Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på fødeavdelingen på 5 nettopp at mens ei dame fødte så stod både mora og svigermora med hvert sitt kamera/mobil og knipset masse bilder av underlivet mens hun presset ut babyen. Ser for meg at det er bilder de kommer til å vise resten av slekta. Tviler for at de tok masse bilder bare for å vis datteren/svigerdatter.

Huff tenker jeg! Aldri i livet at samboer skal få lov til å ta bilde av underlivet mitt og sende det til f.eks svigers. Jeg har ikke behov for å se det selv heller.

Hva tenker dere? Ville dere lat noen ta slike bilder og delt med andre? Er det normalt her i landet?

Anonymous poster hash: 104db...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æsj jeg blir dårlig bare av tanken. Skal de liksom poste de på facebook,? og det må jo være ganske distraherende for dama at familien står rundt å tar bilder.

• Liker 2
Skrevet

æsj jeg blir dårlig bare av tanken. Skal de liksom poste de på facebook,? og det må jo være ganske distraherende for dama at familien står rundt å tar bilder.

Hun så ut som at hun ikke brydde seg, var det meg hadde jeg bedt de om å ryke og reise.

Hehe facebook var jo en god ide! For å miste alle venner :P

• Liker 1
Skrevet

Har en amerikansk bekjent på facebook som la ut slike bilder en gang... Hun ble sletta ganske fort.

'murica.

Anonymous poster hash: 72712...358
  • Liker 2
Skrevet

Har forresten sett at flere har nevnt videokamera på pakkelisten til fødebagen, på div nettsider. Er det for å filme fødselen? Eller bare babyen etterpå?

Skrevet

Hahahah, heeeelt uaktuelt her. Her var det fullstendig fotoforbud mens fødselen sto på, og kun ungen som ble fotografert i ettertid. Hvordan jeg så ut når det foregikk er vel særdeles lite interessant, spesielt hvordan fifinetten min så ut idet en unge var på vei ut! :P

De kan jo ikke være helt gode, alternativt er de så dopa ned der borte at de driter i det. Who knows, amerikanere er litt snåle. ;)

• Liker 1
Skrevet

Har en amerikansk bekjent på facebook som la ut slike bilder en gang... Hun ble sletta ganske fort.

'murica.

Har noen amerikanske venner på facebook og de legger ut masse bilder fra føden og barsel men heldigvis ingen slike bilder :fnise:

Skrevet

ALDRI om jeg hadde akseptert noe slikt, ikke faen. Syntes så synd i den stakkars dama som skulle føde, med slike pårørende rundt seg. Grøss. Blir helt sjokkert over hva som tydeligvis er helt vanlig der borte.

• Liker 2
Skrevet

Har noen amerikanske venner på facebook og de legger ut masse bilder fra føden og barsel men heldigvis ingen slike bilder :fnise:

Heldig! Jeg satt og spiste frokost mens jeg bladde nedover, så stoppa jeg opp fordi jeg ikke skjønte bæret av hva det var for noe... "Åh, det er to bein.. som spriker.. med masse blod mellom.. Hvorfor er det blod mellom? Og hva er den grei- ÅH FY FAEN"

• Liker 3
Skrevet

Min tante og onkel viste bilder fra da fetteren min ble født. Grøss og gru!

Mannen min tok et bilde av meg (bare fra magen og opp og med sykehusskjorte på), og jeg blir faktisk uvel av å se det. Det uttrykket jeg har minner meg bare så altfor mye på hvordan jeg hadde.

Så nei takk til bilder tatt under fødsel, samme hvor lite eller mye grafiske de er. Ja takk til bilder rett etter fødsel hvor man kan se det første øyeblikket med babyen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har de fineste bildene av Mini da hun ble født. Halvveis ute. Uten at man ser noe som helst man ikke skal se. At folk tar bilder i fødselsøyeblikket er altså IKKE ensbetydende med at det er fullt i mus og blod og gørr.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde faktisk tenkt å ta noen bilder og klipp fra fødselen, kun for privat bruk. Men da tiden kom var det ikke naturlig i det hele tatt, verken for ham eller meg, det virket bare snålt og lite passende å dra frem kameraet. Så det ble bare bilder da babyen var godt og vel ute :)

Anonymous poster hash: 56c7c...465

Skrevet

Min tante og onkel viste bilder fra da fetteren min ble født. Grøss og gru!

Mannen min tok et bilde av meg (bare fra magen og opp og med sykehusskjorte på), og jeg blir faktisk uvel av å se det. Det uttrykket jeg har minner meg bare så altfor mye på hvordan jeg hadde.

Så nei takk til bilder tatt under fødsel, samme hvor lite eller mye grafiske de er. Ja takk til bilder rett etter fødsel hvor man kan se det første øyeblikket med babyen :)

Kom på nå at for ca 20 år siden så var jeg på besøk hos tante&onkel, jeg var ca 10 år. Jeg var der i flere dager og en kveld jeg kjedet meg spurte jeg tante om jeg kunne se i fotoalbuma og det var greit. Etter å ha sett i noen så kom jeg plutselig til en side med slike bilder av tante som presset ut et av mine søskenbarn, da ble jeg plutselig ferdig å se på bilder :fnise:

Jeg har de fineste bildene av Mini da hun ble født. Halvveis ute. Uten at man ser noe som helst man ikke skal se. At folk tar bilder i fødselsøyeblikket er altså IKKE ensbetydende med at det er fullt i mus og blod og gørr.

Klart det trenger ikke være blod og gørr. Men hadde du godtatt at disse bildene ble sendt rundt på mms til folk? Hadde du posta de på facebook? Tvilsomt :)

Skrevet

Klart det trenger ikke være blod og gørr. Men hadde du godtatt at disse bildene ble sendt rundt på mms til folk? Hadde du posta de på facebook? Tvilsomt :)

De ligger nå ute på nett flere steder, så ja.

Skrevet

De ligger nå ute på nett flere steder, så ja.

Ok, men trur ikke at de fleste hadde gjort det :)

Skrevet

Ok, men trur ikke at de fleste hadde gjort det :)

Når det ikke er noe ille å se, så er det ikke verre å dele enn hvilket som helst annet bilde.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Mannen får ikke ta et eneste bilde av hahoen min når babyen er på vei ut nei. Jeg hadde blitt veldig irritert om noen skulle ta bilder når jeg holder på å føde tror jeg. Det holder i massevis å ta bilder etter at babyen er kommet ut.

Skrevet

Jeg skulle faktisk veldig gjerne hatt bilder av fødselen. Slik ble det ikke, da mannen ikke rakk frem i tide. Så både for hans og min egen del hadde det vært fint med bilder. Men kun til svært privat bruk, ikke akkurat noe å poste på fb..

Skrevet

Jeg hadde med moren min under fødselen, og en av grunnene var fordi jeg ville at hun skulle ta noen bilder. Personlig synes jeg bilder fra fødsel og av den nyfødte er rørende og vakkert, og har sett noen nydelige bilder av baby som blir lagt på moren sin for første gang. Det skal altså være smakfullt. Det handler om å fange følelsene i ansiktet.

Når jeg fikk se bildene som min mor hadde tatt, var det 100 bilder av underlivet mitt (zoomet inn til og med) som ble sprengt opp i det en stor baby presset seg ut. De få bildene hun tok av oss når lillemann ble lagt oppå meg og jeg og samboer lå der forelsket, lykkelig og med trillende tårer så var det brystvortene og puppene mine som tok hele oppmerksomheten i bildene. Jeg begynte faktisk å gråte når jeg så bildene, og følte meg nesten traumatisert av å se underlivet mitt slik. Bildene ble slettet, for noe så forferdelig ønsker jeg ikke å dele med noen! Ble rimelig irritert på moren min, trodde en hver oppegående person ville skjønt at man tar bilde fra overkroppen og opp, ikke andre veien.

Skrevet

Er vanlig i usa å filme fødselen, hadde en amerikansk venninne i mine yngre år og moren hennes ville gjerne vise slike videoer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...