AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg lurer på om det er noen her som har fått boliglån med uføretrygd eller AAP? Tenker da minstesats, 2G i året, og at dere har tatt opp lån alene. Jeg ser på det som ganske håpløst å få lån, men kanskje det er noen andre som har fått det der ute? Jeg har egenkapital, men lav inntekt. Ser ikke på det som en rettighet å få kjøpt bolig, men det hadde jo vært gøy - spesielt siden jeg har egenkapital. Anonymous poster hash: ebe31...847
Adhara Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Man får ikke boliglån når man går på AAP, banken ser ikke på det som sikker inntekt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Man får ikke boliglån når man går på AAP, banken ser ikke på det som sikker inntekt. Feil. Jeg går på aap og har fått boliglån.Anonymous poster hash: db9ca...591
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Er det ikke for slikt kommunens startlån og toppfinansiering er til for? Er vel ei ordning som skal hjelpe folk som ellers ikke får ordinært lån, evt ikke får lånt nok, til å eie egen bolig. Min venninne er uføretrygda med minstesat + ung ufør, og ho eier leilighet sin. Ho hadde egenkapital, fikk låne noe i banken og resten hos kommunen på gode vilkår. Anonymous poster hash: 259e6...ade 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Dvs er vel husbanken startlån egentlig kommer fra, mens kommunen administrerer det lokalt. Finner sikkert mere info på sidene til kommunen din, evt Husbanken Anonymous poster hash: 259e6...ade 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Fikk ikke lån alene på aap, selv med 400 000 i EK. Synes det er litt rart at bankene synes det er så mye sikrere med jobbinntekter enn aap, som innvilges for flere år, man kan jo miste jobben Anonymous poster hash: a1def...524 2
Adhara Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Feil. Jeg går på aap og har fått boliglån.Anonymous poster hash: db9ca...591 Da er du heldig, og banken har nok gjort et unntak for deg. Fikk bare du alene innvilget boliglån?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Jepp. Og lån alene ogsåAnonymous poster hash: c8085...b21
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Utbetalingen på AAP varierer jo veldig da, Mener folk her har snakka om utbetalinger på 25 000? Kan jo ikke sammenliknes med de på laveste sats. Anonymous poster hash: 259e6...ade 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Jeg snakker om minstesats, 2G i året. TS Anonymous poster hash: ebe31...847
Pringle Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Er det ikke for slikt kommunens startlån og toppfinansiering er til for? Er vel ei ordning som skal hjelpe folk som ellers ikke får ordinært lån, evt ikke får lånt nok, til å eie egen bolig. Min venninne er uføretrygda med minstesat + ung ufør, og ho eier leilighet sin. Ho hadde egenkapital, fikk låne noe i banken og resten hos kommunen på gode vilkår. Er enig i det meste du sier her, men synes jeg må pirke litt: minstesats + ung ufør er det ikke noe som heter - det er en fast sats som er uføretrygd med ung ufør-tilleggspensjon, for de som har blitt uføre før 26 års alder og derfor ikke har rukket å tjene opp pensjonspoeng. Den er noe større enn minstepensjon, for de som er blitt uføre senere, og ikke har tjent opp tilstrekkelig med pensjonspoeng.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Ung ufør er 2,44G, mens minstesats er 2G. Anonymous poster hash: ebe31...847
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Ung ufør er 2,44G, mens minstesats er 2G.Anonymous poster hash: ebe31...847 2,47 for enslige og 2,32 for gifte.Anonymous poster hash: 18fc6...4ca
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Er enig i det meste du sier her, men synes jeg må pirke litt: minstesats + ung ufør er det ikke noe som heter - det er en fast sats som er uføretrygd med ung ufør-tilleggspensjon, for de som har blitt uføre før 26 års alder og derfor ikke har rukket å tjene opp pensjonspoeng. Den er noe større enn minstepensjon, for de som er blitt uføre senere, og ikke har tjent opp tilstrekkelig med pensjonspoeng. Du har nok helt sikkert rett jeg er vel ikke helt stø på begrepene bare Anonymous poster hash: 259e6...ade 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå