Sapree Skrevet 3. september 2013 #21 Skrevet 3. september 2013 Som tidligere nevnt så prøv Skandiabanken, de har Norges billigste kredittkort. Nå har de til og med fått reiseforsikring om du betaler halve reisen med kortet :D Kan også anbefale remember mastercard, får masse tilbud når en handler med det i en rekke nettbutikker. Det har også reiseforsikring .
pippip Skrevet 3. september 2013 #22 Skrevet 3. september 2013 Blir litt oppgitt når folk svarer på ting de tydligvis ikke har peiling på... Jeg jobber i en bank som står bak 6 forskjellige kredittkort. Siden du har lave likningstall er sjansen stor for at du får automatisk avslag, men da er det bare å sende inn en mail med siste lønnslipp, evt kopi av signert arb.kontrakt hvis jobben er helt ny. Vi ser på hva du faktisk tjener nå, ikke hva du hadde mens du var student. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #23 Skrevet 3. september 2013 Mange kredittkort har reise- og avbestillingsforsikring hvis man betaler minst halve reisen med kredittkortet. Hvis du har kredittkortet til Eika (før Terra) og du kjøper direkte fra flyselskapet (altså ikke via feks. Restplass eller Expedia) kan du også få 4% bonus på kjøpet. På en dyr reise kan det utgjøre en ganske pen sum. Vet ikke hva slags renter det er på de kortene, men så lenge man alltid betaler regningen er jo dét uvesentlig. Bonusprogrammet deres er helt supert Anonymous poster hash: f4e86...9b6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #24 Skrevet 6. september 2013 Blir litt oppgitt når folk svarer på ting de tydligvis ikke har peiling på... Jeg jobber i en bank som står bak 6 forskjellige kredittkort. Siden du har lave likningstall er sjansen stor for at du får automatisk avslag, men da er det bare å sende inn en mail med siste lønnslipp, evt kopi av signert arb.kontrakt hvis jobben er helt ny. Vi ser på hva du faktisk tjener nå, ikke hva du hadde mens du var student. Takk for svar! Jeg gikk til banken min, og de ordnet det kjapt, selv om jeg er for ung i henhold til deres alderskrav. Men det var ikke noe problem når jeg forklarte situasjonen. Han spurte til og med om jeg ønsket høyere kredittkortgrense, men da satte jeg ned foten. Anonymous poster hash: 4adcf...814
Anglofil Skrevet 6. september 2013 #25 Skrevet 6. september 2013 (endret) Syns det er fornuftig å fraråde folk kredittkortgjeld jeg.. Men i alle dager. Hun vil da ikke pådra seg noen gjeld? Hun vil jo betale innen forfall slik jeg leser ts, ergo ser jeg virkelig ikke problemet. Jeg bruker bare kredittkort, til absolutt alle kjøp. Av den enkle grunn at det er tryggest, spesielt på reiser, og jeg får kickback. Så lenge man betaler innen forfall er dette virkelig ikke et problem i det hele tatt. Ts: så lenge du vet du får penger så ville jeg valgt å bruke kredittkort. Jeg har mange kredittkort, og de jeg har inntrykk av er lettest er få er kredittkortet til Skandiabanken, ihvertfall fikk jeg det da jeg selv var student. Mvh Yvonne Endret 6. september 2013 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #26 Skrevet 6. september 2013 Det er fint at man får reiseforsikring ved å betale med kredittkort, men vær for all del obs på å lese vilkårene nøye. Det er flere som tror de er godt dekket av reiseforsikringen på kredittkortet, men som viser seg å ikke være det allikevel. Og halve reisen (hele kostnaden, ikke bare fly og hotell) må være betalt med kredittkortet. Kanskje ikke noe problem når man skal langt av sted og betaler dyre billetter, men kan bli det ellers. Jeg har også hørt om en del som har hatt problemer med å få tilbake det de har krav på fra kredittkortselskapet, men de kan selvfølgelig bare ha hatt uflaks. Jeg ville foretrukket å ha en ren reiseforsikring som dekker med fra jeg går ut døra hjemme til jeg kommer hjem igjen, men det er kanskje bare meg. Anonymous poster hash: 070fc...e22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå