Gå til innhold

Kan noen med erfaring hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt utrent, totalt utrent! Men nå er det nok, og jeg må begynne å bevege meg aktivt. Vil ned ca 5 kilo, men alt virker så håpløst! Og bare tanken på trening og kosthold gjør at jeg siger ned i sofaen med chipsen på fanget.

Resultatet er at jeg føler meg ekkel og jeg innser at jeg er fryktelig svak.

Så mitt spørsmål er:

Hva kan jeg spise og gjøre for å komme i bedre form og nå min idealvekt?

Anonymous poster hash: f5ae0...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sett et mål som motiverer deg. det er første du må gjøre!

Anonymous poster hash: 9417f...7a9
Skrevet

Kom deg ut og gå! Det er første skritt. Legg inn en daglig gåtur på 3 til 5 km. Da kommer du vekk fra sofa og chips en liten stund i hvert fall. Logg gjerne turene på f.eks Endomondo, så du ser reduksjonen på tid brukt etter en stund. Og så begynner du å tenke på trening og kosthold og vurder hva du vil trene og hvordan du vil trene. Man trenger ikke å endre livet på en dag, men en glidende overgang kan være en fin start. Det er bedre enn å kaste seg ut i en helt ny livsstil fra den ene dagen til den andre, da dette fort kan ta lurven fra en.

Med mer bevegelse og trening, så vil det også bli lettere å spise riktig. Man føler for bedre og sunnere mat når man trener og er mer fysisk aktiv.

Anonymous poster hash: d0a02...1a9
Skrevet

Det er ørten tråder her på forumet om hvordan man bør spise for å gå ned i vekt, og hva slags trening som er hensiktsmessig for å få en sunn og pen kropp. Gidd i det minste å lese litt, om ikke annet. ;)

Anonymous poster hash: 62187...8c3
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det første jeg ville gjort, var å kvitte meg med chipsen.

Å sette seg små delmål, er lurt,som for eksempel at hvis jeg går så og så mange turer før helgen, kan jeg kanskje kose meg med litt chips på lørdagen. Eller noe annet.

Lag noen små milepæler, så skal du se at det går sport i det, bokstavelig talt. Etter hvert som det går lettere, begynner du å jogge.

Jeg pleier å ha et fast klokkeslett hver dag for turgåing, sykling osv.

Endret av hjertesukka
Skrevet

Ta vekk alt den usunne maten i kjøleskapet, som chips, smågodt, brus osv. Om du ikke vil kaste det så pakk det så langt ned som det går ann!
Kjøp inn god og sunn mat som frukt, grønnsaker, knekkebrød, skinke, egg ogsåvidere. For jeg merker selv at når det er tilgang til usunn mat så frister det mye lettere. Nå kan jeg faktisk heller finne meg en gulrot isteden for litt smågodt, fordi det er det jeg ser først når jeg åpner kjøleskapet.

Begynn i morgen! Spis en sunn frokost, så har du kommet langt på vei! Lag en god lunsj, og så videre.

Jeg merker også at når jeg søker opp på fine kropper på nettet, så får jeg mer lyst til å trene :P Prøv selv. Finn treningssmotivasjonen gjennom andre kropper, og quotes.

Anonymous poster hash: dcb47...6dc
Skrevet

Hvorfor så ekkel mot ts? Få opp humøret ditt du😊

Det er ørten tråder her på forumet om hvordan man bør spise for å gå ned i vekt, og hva slags trening som er hensiktsmessig for å få en sunn og pen kropp. Gidd i det minste å lese litt, om ikke annet. ;)

Anonymous poster hash: 62187...8c3

Anonymous poster hash: 1784d...e1a

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar😊Jeg skal starte dagen imorgen med en god og sunn frokost😉

Anonymous poster hash: 1784d...e1a

Skrevet

det jeg gjorde var å ta treninga først.begynte med små trinn, når jeg var godt i gang ,var jeg mer motivert til å gjøre noe med kostholdet. det tar selvfølgelig lengre tid enn vis jeg bare hoppet i det,men jeg klarer å holde meg til det nå i motsetning til før da jeg var kansje 1 mnd hvor jeg var utrolig sunn så gikk jeg tilbake til dårligere vaner.

Anonymous poster hash: cfc1e...735
Skrevet

Jeg begynte med kostholdet - ikke trening. Jeg har prøvd før. Jeg trodde jeg kunne bli tynn av å trene, men det hjelper ikke å trene om man spiser som før (med mindre man spiste lite fra før, da).

Så du må rett og slett spise mindre enn du forbrenner. Og det kan godt hende at det ikke skal så mye til. Kanskje (som andre har foreslått) bare kaste alt usunt (du blir ikke slank av chips!), og ikke overfylle tallerkenen når du spiser middag, og ihvertfall ikke forsyne deg to ganger.

• Liker 1
Skrevet

Begynn med en lagidrett. At noen forventer at jeg møter på trening 2 eller 3 ganger i uka er helt avgjørende for min del.

Anonymous poster hash: ee8ae...582

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Surriball, mod.

Skrevet

Jeg begynte med kostholdet - ikke trening. Jeg har prøvd før. Jeg trodde jeg kunne bli tynn av å trene, men det hjelper ikke å trene om man spiser som før (med mindre man spiste lite fra før, da).

Så du må rett og slett spise mindre enn du forbrenner. Og det kan godt hende at det ikke skal så mye til. Kanskje (som andre har foreslått) bare kaste alt usunt (du blir ikke slank av chips!), og ikke overfylle tallerkenen når du spiser middag, og ihvertfall ikke forsyne deg to ganger

Hva er så farlig med å forsyne seg 2 ganger da?

Anonymous poster hash: 3b5b9...034

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan man spiser.

Jeg tar oppå tallerkenen det jeg har tenkt til å spise. Og hvis jeg da forsyner meg en gang til, så spiser jeg jo mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt å spise. Men det blir jo selvsagt feil for andre om de f.eks. tar oppå kun halvparten av det de har tenkt til å spise første gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...