Gå til innhold

Ikke søt men bra kropp, hvordan er markedet for oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sukkersøte jenter jeg kjenner har kjæreste. Jeg takler ikke å være så sukkersøt, og føler meg bare falsk hvis jeg prøver. Jeg er sporty, godt trent, prestisjeutdannelse, visstnok i toppsjiktet hva intelligens gjelder, men søt kommer jeg ALDRI til å bli. Kroppen min er fin, men i ansiktet bikker jeg mer i retning nøytral runway (som kan se ganske ok ut med sminke) enn søt som Sandra Lyng Haugen og Jenny Skavlan. Myk og needy er jeg heller ikke. Jeg ble alltid fortalt at menn liker selvstendige jenter, og jeg er sterk og selvstendig, men menn flest ser likevel ut til å foretrekke søte, naive og litt overfladiske jenter. Jeg skjønner det veldig godt, men hvordan skal jeg finne noen som passer for meg når jeg ikke er sånn?

Anonymous poster hash: 250e6...dcb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro. Det er mange menn som ikke vil ha sukkersøte, overfladiske jenter :Nikke: Men hvor disse mennene er, vet jeg ikke. De er sannsynligvis overalt :)

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker heller en stram god kropp å slenge litt rundt på kontra en dvask jente med pent ansikt, så at du har kroppen er bedre og det sier noe om at du har karakter og viljestyrke, noe mange kvinner mangler totalt. Er det egentlig sterk og selvstendig? Mange kvinner har det nemlig bare i kjeften. Er du for eksempel sterk og selvstendig nok til å ikke kreve mer enn eksklusiv sex for eksempel, eller er du en typisk kravstor unge som skal ha kosemeldinger stadig, spise ute og dra på dates, mase om dagen din eller preike evinnelig om fremtid, etablering, familie etc? Er du sterk nok til å ta den i munnen på dårlige dager der du egentlig ikke har så lyst, er du sterk nok til å la han kose med andre jenter (ikke seksuelt da) og er du sterk nok til å godta at man er ferdigdiskutert i det man er uenig for å slippe en krangel osv? Anonymous poster hash: 63b99...4a5

Skrevet

Foretrekker heller en stram god kropp å slenge litt rundt på kontra en dvask jente med pent ansikt, så at du har kroppen er bedre og det sier noe om at du har karakter og viljestyrke, noe mange kvinner mangler totalt. Er det egentlig sterk og selvstendig? Mange kvinner har det nemlig bare i kjeften. Er du for eksempel sterk og selvstendig nok til å ikke kreve mer enn eksklusiv sex for eksempel, eller er du en typisk kravstor unge som skal ha kosemeldinger stadig, spise ute og dra på dates, mase om dagen din eller preike evinnelig om fremtid, etablering, familie etc? Er du sterk nok til å ta den i munnen på dårlige dager der du egentlig ikke har så lyst, er du sterk nok til å la han kose med andre jenter (ikke seksuelt da) og er du sterk nok til å godta at man er ferdigdiskutert i det man er uenig for å slippe en krangel osv?

Anonymous poster hash: 63b99...4a5

Her har du drømmemannen, ts <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tongue1.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: 1ab4f...031

• Liker 13
Skrevet

Foretrekker heller en stram god kropp å slenge litt rundt på kontra en dvask jente med pent ansikt, så at du har kroppen er bedre og det sier noe om at du har karakter og viljestyrke, noe mange kvinner mangler totalt. Er det egentlig sterk og selvstendig? Mange kvinner har det nemlig bare i kjeften. Er du for eksempel sterk og selvstendig nok til å ikke kreve mer enn eksklusiv sex for eksempel, eller er du en typisk kravstor unge som skal ha kosemeldinger stadig, spise ute og dra på dates, mase om dagen din eller preike evinnelig om fremtid, etablering, familie etc? Er du sterk nok til å ta den i munnen på dårlige dager der du egentlig ikke har så lyst, er du sterk nok til å la han kose med andre jenter (ikke seksuelt da) og er du sterk nok til å godta at man er ferdigdiskutert i det man er uenig for å slippe en krangel osv?

Jeg er sterk og selvstendig på den måten at jeg ikke trenger en mann til å passe på meg. Mange av de søte jentene gjør seg veldig små og uskyldige for mannen sin, og så føler han seg vel ekstra mandig. Jeg har ikke noe behov for å koseprate i telefonen, og kjærlighetsbrev og søte gaver er ikke min greie.

Jeg har både preferanser og grenser for hva jeg finner meg i, og du vil ikke finne meg lenge i et forhold med en mann som ønsker at sterk og selvstendig betyr at man ikke ønsker det de fleste anser som viktige ingredienser i et godt forhold mellom to voksne som forhåpentligvis ønsker det samme. ;)

• Liker 1
Skrevet

Her har du drømmemannen, ts :P

Anonymous poster hash: 1ab4f...031

Ja der var'n, gitt ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sterk og selvstendig på den måten at jeg ikke trenger en mann til å passe på meg. Mange av de søte jentene gjør seg veldig små og uskyldige for mannen sin, og så føler han seg vel ekstra mandig. Jeg har ikke noe behov for å koseprate i telefonen, og kjærlighetsbrev og søte gaver er ikke min greie.

Jeg har både preferanser og grenser for hva jeg finner meg i, og du vil ikke finne meg lenge i et forhold med en mann som ønsker at sterk og selvstendig betyr at man ikke ønsker det de fleste anser som viktige ingredienser i et godt forhold mellom to voksne som forhåpentligvis ønsker det samme. ;)

Vel, hvis sistnevnte avsnitt er sant så bør du vel kunne slå deg sammen med en rimelig opptatt mann som setter pris enighet angående unødvendig kommunikasjon og sløs av penger, men jeg liker dårlig den vage forklaringen angående din egen selvstendighet. For all del, en del menn syns sikkert det er givende å ta med dama ut, men dette er menn som også gjerne nyter det å kunne ta seg av dama og føle at de blir sett opp til. Mao høres det ut som du vil ha i pose og sekk, som ca 99% av alle andre kvinner, og da blir det vanskelig å skille seg positivt ut i mengden uten et pent ansikt. Man blir som mann fort vant til å oppleve det kvinner ser på som sterk og selvstendig egentlig er en innbilt rett til å slippe å være ærlig på og kommunisere tydlig hva de vil ha fra han, og forvente oppvartning uten å måtte gjøre annet enn å slå på tråden.

Skrevet

Vel, hvis sistnevnte avsnitt er sant så bør du vel kunne slå deg sammen med en rimelig opptatt mann som setter pris enighet angående unødvendig kommunikasjon og sløs av penger, men jeg liker dårlig den vage forklaringen angående din egen selvstendighet. For all del, en del menn syns sikkert det er givende å ta med dama ut, men dette er menn som også gjerne nyter det å kunne ta seg av dama og føle at de blir sett opp til. Mao høres det ut som du vil ha i pose og sekk, som ca 99% av alle andre kvinner, og da blir det vanskelig å skille seg positivt ut i mengden uten et pent ansikt. Man blir som mann fort vant til å oppleve det kvinner ser på som sterk og selvstendig egentlig er en innbilt rett til å slippe å være ærlig på og kommunisere tydlig hva de vil ha fra han, og forvente oppvartning uten å måtte gjøre annet enn å slå på tråden.

Kan du definere ta med ut? For meg er det å gå ut noe man gjør når begge vil, og på begges initiativ.

Mannen må gjerne varte opp en gang i blant, men det er ikke en dynamikk jeg vil skal gjennomsyre hele forholdet.

Er både ærlig og tydelig i kommunikasjonen, og de gangene jeg er passiv så er det fordi jeg er midlertidig usikker på om jeg vil fortsette. Ofte skjer det når mannen uttrykker litt merkelige meninger :)

• Liker 2
Skrevet

Kan du definere ta med ut? For meg er det å gå ut noe man gjør når begge vil, og på begges initiativ.

Mannen må gjerne varte opp en gang i blant, men det er ikke en dynamikk jeg vil skal gjennomsyre hele forholdet.

Er både ærlig og tydelig i kommunikasjonen, og de gangene jeg er passiv så er det fordi jeg er midlertidig usikker på om jeg vil fortsette. Ofte skjer det når mannen uttrykker litt merkelige meninger :)

Selvsagt, med engang det blir litt tøft og man må ta stilling til meninger man ikke har fått inprentet gjennom oppveksten, så må man kutte alle forbindelser og betro det til en venninne som hjernedødt tar parti med henne og overøser henne med støtte og enighet, uten og i det engang overveie den andre parts argumeignter. Dette oser jo selvstendighet og styrke, fra det kvinnelig perspektiv, der man egentlig mener ensporet med behov for kontroll over den andre.

Å gå ut på bev er også begges initiativ er en misforstått oppfatning fra din side. Det ville nemlig innebært at han hadde et annet valg. Ingen menn med økonomisk vett driver med sløs av fritid og penger av egen fri vilje. Hvor ofte ser du menn spise ute alene, kontra kvinner for eksempel? Faktumet er dog at menn ikke ser ut til å slippe unna kvinner som ser på det som sin selvsagte rett til å få noe mer enn sex for sex, og den tiden han liksom er delaktig i initiativet til et dyrt, ovedrevent og utmattende forspill med hånlig beskuelse fra kelner og andre tilstedeværende menn som er fullstendig klar over den frustrasjonen han føler over å åpenbart vise sin underdanelse til denne sexuthalende høyheten er så skremmende blind for eller likegyldig til, er ikke akkurat noe som skaper ektefølt entusiasme og livsgnist for mannen i lengden. Menn tar som regel ikke frivillig intiativ til å bli drasset rundt på av herskerinnen som gledelig vil vise hele verden at typen hennes får sex på hennes premisser, fordi hun er for korttenkt til å forstå at hun selv ødelegger sin egen tiltrekning til han ved påfører han et ekstra ork og mas i hverdagen som han kommer til å bære preg av.

Sterk og selvstendig blir derfor falsk markedsføring i dette tilfellet.

• Liker 1
Skrevet

Alle sukkersøte jenter jeg kjenner har kjæreste. Jeg takler ikke å være så sukkersøt, og føler meg bare falsk hvis jeg prøver. Jeg er sporty, godt trent, prestisjeutdannelse, visstnok i toppsjiktet hva intelligens gjelder, men søt kommer jeg ALDRI til å bli. Kroppen min er fin, men i ansiktet bikker jeg mer i retning nøytral runway (som kan se ganske ok ut med sminke) enn søt som Sandra Lyng Haugen og Jenny Skavlan. Myk og needy er jeg heller ikke. Jeg ble alltid fortalt at menn liker selvstendige jenter, og jeg er sterk og selvstendig, men menn flest ser likevel ut til å foretrekke søte, naive og litt overfladiske jenter. Jeg skjønner det veldig godt, men hvordan skal jeg finne noen som passer for meg når jeg ikke er sånn?

Jeg er litt sånn som deg, TS. Og alltid singel! Men jeg gir meg ikke, det må finnes noen for oss også. Klem til deg

Anonymous poster hash: f00cb...9fb

Skrevet

En bra kropp mer enn veier opp for et ansikt som "bare" er gjennomsnittlig.

Skrevet

Jeg er også sterk og selvstendig, og langt ifra sukkersøt. Dog så synes jeg at jeg ser bra nok ut både i ansikt og kropp, bare ikke på den typisk søt pike-måten.

Jeg har draget så det holder, selv om jeg noen ganger kan bli "forbigått" av den lille, søte jenta og jeg har sett fenomenet med gutter som vil ha en de kan beskytte litt, eller være smartere enn, sterkere enn, tjene mer penger enn osv.. Føler ikke det er så veldig utbredt at det er et problem, folk har jo forskjellig smak og mange foretrekker slike som du og jeg. Jeg føler nesten flest menn gjør det, men det har jo med miljø man vanker i, alder osv.

I den grad det er et problem så er det nesten omvendt, kvinner som er veldig intelligente og ambisiøse stiller like høye krav til en partner og sliter mer med å finne en. Det er nok ikke bare du som blir valgt vekk, du velger også bort veldig mange selv. Og det skal man jo selvsagt, men hvis du mener du er i toppsjiktet på diverse ting så har du faktisk en mindre dam å fiske i enn de som er mer gjennomsnittlige (i mangel på bedre ord).

Anonymous poster hash: 34d64...9fb
  • Liker 1
Skrevet

Høres alt for bra ut, hadde ikke trodd jeg hadde hatt kjangs. Så hadde nok ikke prøvd ;p

Anonymous poster hash: bacbb...b57

Gjest pilldorf
Skrevet

Får prøve ut markedet da og ikke bare spekulere på det.

Hvordan markedet er for dere? Det virker ikke som det er i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er sukkersøt og liker å ta vare på meg selv, men personligheten min er langt i fra "sukkersøt." Jeg tar mastergrad innenfor teknologiske fag (samtlige av jentene på studiet mitt er feminine, studerer tek.kyb.) , har temmelig sære interesser, er langt i fra "needy", er sterk og selvstendig på alle måter og er rimelig sta. Utseende forteller ikke nødvendig noe om personligheten, selv om du liker å tro det. Jeg har dog ikke kjæreste, men det har nok ikke noe å gjøre med at jeg er selvstendig, "sterk" og har mine egne meninger - jeg har bare ikke funnet noen jeg klikker med. Føler også for å nevne at flere av jentene jeg kjenner er slik du beskriver deg selv og nesten alle har funnet seg kjærester. Det er også mulig å være smart, sterk og selvstendig samtidig som en er myk, følsom og søt. :P

Bare vær tålmodig du, så finner du noen du også.

Anonymous poster hash: ff343...ac0
  • Liker 1
Skrevet

Er du kul å være med?

Flørter du?

Anonymous poster hash: 9d2b2...a35
  • Liker 1
Skrevet

Er du sterk nok til å ta den i munnen på dårlige dager der du egentlig ikke har så lyst,

Hæh? Det er noe som ikke henger på greip i setningen "Er du sterk nok til å ta den i munnen på dårlige dager der der du egentlig ikke har lyst". Det burde stå "er du sterk nok til å si nei til å ta den i munnen på dårlige dager da du egentlig ikke har lyst".

I bet you'r single :P

Anonymous poster hash: 2bf4f...692

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror kanskje du er redd for å bli avhengig av noen, noe som stopper deg litt. Alle har behov for å føle at noen trenger dem. Du trenger ikke å være søt, overfladisk og needy for å få deg kjæreste.. Dette tror jeg er noe du innbiller deg.

Anonymous poster hash: 12e0f...64e
Skrevet

Jeg er vel Sandra Lyng Haugen-søt, men det betyr ikke at jeg er overfladisk og uintelligent :klo:

Men det er viktig å vite at det er langt i fra kun utseendet som teller når man finner seg en kjæreste. For min del er personligheten viktigere enn utseendet, og en person blir faktisk penere når man faller for noen.

Anonymous poster hash: 91d94...975
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...