Gå til innhold

Kredittkort, nettopp begynt å jobbe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å jobbe, og har dermed en inntekt på kun 30 000 hittil i år. Levd på oppsparte penger og studielån og stipend før dette.

Nå skal jeg ut å reise i januar, og trenger å bestille biletter snart. Banken min har aldersgrense på 22 år på kredittkort, og DNB ville ikke gi meg siden jeg har høy studiegjeld pluss ganske lav inntekt hittil i år.

Ønsker et kredittkort som går til 10 000 kroner.

Noen som har noen tips? Hvor kan jeg få kredittkort nå?

Anonymous poster hash: 4adcf...814
Skrevet

Dersom den registrerte inntekten din er lav vil de fleste banker se lønnsslipper tre måneder bak i tid før de utsteder kredittkort, så det kan bli vanskelig. Men du kan prøve Skandiabanken, der fikk jeg kredittkort med 10 000 i grense som 18-årig student med lav inntekt :)

Anonymous poster hash: 37fa0...7ef
Skrevet

Tror nok du får vanskeligheter med 10 000,- grense.. Ville heller prøvd 5000,-

Men siden du har høy studiegjeld tviler jeg på noen banker vil gi deg det. Jeg har nordea.

Skrevet

Får man virkelig ikke kredittkort pga høy studiegjeld? Den er ikke grusomt høy heller, det er to år + skolepengelån, og jeg har pause i nedbetalingen nå.

18-åringer får jo kredittkort!

DNB sa at jeg kunne komme tilbake om et par måneder og prøve igjen da.

Skrevet

Jeg har forøvrig jobbet både juni og juli, men i juni tjente jeg ikke mer enn et par-tre tusen.

Skrevet

Har du ikke råd til å reise til utlandet så må du holde deg hjemme, sånn er det bare ;)

Skrevet

Har du ikke råd til å reise til utlandet så må du holde deg hjemme, sånn er det bare ;)

Jeg har fint råd til å reise, men etter hva jeg har hørt så anbefales det å bestille reisen med kredittkort OG å reise med kredittkort, sånn at man er på den sikre siden. Når jeg da har studert fram til slutten av juni, så har jeg ikke den høyeste inntekten hittil i år.

Jeg hadde ikke planer om å leve på kredittkort, og ta konsekvensene senere. :)

Skrevet

Jeg har fint råd til å reise, men etter hva jeg har hørt så anbefales det å bestille reisen med kredittkort OG å reise med kredittkort, sånn at man er på den sikre siden. Når jeg da har studert fram til slutten av juni, så har jeg ikke den høyeste inntekten hittil i år.

Jeg hadde ikke planer om å leve på kredittkort, og ta konsekvensene senere. :)

Må du bruke kredittkort for å betale reisen så har du ikke råd!

Skrevet

Jeg har fint råd til å reise,

Men da trenger du jo ikke kredittkort.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk grense på 5000 når jeg fikk kortet. Spurte om de kunne heve den litt, og fikk maxgrensa på 25.000 :) Jeg har ikke særlig mye inntekt, og de sjekker bare om du har vært svartelista osv. Eller om du har betalingsanmerkninger.

Skrevet

Jeg fikk kredittkort stort sett for å bruke på reiser. Når jeg bestiller reisen med kredittkortet får jeg reiseforsikring på den, pluss at jeg føler meg tryggere med å bruke det i utlandet og på nett, og man har ekstra penger om det skulle skje ett eller annet. Det betyr jo ikke at jeg må bruke kredittkortet, jeg bruker ikke mer penger enn jeg ellers ville gjort.

Ts: jeg fikk kredittkort som student hos sparebanken vest. Grensen var 10000, men jeg fikk økt den til 20000 rett etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg ikke TS - men det er jo ingen sammenheng!

Det ER smart å bestille reise og betale for seg med kredittkort når en er på reise - da får en den ekstra sikkerheten.

TS er i fast jobb og har sannsynligvis ingen problemer med å betale regninga når den kommer. Å bruke kredittkort har ingen sammenheng med å ha dårlig råd!

Anonymous poster hash: d942d...df0

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal bruke det av den grunnen som siste brukket nevte: det er på grunn av forsikringen. Om dere vil vite det så får jeg oppimot 30000 i lønn om 20 dager, så å betale regningen er ikke et problem.

Jeg skal ut å reise i Sør Amerika, det er ikke plassen man ikke tar med seg kredittkort til. Det er mye tryggere å ha kredittkort på lange reiser, og gjør at jeg kan få igjen det jeg betaler for reisen dersom noe skulle skje.

Skrevet

I Skandiabanken fikk jeg lett kredittkort som student.

Til de som gnåler om betalingsevne - folk flest har da kredittkort selv om de har god råd. Bare fordi noen lever over evne betyr det ikke at det er tilfelle for alt. Det er vanlig å bestille reiser på kredittkort pga forsikringer og dersom du reiser i Sør-Amerika BØR du ha ett. Det er vanlig der å betale med kredittkort, noen steder er det også eneste muligheten.

Skrevet

Nå er jeg ikke TS - men det er jo ingen sammenheng!

Det ER smart å bestille reise og betale for seg med kredittkort når en er på reise - da får en den ekstra sikkerheten.

TS er i fast jobb og har sannsynligvis ingen problemer med å betale regninga når den kommer. Å bruke kredittkort har ingen sammenheng med å ha dårlig råd!

Anonymous poster hash: d942d...df0

Absolutt, men for å peke på poenget mitt nok en gang - MÅ man bruke kredittkort, så har man IKKE RÅD!

Skrevet

Absolutt, men for å peke på poenget mitt nok en gang - MÅ man bruke kredittkort, så har man IKKE RÅD!

TS skriver jo at h*n ønsker å bruke kredittkort pga. sikkerheten, ikke at h*n må fordi h*n trenger kreditten.

Anonymous poster hash: c593e...276

• Liker 2
Skrevet

Give me a break. Jeg skjønner at det er mange som sliter med å betale ned kredittkortgjelden, men du trenger ikke å svare om du ikke har noe fornuftig å komme med som kan hjelpe meg. Ok at du sier ifra én gang, men nå er du bare påståelig/sta. Jeg vet hva jeg gjør. Sannsynligheten for at prisen stiger 1000 kroner på en måned er ganske stor, og med tanke på at jeg jobber fulltid og mer nå, så vil det lønne seg. At jeg kan avbestille reisen på et senere tidspunkt om noe skulle skje, og få igjen pengene gjør det også til et fornuftig valg. Kredittkortet vil også være til stor nytte når jeg faktisk er ute og reiser.

Jeg trenger ikke å betale det med kredittkort, men det lønner seg på alle måter.

Dette har vært planlagt lenge, og jeg skal spare ganske mange 10 000 før jeg reiser :)

Til alle andre: jeg er ikke student lenger, og tror det er derfor det er vanskeligere å få kredittkort enn om jeg hadde vært student.

Skrevet

Ville prøvd å se om du får Norwegiankortet om det er nett og utenlandsreiser det skal brukes til :-)

Har det selv og er fornøyd - men vet ikke om de er strenge på hvem som får...

Skrevet

Give me a break. Jeg skjønner at det er mange som sliter med å betale ned kredittkortgjelden, men du trenger ikke å svare om du ikke har noe fornuftig å komme med som kan hjelpe meg. Ok at du sier ifra én gang, men nå er du bare påståelig/sta. Jeg vet hva jeg gjør. Sannsynligheten for at prisen stiger 1000 kroner på en måned er ganske stor, og med tanke på at jeg jobber fulltid og mer nå, så vil det lønne seg. At jeg kan avbestille reisen på et senere tidspunkt om noe skulle skje, og få igjen pengene gjør det også til et fornuftig valg. Kredittkortet vil også være til stor nytte når jeg faktisk er ute og reiser.

Jeg trenger ikke å betale det med kredittkort, men det lønner seg på alle måter.

Dette har vært planlagt lenge, og jeg skal spare ganske mange 10 000 før jeg reiser :)

Til alle andre: jeg er ikke student lenger, og tror det er derfor det er vanskeligere å få kredittkort enn om jeg hadde vært student.

Syns det er fornuftig å fraråde folk kredittkortgjeld jeg..

Skrevet

Joda, enig i at første meldingen er på sin plass, men når jeg presiserer at jeg har råd, så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter å kommentere på den måten. Ikke at det har så mye å si altså.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...