Gjest Lady Isabelle Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg skal lage fløtestuede kantareller og lurte på om det er noen snille sjeler her som har oppskrift på dette og som vil dele den med meg...
Botch Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 (endret) Surr finhakket sjalottløk i smør til den er blank. Ha i kantarellene og stek på høy varme til væsken i soppen damper bort. Tilsett fløte og la det koke til det tykner. Smak til med salt og pepper. Endret 2. september 2013 av Botch
FruLuna Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Jeg leste "fløtestuede karameller", og hadde tenkt å spørre hva det var... Men kantareller - slik pleier jeg å gjøre det: steker kantarellene i smør (viktig: smør, ikke margarin eller olje). Stek på ganske sterk varme til de slipper væske og denne fordamper. Tilsett fløte (eller rømme) og la det koke til det tykner, smak til med salt, pepper og litt sitronsaft. Hvis du vil, kan du også ha i litt sjalottløk, da steker du denne i smøret til den er blank før du har i soppen. Kantareller er godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå