash: 8395c...7da

• Liker 2
Skrevet

Noen jeg kjenner har hvert under barnevernet flere ganger. Og det er ikke uten grunn. Alle som kjenner familien og vet hvilke fothold barna lever under mener omsorgsovertakelse hadde vært det beste for barna. Helt siden eldste jenta ble født har bv vært i bildet. Nå er hun skolebarn og yngste går siste året i bhg. Nå har vi fått vite at de har hatt 3 senaborter de to siste årene. De bor i en svinesti og mor er veldig psykisk syk og far bare jatter med mor. Hva gjør vi? Flere i familie og jeg selv har ringt bv flere ganger men det skjer ingenting. Hva gjør vi?

At de har det skittent og rotete hjemme er i selv ingen grunn til å ta barna.

Siden far bor sammen med familien sin har barna en omsorgsperson, selv om mor er syk.

At familien ikke er helt A4 er ikke grunn til å ta barna. Barnevernet vet nok hva de gjør.

Anonymous poster hash: 6a7d2...a62

• Liker 1
Skrevet

Hvor møkket er det, type glemte husvasken en uke, eller huset kunne vært med på "Extreme Hoarding"?

Skrevet

Hvor møkket er det, type glemte husvasken en uke, eller huset kunne vært med på "Extreme Hoarding"?

Ekstrem opprydding..

Mor har også slått barna og far er så underkuet at han ikke tør gå i mellom fordi han er redd for å få juling selv..

Ts

Skrevet

Ekstrem opprydding..

Mor har også slått barna og far er så underkuet at han ikke tør gå i mellom fordi han er redd for å få juling selv..

TsAnonymous poster hash: 39b42...fd3

Da svikter jo far like mye som mor. Unnvikenhet og unnlate å beskytte sine barn.

Men hvor mye mer dere kan gjøre enn å melde fra til barnevernet er uvisst. Alle har (dessverre) rett til å forsøke å bli gravide, både narkomane, empatiløse og lettere psykisk utv. hemmede - for å nevne noen. Det er kun etterpå BV kan rette opp skadene (selvsagt også tvangsinnleggelse av gravide dersom mors stoffavhengighet kan skade fosteret).

• Liker 1
Skrevet

Det beste dere kan gjøre for barna er å være tilstede i barnas liv. Ha et åpent hjem for dem og vær trygge voksenpersoner som ser dem og som de kan komme til.

Selv bare en god voksenkontakt kan gjøre hele forskjellen i det enkelte barns liv.

Skrevet

Det beste dere kan gjøre for barna er å være tilstede i barnas liv. Ha et åpent hjem for dem og vær trygge voksenpersoner som ser dem og som de kan komme til.

Selv bare en god voksenkontakt kan gjøre hele forskjellen i det enkelte barns liv.

Dette har vi prøvd men det blir veldig vanskelig. Da mor lager et helvete som kan vare resten av dagen ut av ingenting.

Skrevet

Det beste dere kan gjøre for barna er å være tilstede i barnas liv. Ha et åpent hjem for dem og vær trygge voksenpersoner som ser dem og som de kan komme til. Selv bare en god voksenkontakt kan gjøre hele forskjellen i det enkelte barns liv. Anonymous poster hash: 6a7d2...a62

Ber høres det mer ut som ts bør beskytte sitt eget barn, ikke være pedagog og psykolog for denne ustabile jenta. Det er faktisk læreren og foreldrenes ansvar.

• Liker 2
Skrevet

Ber høres det mer ut som ts bør beskytte sitt eget barn, ikke være pedagog og psykolog for denne ustabile jenta. Det er faktisk læreren og foreldrenes ansvar. Anonymous poster hash: 8395c...7da

Feil tråd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...