AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Trusa mi blir ofte våt, men det lukter ikke urin og ser ikke ut som utflod, da det er helt blankt. Jeg klarer ikke sette helt ord for hva det lukter, men det er litt lukt av det. Det skjer ikke hver dag, men oftere og oftere i det siste. Er ca 7 mnd på vei. Kan det være fostervann? Anonymous poster hash: 9b5c7...203
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Jeg er 7 mnd jeg og, og har gått med våt truse i 1.5 mnd nå pga vann-utflod. Eller jeg bruker truseinnlegg så trusa ikke blir våt. Uten innlegg hadde jeg måttet bytte truse ca en gang i timen fordi jeg kjenner at trusa blir våt og det er ubehagelig. Jeg tok det opp med legen min og hun sa at mange gravide har slik vann-utflod uten at det er fostervann. Spesielt i tredje trimester. Hun sa at er det fostervann så skal mengden være sånn at det minst renner litt nedover lårene og at både trusa og buksa skal bli gjennomvåt i løpet av få minutter. Og du sier at du ikke har det hele tiden, når det er hull på fostersekken så lekker det hele tiden, ikke bare i blant. I tillegg lukter fostervann vistnok veldig søtt og kraftig. Men er du bekymret så skader det ikke å ta en tur til legen, er bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Anonymous poster hash: 0b8cc...dcd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Ta på deg et innlegg. Om det legger seg noe utenpå innlegget er det slim i, da er det i hvert fall ikke fostervann. Kan vere pittelitt urin, kan vere blank utflod, kan vere pittelitt fostervann....Men er mest sannsynligvis ikke noe problem da kroppen din produserer mer fostervann hver dag. Men jeg tror nok det bare er helt naturlig, jeg har noe lignende, men er som regel litt kremkonsistens utflot sammen med også Anonymous poster hash: 65635...e38
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Ta på deg et innlegg. Om det legger seg noe utenpå innlegget er det slim i, da er det i hvert fall ikke fostervann. Kan vere pittelitt urin, kan vere blank utflod, kan vere pittelitt fostervann....Men er mest sannsynligvis ikke noe problem da kroppen din produserer mer fostervann hver dag. Men jeg tror nok det bare er helt naturlig, jeg har noe lignende, men er som regel litt kremkonsistens utflot sammen med også Anonymous poster hash: 65635...e38 Dette er feil å si: at det ikke er noe problem fordi nytt fostervann produseres hele tiden. Ja, det er riktig at vannet fornyes, men at det ikke er noe problem HVIS du har vannavgang er feil! Om det har gått hull på fosterhinna slik at vann lekker ut er det umiddelbar infeksjonsfare fordi da er ikke lenger veien inn til barnet tett. Det kan være alvorlig. Jeg hadde vannavgang i uke 33, men hos meg kom det bare litt og litt vann, selv om det var såpass at buksa ble litt våt. Det viste seg at jeg hadde rift i fosterhinna oppå toppen av magen i stedet for under, slik de fleste har. Og derfor kom det lite vann, fordi det rant da bare utover fostersekken hver gang jeg bøyde meg frem. Legen som undersøkte meg ville først sende meg hjem fordi det ikke kom noe vann da jeg lå på ryggen og ble undersøkt. Selv om jordmor insisterte på at dette var fostervann (jordmødre kjenner godt lukten av fostervann igjen). Men han skjønte han tok feil da jeg reiste meg opp og bøyde meg frem og det skvettet vann.. Ville tatt en tur ti llege for å være på den sikre siden. Evt jordmor om du har mulighet. Anonymous poster hash: cf011...a91 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Jeg har veldig vannette utflod og har hatt det gjennom nesten hele graviditeten. Utrolig plagsomt og må bruke truseinlegg hele tiden hvis ikke blir det vått i undertøy og bukse. Er du usikker så skader det jo ikke å få en kontroll, men mest sansynlig så er det bare utflod.Anonymous poster hash: 4d129...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå